Jak odzyskać pewność siebie po wypadku na rowerze

Niezależnie od tego, czy rozlałeś się na rowerze górskim podczas bombardowania szlaku, czy też uczestniczyłeś w wypadku wypadek samochodowo-rowerowy na drodze, powrót na rower może być trudny - nawet po wyleczeniu obrażeń fizycznych.

Zastosuj się do poniższych rad, aby odzyskać siły psychiczne i pewność siebie, która pozwoli Ci wrócić na rower i jeździć bezpiecznie.

WEŹ DUŻO WOLNEGO CZASU

Zderzenie z rowerem może być traumatycznym przeżyciem. Jeśli wrócisz na rower zbyt szybko, może to spowodować dodatkowy stres i niepokój, na który możesz nie być gotowy. Niepokój i brak pewności siebie na rowerze może wpłynąć na Twoje prowadzenie roweru, ocenę sytuacji i może prowadzić do niepotrzebnych błędów, które potencjalnie mogą doprowadzić do kolejnego wypadku.

Zanim zdecydujesz się zabrać rower na pierwszą przejażdżkę, upewnij się, że doszedłeś do siebie psychicznie i nie obawiasz się drogi lub szlaku. Jeśli nie chcesz od razu wsiadać na rower, nic nie szkodzi. Zrób sobie przerwę i wróć do tego, gdy poczujesz, że masz ochotę na jazdę na świeżym powietrzu.

USPOKÓJ SIĘ

Gdy zdecydujesz się wrócić na rower, kilka pierwszych przejażdżek powinno być spokojnych. Wybierz trasę, którą dobrze znasz, na której nie ma dużego ruchu i która jest bezpieczna dla rowerzystów.

Wybieraj gładkie, płaskie drogi i jedź wolniej niż zwykle. Nie spiesz się i skoncentruj się na przyjemnej, relaksującej jeździe, a nie na poważnym treningu. Po odbyciu kilku jazd bez incydentów, Twoja pewność siebie powoli wróci i będziesz mógł wrócić do swojej normalnej rutyny.

ZASTANÓW SIĘ NAD SWOIMI OBAWAMI

Podobnie jak w przypadku złamanej kości, należy jak najszybciej zająć się swoim stanem psychicznym. Częścią tego jest zidentyfikowanie obaw i lęków, które możesz mieć w związku z powrotem na rower. Aby to zrobić, należy zastanowić się, co było przyczyną wypadku. Czy pokonywali Państwo zakręt z dużą prędkością? Czy inny pojazd na drodze przejechał znak stopu? Czy ktoś zaczepił o Państwa koło podczas jazdy grupowej?

Jeśli wypadek nastąpił z Twojej winy i można było go uniknąć, ważne jest, aby stawić czoła swoim lękom. Zamiast unikać zakrętów, jeśli to one były przyczyną wypadku, wróć na rower i poświęć dodatkowy czas na ćwiczenie i doskonalenie tych umiejętności, aby sytuacja się nie powtórzyła. Jeśli rozbiłeś się w grupie rowerzystów i masz obawy przed ponowną jazdą w pobliżu innych osób, poproś kilku bliskich przyjaciół, aby wyjechali z Tobą na drogę w bezpiecznym otoczeniu, abyś mógł ćwiczyć w otoczeniu osób, którym ufasz.

Srebrną podszewką jest to, że zajęcie się tym problemem może sprawić, że staniesz się lepszym, bezpieczniejszym rowerzystą, jeśli nie pozwolisz, by strach i inne emocje pochłonęły Twoje myśli.


CZYTAJ DALEJ > 5 SPOSOBÓW NA MNIEJ WYPADKÓW NA ROWERZE


WYJDŹ Z DOMU, KROPKA

Zbytnia pewność siebie może być równie niebezpieczna, jak jej brak. To cienka granica, którą trzeba przekroczyć, aby dojść do siebie po wypadku. Idealnie byłoby, gdybyś znalazł się gdzieś pośrodku. Miej szacunek dla tego, co może pójść źle na rowerze, ale nie pozwól, aby wszystkie zagrożenia powstrzymały Cię przed jazdą.

Powrót na rower i jazda jest ważna, a czasami trzeba po prostu robić to coraz częściej i pozwolić, aby czas mijał. Jeśli nie masz kilku bliskich przyjaciół, z którymi mógłbyś jeździć, rób krótkie przejażdżki po okolicy, dopóki nie nabierzesz wprawy. Ćwicz uspokajanie umysłu i unikaj wszelkich negatywnych myśli, które próbują wścibiać się do środka. Rozluźnij ciało i staraj się nie napinać barków, ramion i rąk podczas jazdy, co może negatywnie wpłynąć na prowadzenie roweru. Pamiętaj, aby oddychać i skupić się na dobrej zabawie na rowerze, dopóki nie poprawi się Twoja pewność siebie.

SZUKAJ POMOCY

Nie wszystkie problemy są łatwe do rozwiązania. Zamiast pozostawiać negatywne emocje, porozmawiaj o tym, co Cię dręczy psychicznie z przyjacielem lub bliską osobą. Czasami wyrażenie tego, co jest nie tak, to wszystko, czego potrzebujesz, aby rozwiązać swoje problemy. Zachowanie tych uczuć dla siebie tylko pogarsza sprawę.

Inną opcją jest wizyta u psychologa sportowego, który pomoże Ci podjąć niezbędne kroki w celu przezwyciężenia strachu przed powrotem na rower. Profesjonalista w tej dziedzinie może pomóc Ci zbudować pewność siebie i kierować Cię przez wszelkie blokady, które mogą pojawić się po drodze.

0 Udziały