10 rzeczy do zrobienia dziś wieczorem, aby jutro jeździć lepiej

Zbieranie sprzętu, pompowanie opon, napełnianie butelek z wodą i jedzenie solidnego śniadania - poranna przejażdżka rowerowa może być gorączkowa i sprawić, że nie zdążysz wyjść z domu. Nie jest to dokładnie to, czego oczekujesz przed wyruszeniem w drogę, aby zrobić coś fajnego i zdrowego. Na szczęście zastosowanie prostej nocnej listy kontrolnej może sprawić, że poranna przejażdżka przebiegnie bez zakłóceń, a Ty będziesz mieć więcej czasu na wypicie drugiej filiżanki kawy, zanim wsiądziesz na siodełko.

Aby poranki były bardziej relaksujące, sprawdź 10 rzeczy, które musisz zrobić poprzedniego wieczoru:

1

Uporządkuj swój sprzęt

Choć rower jest gwiazdą programu, jazda na rowerze wymaga wielu dodatkowych elementów wyposażenia. Aby zaoszczędzić sobie czasu rano, przygotuj wszystko już poprzedniego wieczoru. Wyściełane spodenki i koszulka: sprawdź. Buty: sprawdzone. Kask i rękawiczki: sprawdzone. Butelki z wodą: sprawdzone. Chłodne skarpetki: tak. Okulary przeciwsłoneczne? Widzisz, na pewno o czymś zapomnisz.

2

Sprawdź opony

Naprawdę, oprócz opon powinieneś sprawdzić wszystko, łącznie z łańcuchem, hamulcami oraz przednią i tylną przerzutką. Ale najbardziej prawdopodobnym problemem dnia jest zazwyczaj problem z oponami. Możliwe, że podczas ostatniej przejażdżki zabrałeś mały gwóźdź lub kawałek szkła, a powolny wyciek spowoduje przebicie opony. Dlatego sprawdź opony poprzedniego wieczoru, aby mieć pewność, że rano nie utkniesz na ich wymianie.

3

Zjedz dobrą kolację

Oto zabawne: jedz. Najlepiej coś lekkostrawnego, co nie będzie męczyć Twojego żołądka przez noc lub następnego ranka. Pomyśl o prostych węglowodanach, takich jak ryż lub makaron, plus chude białko i warzywa. Staraj się unikać wszystkiego, co jest wysokotłuszczowe lub tłuste.

4

Wiedz, co jest na śniadanie

Nie chcesz otworzyć lodówki lub spiżarni rano tylko po to, by znaleźć smutne, puste półki. Upewnij się więc, że masz coś do jedzenia po przebudzeniu. Po raz kolejny, lekkostrawne węglowodany są tutaj twoim przyjacielem, więc miej pod ręką takie rzeczy jak płatki owsiane, tosty i suszone owoce.

5

Przygotuj przekąski

Tak, jeszcze jedno jedzenie. Tyle że tym razem musisz przygotować swoje odżywianie na rowerze. Żele, kostki, batony, napoje sportowe... cokolwiek lubisz, miej to porcjowane i gotowe do użycia.

6

Wyznacz trasę

Zgub się, a ta niezobowiązująca 30-milowa przejażdżka może stać się wyczerpującą całodzienną podróżą, podczas której zabraknie ci wody, jedzenia i siły woli, by wrócić do domu. Sprawdź więc MapMyRide i wytycz trasę przed wyruszeniem w drogę.

7

Sprawdź, czy drogi są zamknięte

To się zdarza. Skręcasz w swoją ulubioną wiejską drogę i okazuje się, że jest ona zamknięta do naprawy. Jeśli myślisz, że jest szansa, że Twoja trasa może być dotknięta budową, sprawdź mapy lub strony internetowe miasta noc wcześniej.

8

Rozciągaj się

Rozciąganie przed snem może sprawić, że będziesz spać spokojniej i przygotujesz ciało do ruchu następnego dnia. Wykonaj proste, lekkie rozciąganie mięśni czworogłowych i ścięgien, a także wytrzymaj kilka minut w pozie gołębiej, aby otworzyć biodra.

9

Dużo snu

Nikt nie chce wyruszyć na 50-miler, gdy jest zmęczony. Więc jednym z absolutnie najlepszych sposobów na przygotowanie się do jazdy jest pojawienie się odświeżonym. Oznacza to kładzenie się do łóżka o rozsądnej godzinie i dużo snu. Aby pomóc w osiągnięciu tego celu, wyłącz telefon i inne ekrany na godzinę przed snem, wypij uspokajającą herbatę, pomedytuj lub zrób cokolwiek innego, co pomoże Ci się zrelaksować.

10

Nastaw budzik

To kolejna rzecz, która może pomóc Ci przetrwać długą jazdę: Jest to wyjątkowo trudne, gdy nie zwijasz się z łóżka przed 10 rano. Słońce jest wyżej na niebie, a drogi są pełne samochodów (lub szlaki roją się od rowerów). Jeśli poranna przejażdżka jest tym, na co masz ochotę, upewnij się, że ustawiłeś alarm tak, abyś wyszedł z domu wystarczająco wcześnie, aby zrobić jak najwięcej kilometrów.

0 Udziały