Jak codzienna joga zmieniła bieganie (i życie) tego biegacza

Jako triathlonistka zawsze byłam zaintrygowana jogą, ale znalezienie czasu na codzienną praktykę nie było moim priorytetem. Codziennie rano robiłam 10-minutowy flow i to wszystko. Ale to było coś, co chciałam rozwinąć od dłuższego czasu. Postanowiłam więc, że przez miesiąc będę codziennie uczęszczać na zajęcia jogi - prawdopodobnie online, od 15 do 90 minut - plus sesje osobiste, kiedy tylko mój harmonogram na to pozwoli. Haczyk: Nie byłem skłonny poświęcić moich innych treningów, więc miałem zamiar wkraść te sesje oprócz moich normalnych 30-120 minutowych treningów.

CZEGO SIĘ NAUCZYŁEM

1. MOJA SIŁA I ELASTYCZNOŚĆ ZNACZNIE WZROSŁY

W drugim tygodniu codziennego uprawiania jogi zdałem sobie sprawę z czegoś: łatwiej było mi robić deski, a moje biegi - bez zmian w sposobie biegania - były mocniejsze. Moja postawa, jeśli spojrzałam w lustro lub złapałam swoje odbicie, wyglądała lepiej. A moja zdolność do wykonywania pozycji równowagi faktycznie się poprawiała. Co najbardziej znamienne, pod koniec miesiąca byłam na zawodach w chodzie i kilkoro przyjaciół zauważyło, że wyglądam na bardziej sprawną. (A widzieli mnie pod koniec treningu Ironman, kiedy prawdopodobnie byłem u szczytu formy). Tak więc joga w połączeniu z umiarkowanym bieganiem doprowadziła do największej ilości komplementów, jakie dostałem w ciągu ostatnich lat, była całkiem imponująca.

2. MÓJ POZIOM ENERGII WZRÓSŁ

Podobnie jak większość ludzi, zwykle uderzam w popołudniowej pracy slump. Zazwyczaj, pracuję cały ranek, a następnie uruchomić wokół lunchu, a następnie pracować po południu, ale około 3 lub 4 p.m., jestem po prostu o tapped out. To był czas, kiedy zwykle robię moją jogę, a ja odkryłem, że po każdej sesji, byłem bardziej energiczny i miał co najmniej kolejną godzinę dobrego, solidnego czasu pracy w lewo.

3. MÓJ POZIOM STRESU SPADŁ

Oczywiście, korzyści płynące z jogi i medytacji są dobrze znane. Ale z powrotem w czerwcu, jeszcze kolejne badania wyszły pokazujące, że nawet na poziomie molekularnym, joga i medytacja mogą zmniejszyć stres i poprawić objawy depresji. Pomimo faktu, że październik był wypełniony pracą i podróżami służbowymi, plus moim normalnym treningiem, zdałam sobie sprawę, że poświęcenie czasu każdego dnia na rozciąganie, odwrócenie wzroku od telefonu i skupienie się na sobie i swoim ciele było dobrze spędzonym czasem. Mogłam zdecydowanie zauważyć spadek poziomu stresu w porównaniu do równie zakorkowanego i emocjonalnie napiętego września.

4. CHĘĆ POMINIĘCIA OZNACZAŁA POTRZEBĘ ZROBIENIA TEGO

Dni, w których nie chciałam uprawiać jogi, były dniami, w których skorzystałam na tym najbardziej. Najbardziej zajęte, najbardziej stresujące dni, kiedy wszystko, co chciałem zrobić, to wziąć 30-minutową przerwę na Netflix lub czytanie powieści i zjeść śmieciowe jedzenie, ale westchnął i włączył wideo jogi zamiast tego, okazały się najlepszymi sesjami. Przerwy na Netflix są świetne, ale w dniach, w których uprawianie jogi wydaje się super trudne, prawdopodobnie potrzebowałem tego najbardziej.


