Jak naukowcy wykorzystują biomechanikę biegu do leczenia kontuzji?

Spośród prawie 20 milionów Amerykanów, którzy biegają, 79% doznaje co roku urazów związanych z bieganiem a 46% z tych urazów ma charakter nawracającywedług danych Spaulding National Running Centerjest instytucją badawczą w Cambridge, Massachusetts, która zajmuje się biomechaniką biegu.

Działając we współpracy z Harvard Medical School i mieszcząc się w większym centrum Spaulding Outpatient Center, ośrodek ten opiera się na teorii, że jeśli ludzie rodzą się, aby biegać, to kontuzje nie powinny być tak powszechne. Według Irene DavisIrene Davis, dyrektor SNRC, przetrenowanie jest jedną z głównych przyczyn urazów występujących w centrum. "W naszej klinice widzimy wielu biegaczy, którzy przetrenowują się, co prowadzi do bólu kolan lub złamań" - wyjaśnia Davis. Jej badania wykazały, że problemy te można rozwiązać i zapobiec przyszłym kontuzjom. poprzez biomechaniczne korekty takie jak trening chodu.

Davis, która pierwsze 20 lat swojej kariery spędziła jako profesor fizykoterapii na Uniwersytecie Delaware, jest siłą napędową kliniki, która została otwarta w kwietniu 2012 roku i stała się ulubionym miejscem leczenia biegaczy, którzy wyczerpali już inne możliwości.

Najpierw badają, jak pacjent biega, przeprowadzając testy obejmujące przegląd historii choroby od czasów szkoły średniej, ocenę postawy i wideo, analizę bieżni oraz ocenę układu mięśniowo-szkieletowego pod kątem elastyczności, ułożenia i siły. Wszystkie te informacje są następnie wykorzystywane do wygenerowania indywidualnej hipotezy klinicznej i planu leczenia.

BIOMECHANIKA TRENINGU

"Dobrze wyregulowane, miękkie lądowanie to nasza mantra" - mówi Davis. Jak wyjaśnia, prawidłowa mechanika biegu dotyczy dwóch rzeczy: ustawienia oraz siły i ruchu, z jaką uderzasz o podłoże. "Najłatwiejszym i najbardziej efektywnym sposobem [na bieganie] jest lądowanie na podbiciu stopy, ale żeby to osiągnąć, musisz wzmocnić mięśnie podporowe, takie jak łuk i mięśnie łydki" - wyjaśnia Davis.

Mówiąc prościej, chód to sposób chodzenia lub biegania. Chociaż wszyscy robimy to samo, kiedy chodzimy lub biegamy (stawiamy jedną stopę przed drugą, powtarzając to samo), każdy robi to inaczej. Badania SNRC badania tworzą zbiór prac, które dowodzą, że poprzez wadliwą biomechanikę, taką jak nieprawidłowy chód (np. lądowanie na pięcie zamiast na podbiciu stopy), biegacze narażają się na wszelkiego rodzaju potencjalne urazy, od złamania kości piszczelowej do zapalenie powięzi podeszwowej.

"Moim twierdzeniem jest to, że jeśli wzorce chodu są związane z urazami, to może powinniśmy je zmienić" - mówi Davis. "Dla ludzi z powtarzającymi się, przewlekłymi urazami, może być leżący u podstaw czynnik mechaniczny, który warto przyjrzeć się". Retrening chodu zaczyna się od budowania fundamentalnej siły funkcji i elastyczności w mięśniach od kolan w dół, aby osiągnąć dobrą kontrolę łuku i miękkie, lądowania na jednej nodze. "Bieganie, mimo wszystko, jest naprawdę seria lądowań na jednej nodze," Davis mówi.

Pierwsza faza leczenia jest najbardziej intensywna, a jej celem jest ponowne nauczenie się aktywowania właściwych mięśni w celu uzyskania prawidłowego ustawienia poprzez ciągłe informacje zwrotne od trenera. Następnym krokiem jest zmniejszenie ilości informacji zwrotnych, które biegacz otrzymuje w miarę upływu czasu (tzw. zanikanie informacji zwrotnych), aby ułatwić mu samodzielne dokonywanie korekt, co według Davisa "jest dużą częścią przekwalifikowania, której nikt nie robi - wzmocnienie i zanikanie informacji zwrotnych jest kluczowe".


CZYTAJ WIĘCEJ > BIEGANIE ZACZYNA SIĘ OD SZCZĘŚLIWYCH STÓP


Choć centrum nie jest dla każdego, poniżej przedstawiamy ogólne strategie unikania powszechnych błędów biomechanicznych:

ZWRÓĆ UWAGĘ NA SWOJE OBUWIE

"Buty powinny wspierać, a nie ograniczać, naszą naturalną mechanikę stopy" - zauważa Davis. Wyjaśnia też, że buty ze zbyt dużą amortyzacją mogą prowadzić do tego, że biegacze będą doświadczać zwiększonej sztywności nóg i uderzania piętą o podłoże, co jest przeciwieństwem mantry SNRC.

LĄDUJ NA PIŁCE STOPY

"Najłatwiejszym, najbardziej skutecznym sposobem [rozwiązania problemów biomechanicznych] jest lądowanie na piłce stopy" - mówi Davis. "Ogólne obciążenie, które znosi twoje ciało, jest takie samo, ale chodzi o sposób, w jaki jest ono rozłożone" - wyjaśnia. Kluczem jest delikatne lądowanie ze stopą pod biodrami i względnie poziomo.

WZMOCNIJ MIĘŚNIE PODPOROWE

Ćwiczenia na boso to jeden ze sposobów na wzmocnienie łuków i mięśni łydek. Mięśnie te odgrywają kluczową rolę w pochłanianiu wstrząsów spowodowanych lądowaniem na palcach stóp podczas biegu.


PRZYGOTUJ SIĘ DO NASTĘPNEGO BIEGU

W tym celu należy zapoznać się z poniższymi informacjami:> Męski sprzęt do biegania>
Męskie
buty do biegania>

Damski sprzęt

do biegania>


Damskie buty


do biegania


0 Udziały