5 rzeczy, które robią zawodowi biegacze, a które Ty też powinieneś robić

Nie wszyscy jesteśmy zawodowymi biegaczami, ale to nie znaczy, że nie możemy trenować tak jak oni. Choć ważne jest, aby zdawać sobie sprawę, że porównywanie może być śliskim tematem, można się wiele nauczyć z nawyków treningowych zawodowców.

"Jako trener, największą lekcją, jaką wyniosłam z pracy z elitarnymi i profesjonalnymi biegaczami, jest to, że ciężka praca jest bardzo skuteczna, ale genetyka również odgrywa dużą rolę w potencjale i wydajności sportowca" - wyjaśnia Sandra Gallagher-Mohler, trenerka w I Run Tons. I Run Tons. "Z tego powodu musisz pamiętać, że więcej nie zawsze jest lepsze, a to, co jest najlepsze dla kogoś innego, może nie być tym, co jest najlepsze dla Ciebie. Ważne jest, aby dać kredyt do genetyki i lat poświęcenia i ciężkiej pracy, które wykazują profesjonaliści, a nie porównywać się do nich."

To powiedziawszy, rozmawialiśmy z profesjonalnymi biegaczami i trenerem, aby dowiedzieć się, jakie proste, realistyczne rzeczy robią, aby przenieść swoją wydajność na wyższy poziom i zachęcić Cię do włączenia również.

ROZGRZEWKA I ROZCIĄGANIE

Istnieje wiele dyskusji na temat tego, czy powinieneś się rozciągać przed, w trakcie lub po bieguale poświęcenie czasu na ćwiczenia, które pomagają rozgrzać mięśnie, jest czymś, co profesjonalni sportowcy włączają do swojego harmonogramu treningowego.

"Numerem 1 rzeczy, którą profesjonalni biegacze robią inaczej, jest poświęcenie znacznie więcej czasu na ich rozgrzewkę, myśląc o niej jako nie mniej ważnej niż reszta treningu" - dzieli się Gallagher-Mohler. "Choć ograniczenia czasowe są problemem dla większości sportowców, wygospodarowanie minimum 10 minut na dynamiczną rozgrzewkę i 10 minut na pełne rozciąganie każdego dnia będzie miało duży wpływ na poprawę wyników i zapobieganie kontuzjom".

Frezer Legesse, profesjonalny miler sponsorowany przez Under Armour, dodaje, że widział biegaczy konsekwentnie wskakujących do biegu bez poświęcenia czasu na odpowiednie rozciąganie i uważa, że jest to coś, co powinno być wykonywane przed każdym biegiem.

REGENERACJA I REHABILITACJA

Poświęcenie czasu na odpowiedni odpoczynek i regenerację po biegu jest równie ważne jak rozgrzewka. Oczywiście możesz nie mieć tyle czasu, by poświęcić się sportowi ze względu na zobowiązania wobec rodziny, przyjaciół i pracy, ale poświęcenie choćby 10 minut po biegu na odpowiednie schłodzenie mięśni pomaga.

Na przykład Legesse wykorzystuje ten czas na kąpiele z lodem. Traktuje to jako integralną część swojej rutyny treningowej.

"Bardzo ważne jest dla mnie, aby po niektórych ciężkich treningach wziąć kąpiel z lodem, aby pomóc w rozpoczęciu procesu regeneracji" - wyjaśnia. "Polecam codziennym biegaczom, aby poświęcili trochę czasu na wskoczenie do wanny z lodem po ciężkich treningach, aby oni również mogli szybciej się zregenerować".

PRACA NAD RDZENIEM I SIŁĄ

Ważne jest, aby poświęcić czas na pracę mięśni, które nie są pracowane wyłącznie na drogach lub szlakach, według Rachel Schneider, profesjonalnej biegaczki średniodystansowej sponsorowanej przez Under Armour.

Poświęcenie co najmniej dwóch dni na trening krzyżowy - a nawet 5 minut dziennie na pracę rdzenia, taką jak deski - nie tylko pomaga budować mięśnie, ale może również zapobiec urazom nadużyć z samego biegania.

"Niektórzy sportowcy dystansowi radzą sobie lepiej na niższych przebiegach, podczas gdy inni radzą sobie lepiej z wyższym przebiegiem", zauważa Gallagher-Mohler. "Pozostałe czynniki obejmują rolowanie pianki, rozciąganie, trening siłowy, trening krzyżowy, uzyskanie optymalnego odżywiania z całej żywności i widząc wysoko wykwalifikowanego kręgarza, fizykoterapeutę, dietetyka i masażystę - wszystko to się sumuje".


CZYTAJ WIĘCEJ >. 5-MIEJSCOWY TRENING RDZENIA DLA BIEGACZY


SLEEP

Najważniejszym elementem całego treningu może być uzyskanie wystarczającej ilości odpoczynku na koniec dnia, aby się naładować. Zarówno Legesse, jak i Schneider zauważyli, że podobnie jak w przypadku rejestrowania treningu, śledzenie snu może również mieć wpływ.

"Sen to coś, co jest dla mnie bardzo ważne jako profesjonalnego biegacza" - zauważa Legesse. "Jest to najważniejsza część procesu regeneracji, więc codzienni biegacze powinni poświęcić czas na rejestrowanie swojego snu i pracować nad nim, jeśli chcą poprawić swoje wyniki".

Nie ma znaczenia, czy jesteś nocną sową, czy wczesnym ptakiem, tak długo jak dostajesz wystarczająco dużo snu, aby zasilić swoje biegi. Oczywiście zwykłe zalecenie to osiem godzin wysokiej jakości snu, więc robienie rutyny na czas snu może pomóc Ci wysłać sygnały do mózgu, że nadszedł czas na odpoczynek. Wiele osób woli ograniczyć swój czas ekranowy przed snem, a nawet zakazać elektroniki w sypialni, aby uniknąć rozproszenia uwagi i niepotrzebnego światła, które może utrzymać głęboki sen na dystans.

KONSYSTENCJA

Ostatnią rzeczą, którą robią profesjonalni biegacze, jest celowy trening każdego dnia. Dla profesjonalistów bieganie jest sposobem na życie i nawet jeśli poświęcają każdą chwilę na trening, możesz znaleźć spójność bez względu na swój harmonogram.

"Czas poświęcony na trening jest niezwykle indywidualny" - zapewnia Schneider. "To zależy od dystansu, na jaki trenuje biegacz, jego celów i innych zobowiązań. Jako profesjonaliści uważamy, że bieganie to styl życia 24/7".

Oczywiście możesz po prostu biegać z minimalnym treningiem, ale możesz faktycznie nie osiągnąć swoich celów. Priorytetyzowanie treningu nad happy hour z przyjaciółmi lub poświęcanie czasu na bieganie w godzinie lunchu może być czasem uciążliwe, ale w końcu wszystkie Twoje wysiłki prowadzą do lepszych wyników.

"Najważniejszą lekcją, jakiej się nauczyłem, jest to, że nie chodzi o zrobienie jednego dużego treningu, ale raczej o połączenie spójnych treningów" - dodaje Legesse. "Skup się na tym, aby zaoszczędzić trochę na następny dzień".


PRZYGOTUJ SIĘ DO NASTĘPNEGO BIEGU

> Męski sprzęt do biegania>
Męskie buty
do biegania>

Damski sprzęt

do biegania> Damskie


buty


do biegania


0 Udziały