Czy mleko czekoladowe jest najlepszym napojem regeneracyjnym?

Mleko czekoladowe zyskało dużą popularność jako napój regeneracyjny po treningu. Być może zastanawiałeś się dlaczego i czy jest ono odpowiednie dla Ciebie.

CZY TRZEBA JEŚĆ PO TRENINGU?

Odpowiedź zależy od tego, jak ciężko i jak długo ćwiczysz. Odżywianie regeneracyjne jest ważne w przypadku wysokiej intensywności ćwiczeń. Obejmuje to długotrwałe ćwiczenia wytrzymałościowe, takie jak bieganie lub jazda na rowerze na długich dystansach, lub ćwiczenia siłowe, których celem jest zmiana składu ciała. Dodatkowo, treningi o dowolnym charakterze trwające dłużej niż godzinę stawiają Cię w pozycji, w której możesz skorzystać z odżywiania regeneracyjnego.

Powód, dla którego wysoka intensywność (co oznacza, że Twoje tętno uderza w wyższych strefach) ma znaczenie, ponieważ ten rodzaj ćwiczeń wyczerpuje energię glikogenu przechowywaną w mięśniach. Udowodniono, że spożycie czegoś zawierającego węglowodany i białko w ciągu 30-45 minut od zakończenia treningu pomaga odbudować zapasy glikogenu na następny trening. The Badania Badania wykazują, że picie czegoś z węglowodanami po treningu może przynieść lepsze efekty regeneracji i przyszłej wydajności niż picie samej wody.

3 POWODY, DLA KTÓRYCH MLEKO CZEKOLADOWE JEST DOBRYM NAPOJEM REGENERACYJNYM

Na rynku istnieje wiele opcji suplementów regeneracyjnych, które mają wysoką cenę, wymagają dodatkowych czynności (np. mieszania i wstrząsania) lub zawierają niepożądane składniki. Mleko czekoladowe może być bardziej naturalną alternatywą dla tych wszystkich rozwiązań. Rada Mleczarska zleciła badania nad mlekiem czekoladowym, aby sprawdzić, czy może być ono "łatwo dostępną" (tzn. można je znaleźć na każdej stacji benzynowej lub w fast mart) opcją regeneracji. Oto, co znaleźli:

1. Jest to idealny stosunek. Poza tym, że jest wygodne, mleko czekoladowe ma idealną mieszankę makroskładników, aby być idealnym napojem regeneracyjnym. Badania sugerują, że stosunek węglowodanów do białek wynoszący 4:1 jest idealny dla poprawy wydajności, a mleko czekoladowe (dzięki dodatkowi cukru w czekoladzie) doskonale spełnia to zalecenie.(2)

2. Zawiera serwatkę i kazeinę. Rodzaj białek znajdujących się w mleku to kolejny powód, dla którego jest ono dobrym rozwiązaniem. Mleko zawiera zarówno kazeinę jak i serwatkę, białka o właściwościach, które są znane z wzmacniania budowy mięśni. Stymulują one również mięśnie, aby być bardziej wrażliwe na hormon insuliny, co pozwala na odbudowę glikogenu dość szybko.

3. Jest smaczne (dla większości z nas). Ostatni powód, dla którego mleko czekoladowe działa jest ze względu na jego atrakcyjny smak. Podczas gdy niektóre produkty regeneracyjne są trudne do zjedzenia, mleko czekoladowe jest ogólnie lubiane przez wszystkich. Jako dietetyk sportowy, doświadczyłem wielu sukcesów używając mleka czekoladowego do regeneracji z nastoletnimi sportowcami, którzy mają wybredne podniebienia.

CZY ISTNIEJĄ INNE OPCJE?

Mleko czekoladowe jest popularnym napojem regeneracyjnym ze wszystkich powodów wymienionych powyżej. Zazwyczaj daje lepsze wyniki niż sam napój sportowy lub woda, ale czy jest to jedyna opcja?

A bardzo niedawne, małe badanie porównano mleko czekoladowe z innymi napojami czekoladowymi (sojowymi i konopnymi) i stwierdzono, że wszystkie one poprawiły wyniki kolarskie podobnie jak placebo. Jest to bardzo interesujące, ponieważ te trzy rodzaje mleka różniły się znacznie pod względem zawartości białka i węglowodanów, ale wszystkie były podobne pod względem całkowitej ilości kalorii. Oznacza to, że możesz wybrać opcję, którą wolisz - mleko czekoladowe lub alternatywę bez nabiału - obie pomogą Ci.

3 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE WYBORU NAPOJU REGENERACYJNEGO

Dobrą wiadomością jest to, że wydaje się, że istnieje wiele opcji dostępnych dla odżywiania regeneracyjnego. Jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich, i można łatwo wybrać opcję, która działa najlepiej dla Ciebie.

Oto trzy wskazówki, które pomogą Ci podjąć decyzję:

1. Określ, czy w ogóle potrzebujesz odżywek regeneracyjnych. Jeśli Twoim celem jest utrata wagi i ogólna sprawność fizyczna, być może nie potrzebujesz słodzonego napoju regeneracyjnego, takiego jak mleko czekoladowe. Jednakże, jeśli uprawiasz fitness lub sporty wytrzymałościowe o wysokiej intensywności, mleko czekoladowe może pomóc w osiągnięciu lepszych wyników i budowaniu mięśni.

2. Wybierz to, co smakuje Ci najlepiej. Wypróbuj różne suplementy i opcje mleka, aby zobaczyć, co będzie dla Ciebie pić po długim treningu.

3. Określ, co jest dla Ciebie najwygodniejsze i najbardziej przystępne cenowo. Najlepszą wiadomością z tego wszystkiego jest to, że nie musisz masz wydawać dużo pieniędzy na suplement regeneracyjny. Jeśli kończysz bieg grupowy lub długą jazdę obok stacji benzynowej, zwykłe mleko czekoladowe jest tam dla Ciebie. Jeśli nie pijesz mleka, to wstępne badania sugerują, że rodzaj mleka nie ma znaczenia, o ile ilość kalorii jest wystarczająca.

Czy pijesz mleko czekoladowe, aby odzyskać siły? Podziel się swoimi doświadczeniami poniżej.

0 Udziały