CZYTAJ WIĘCEJ > ROZCIĄGANIE JOGI PO BIEGU | 5-POSE YOGA FIX


5. ZNALAZŁAM SWOJE IDEALNE WYCZUCIE CZASU

Dla mnie 30 minut było słodkim punktem. Szczerze mówiąc, próba dodania godzinnych zajęć do i tak już napiętego dnia była stresująca. A to przynosiło efekt odwrotny do zamierzonego. Odkryłem, że około 30 minut wystarczyło, aby uzyskać poważne korzyści, jednocześnie nie odbiegając zbytnio od mojej rutyny.

6. TO PO PROSTU DOBRE UCZUCIE

Po zakończeniu miesiąca, byłem trochę ulgę, aby nie mieć robić filmów z jogą każdego dnia, ale po tym, jak wzięłam kilka dni wolnego, chciałam do tego wrócić. W pierwszy weekend, kiedy nie było tego w grafiku, poczułam się świetnie mając z powrotem ten wolny czas. Ale kiedy we wtorek, po czterech dniach bez jogi, zdałam sobie sprawę, że już czuję się bardziej napięta, zarówno fizycznie jak i emocjonalnie. Dodanie 30-minutowej sesji przez większość dni - ale pozwalając sobie na pominięcie dnia, kiedy jest to konieczne i nie zmuszając się do tego - było dla mnie idealną równowagą.

JAK TY TEŻ MOŻESZ TO ZROBIĆ

Aby spróbować tego samemu, pamiętaj o kilku rzeczach:

1. USTAL SYSTEM

W dniach poprzedzających rozpoczęcie wyzwania zrobiłam to, co zawsze: poszperałam. Wiedziałam, że jest mnóstwo darmowych filmów z jogą dostępnych online i wiedziałam też, że mój harmonogram oznacza, że chodzenie na zajęcia jest niemożliwe. Nie chciałam jednak polegać na darmowych filmach, które wymagają połączenia z internetem, więc kiedy znalazłam stronę online z ponad 4000 filmów o różnej długości i stylu - pomyślałam o Netflixie dla jogi - która pozwalała subskrybentom pobierać zajęcia, byłam przekonana. YogaGlo szybko stała się moim ulubionym serwisem, ponieważ mogłam wybrać dowolny rodzaj zajęć na dany dzień, a także miałam pobrane opcje na dni, kiedy nie byłam online, ale potrzebowałam szybkiej rutyny. Przygotowałam też dom: wyczyściłam miejsce w salonie na moją matę do jogi i kupiłam klocek do jogi, więc byłam gotowa.

2. MIEJ PRZYGOTOWANE ZAPASOWE FILMY

Jak już mówiłam - łatwo paść ofiarą "mój internet nie działał, więc nie mogłam nagrać filmu", albo "mój samochód nie odpalił, więc nie mogłam dojechać na zajęcia". Więc miej płyty DVD lub wstępnie pobrane filmy, a nawet po prostu spisaną rutynę jogi, przez którą możesz przepływać w te dni, kiedy rzeczy nie dzieją się tak, jak miałeś nadzieję.


CZYTAJ WIĘCEJ > 6 NIESAMOWITYCH STRON DO STREAMINGU ZAJĘĆ JOGI


3. NIE STRESUJ SIĘ, JEŚLI OPUŚCISZ JEDEN DZIEŃ

Jeśli musisz przegapić dzień, po prostu rozciągnij się w łóżku przez pięć minut, zanim się rozbijesz, i wróć do tego następnego dnia. W ciągu miesiąca było kilka dni, w których nie udało mi się zrobić pełnej 30-minutowej klasy. Jeśli jesteś taka jak ja i przerwanie passy ma tendencję do rujnowania passy, te kilka dodatkowych rozciągnięć przed snem oznacza, że możesz technicznie powiedzieć, że zrobiłaś jogę na ten dzień.

Ale tak naprawdę nie chodzi o to, by utrzymać passę przy życiu czy osiągnąć jakiś cel: Chodzi o uzupełnienie treningów, abyś był silniejszy, szybszy i mniej podatny na urazy, jednocześnie obniżając stres i poprawiając swój dzień.

0 Udziały