Zdarzają się awarie - oto jak lepiej sobie z nimi radzić

Kiedy jeździsz na rowerze, kraksy są nieuniknione. Dla sportowców, których trenuję, powszechne jest dążenie do zmniejszenia liczby kraks (lub ich zupełnego braku), ale jeśli jeździsz na rowerze, a zwłaszcza jeśli się ścigasz, proponuję inny cel: Naszym celem powinno być ograniczenie najgorszego scenariusza lub minusów. Chcesz nabrać wprawy w upadaniu i zrobić wszystko, by twoje ciało było zdrowe i gotowe na przyjęcie uderzenia, gdy już do niego dojdzie.

Oto siedem sposobów na zminimalizowanie minusów kraksy:

1

PRZYJMIJ UPADEK JAKO SPOSÓB MYŚLENIA

Zamiast walczyć i opierać się potencjałowi kraksy, można podjąć pewne decyzje, takie jak noszenie ochraniaczy bezpieczeństwa, aby zminimalizować minusy. Możesz kupić ochraniacze na łokcie, kolana, a nawet spodenki z wbudowanymi ochraniaczami. Rękawiczki to kolejny element, którego wielu rowerzystów, zwłaszcza szosowych, nie nosi zbyt często, a który może naprawdę pomóc w zmniejszeniu uszkodzeń rąk podczas wypadku, nawet jeśli jest to tylko przewrócenie się na światłach.

2

ĆWICZ ZJAZDY

Każdemu rowerzyście obawiającemu się kraksy polecam lekcje zjazdów na rowerze górskim. Może to brzmieć przerażająco, ale podczas lekcji jazdy na rowerze zjazdowym będziesz miał na sobie pełną zbroję i kask z pełną twarzą. Dobry trener pomoże Ci wyjść z większą pewnością siebie i tolerancją na prędkość już po kilku sesjach - a lekcje te można zastosować do wszystkich innych dyscyplin rowerowych.

3

WEŹ UDZIAŁ W SWOIM WŁASNYM WYŚCIGU

Jeśli bierzesz udział w wyścigu - oficjalnie lub z kolegami w grupie - ćwicz i przyzwyczajaj się do jazdy na granicy swoich możliwości fizycznych i psychicznych. Większość wypadków zdarza się, ponieważ ktoś jest na granicy swoich możliwości fizycznych, co sprawia, że elementy techniczne i procesy mentalne są znacznie trudniejsze. Musisz jeździć w docelowym terenie, gdy jesteś zmęczony i stopniowo przyzwyczajać się do wykonywania wyścigu, gdy jesteś zmęczony. Wizualizacja trasy wyścigu i różnych sytuacji, a także znajomość trasy, może w znacznym stopniu poprawić Twoją zdolność do reagowania w danym momencie. Efektywna może być również praca z psychologiem sportowym lub trenerem kolarstwa w celu przezwyciężenia wszelkich lęków.

4

ĆWICZ UPADKI

Z pewnością można się poprawić w upadaniu. Ogólnie rzecz biorąc, ci sportowcy, którzy uprawiali gimnastykę, sztuki walki lub sporty drużynowe są zaznajomieni z przewracaniem się i upadaniem na ziemię. Jako dorośli, gramy na ziemi i spadamy mniej w ogóle. Możesz spędzić swój offseason lub kilka sesji prywatnego instruktażu na sztukach walki, sportach terenowych lub po prostu uprawianiu sportu z rodziną. Niektórzy trenerzy rowerowi pomogą ci również zrozumieć zderzenia przy użyciu trawiastych pól, płaskich pedałów i konkretnych obszarów, takich jak piankowe doły.

5

PRACA NAD MOBILNOŚCIĄ I ZAKRESEM RUCHU

Jest to związane z ćwiczeniem upadków, ale zasługuje na swoją własną sekcję, ponieważ rowerzyści mają tendencję do bycia bardzo dobrymi w pedałowaniu, ale nie tak dobrymi w pozwalaniu swoim stawom na poruszanie się w pełnym zakresie ruchu. Wielu rowerzystów kończy z rozerwanymi mankietami rotatorów, ponieważ podczas upadku ich ramiona wychodzą, by usztywnić upadek, a oni szarpią swoje ciała w pozycje, które są całkowicie obce. Jeśli masz problemy z uniesieniem ramion nad głowę lub wiesz, że masz napięte biodra lub napięte ścięgna, prawdopodobnie praca nad mobilnością poprzez włączenie jogi lub treningu siłowego całego ciała będzie korzystna. Praca nad mobilnością pomoże Ci upewnić się, że kiedy spadniesz z roweru, nie znajdziesz się w pozycjach, w których Twoje ciało nie było od dziecka.

6

PRACUJ NAD UMIEJĘTNOŚCIAMI W WOLNYM TEMPIE

Ćwiczenie tych umiejętności technicznych, które pojawiają się przy małych prędkościach, brzmi słabo, ale może zrobić wielką różnicę w twojej jeździe. Takie rzeczy jak wyciąganie nogi (tzw. outrigger lub tri-pod) w celu zrównoważenia podczas jazdy lub stawianie nogi w dół ("dabbing") to umiejętności, które elita jeźdźców wykonuje często i dobrze. Może nawet nie jest to widoczne, ale najlepsi kolarze stawiają stopę, czasem wiele razy podczas jazdy lub wyścigu, ale robią to tak płynnie, że wydaje się to bezbłędne. Mogą nawet nie przestać się ruszać - to, co dla wprawnego jeźdźca byłoby martwym punktem lub całkowitym upadkiem na bok, dla doświadczonego kierowcy może być tylko małą przerwą. Opanuj umiejętności jazdy z wolnymi prędkościami, takie jak stójka na ścieżce, i używaj płaskich pedałów kilka razy w tygodniu, aby wygodnie jeździć pod kontrolą i stawiać stopę w dół, aby utrzymać tę kontrolę, gdy potrzebujesz pomocy. Częściej niż nie, trzymanie rąk na kierownicy i używanie stóp jest umiejętnością, która zapobiegnie wielu urazom u początkujących i średnio zaawansowanych rowerzystów.

7

TRENING SIŁOWY

W sportach kolizyjnych, takich jak piłka nożna, sportowcy trenują siłowo i spalają paliwo, aby zbudować dużo mięśni, które pozwolą im obronić się przed powtarzającymi się kolizjami. Rowerzyści mają mniejszą masę kostną i mięśniową, co sprawia, że przy upadku jesteśmy podatni na urazy, takie jak złamania kości. Poza masą kostną i mięśniową, możliwe jest, że jeśli jesteś bardzo dobrym rowerzystą wytrzymałościowym, dodanie więcej treningu siłowego i/lub interwałów o wysokiej intensywności i wspinaczki na wzgórza do swojej rutyny może znacznie poprawić kondycję i być może pomóc zmniejszyć minusy przyszłych wypadków po prostu będąc silniejszym, bardziej wysportowanym i, być może, bardziej opancerzonym.

0 Udziały