Dlaczego rowerzyści potrzebują czasu wolnego (i jak się nim cieszyć)

Niezależnie od tego, jak potoczył się Twój sezon, dobrym pomysłem jest zrobienie sobie kilku tygodni przerwy od treningów kolarskich każdego roku. Pomimo znanej potrzeby regeneracji, wielu rowerzystów decyduje się na pominięcie okresu poza sezonem. Kolarze, którzy mieli trudny sezon kolarski chcą nadrobić stracony czas i nadrobić zaległości, podczas gdy zawodnicy, którzy mieli świetny sezon są często zmotywowani do kontynuowania treningów, aby nie stracić wspaniałego uczucia szczytowej formy.

Wiemy, że istnieje potrzeba zrobienia sobie przerwy, ale kiedy i jak ją zrobić, zależy od kolarzy, minionego sezonu i kolejnych celów.

TWOJE CIAŁO POTRZEBUJE PRZERWY

Podstawową obawą sportowców przed wzięciem wolnego jest to, że stracą kondycję. Jest to uzasadniona obawa, ponieważ tak się dzieje, ale jest to tymczasowe i zyskujesz w innych obszarach. Spróbuj pomyśleć o okresach poza sezonem jako o dłuższej wersji tygodniowego dnia wolnego lub miesięcznego tygodnia wolnego. Te okresy pozwolą twojemu ciału i umysłowi zregenerować się przed ponownym treningiem i stresem związanym z długą lub ciężką jazdą. Pozwalając na właściwą regenerację, będziesz w stanie umieścić kilka ciężkich bloków treningowych po okresie odpoczynku, a to falowanie w stresie treningowym (objętość, intensywność) pomoże Ci stać się sprawniejszym i szybszym.

Jasne, po powrocie do treningu nie będziesz się czuł tak dobrze, jak w szczytowej formie, ale po kilku tygodniach regularnego treningu kondycja wróci i będziesz miał dużo więcej motywacji - i zdrowe ciało - by zacząć pchać swoją kondycję na jeszcze wyższe szczyty.

KONDYCJA PSYCHICZNA (I ZMĘCZENIE) TEŻ JEST PRAWDZIWA

Sportowcy często myślą o swojej sprawności fizycznej i wykorzystaniu okresu poza sezonem do uniknięcia kontuzji, ale zapominamy, że ten okres jest również bardzo ważny dla regeneracji psychicznej. Potrzeba dużo energii, aby obudzić się wcześnie, aby ćwiczyć przed pracą - i jeszcze więcej energii, aby przesunąć swoje granice w skoncentrowanych interwałach. Jeśli nie wykorzystasz dni, tygodni lub sezonów na regenerację, prawdopodobnie zaobserwujesz niższą intensywność interwałów, stopniowo spadającą motywację i większe ryzyko kontuzji w trakcie sezonu. Jeśli chcesz nadal wstawać wcześnie i przesuwać swoje granice, to umożliwienie pewnej regeneracji psychicznej jest doskonałym powodem do podjęcia off-season.

JEST TO CZAS, ABY PONOWNIE POŁĄCZYĆ SIĘ Z PRZYJACIÓŁMI I RODZINĄ

Poza sezonem powinien zawierać czas na bycie leniwym i nadrabianie zaległości z przyjaciółmi i rodziną. Ale nie ma potrzeby, aby stać się kompletnym kanapowym ziemniakiem. Jeśli jesteś ogólnie zdrowy, kontynuowanie aktywnego stylu życia, który może obejmować dojazdy do pracy, spacery, chodzenie po schodach, wykonywanie podstawowej rutyny jogi w domu, a także wszelkie działania społeczne są świetne, zakładając, że nie przeszkadzają w regeneracji psychicznej lub fizycznej. Jeśli wysiłek wkładany w wykonywanie danej czynności jest bardzo niski, to dobry znak.

JEST TO TYLKO TYMCZASOWE

Celuj w przedział 2-4 tygodni na powrót do zdrowia poza sezonem, kiedy nie ma jazdy na rowerze, treningów ani większych aktywności poza zwykłymi czynnościami życia codziennego (chodzenie, dojazdy do pracy, obowiązki domowe itp.). Wielu sportowców, którzy są wolni od kontuzji i psychicznie świeży, może rozpocząć działalność o niskiej intensywności lub zabawy po tygodniu lub dwóch odpoczynku. Obejmuje to jazdę konną o niskiej strukturze i intensywności, treningi przekrojowe lub zajęcia rozrywkowe (np. wędrówki, biwakowanie, wędrówki na rakietach śnieżnych), zwłaszcza jeśli odbywają się z przyjaciółmi.

PODSUMOWANIE

Ciało i umysł mogą dać wgląd w to, kiedy okres poza sezonem może stać się bardziej okresem przejściowym lub "wczesną bazą". Najlepszym wskaźnikiem tego, że jesteś gotowy do ponownego rozpoczęcia treningu jest powrót chęci do ciężkiego treningu w skupieniu - a wszelkie zmęczenie/kontuzje lub inne problemy zdrowotne uległy znacznej poprawie, jeśli nie rozwiązaniu. Ciesz się tym okresem niższej energii i skupienia, ponieważ pojawia się on tylko raz w roku i stanowi przyjemną równowagę dla intensywności i skupienia, których wymagają Twoje wielkie cele w przyszłym roku.

0 Udziały