Ulga na osiem najczęstszych urazów stóp

Jeśli jesteś sportowcem, rekreacyjnym lub elitarnym, wiesz, że należy zwracać uwagę na ból stóp. Ignorowanie nawet niewielkich bólów może krytycznie wpłynąć na Twoją sprawność i spowodować dalsze urazy.

Niezależnie od tego, czy problem stóp, który Ci dolega to spuchnięte kostki, czy tak poważny jak złamanie lub skręcenie kostki, leczenie go natychmiast i prawidłowo jest najważniejsze dla Twojego zdrowia i przyszłych sukcesów jako sportowca. Odkładanie na później leczenia bólu stóp może przerodzić się w inne poważne problemy zdrowotne, ponieważ zmieniasz swój chód, aby to skompensować, zgodnie z badaniami w czasopiśmie Clinical Sports Medicine.

Czasami, poprzez złagodzenie na treningu i ćwiczeń, zaczniesz czuć się lepiej po pewnym czasie bez leczenia, jednak może to nasilić problem i, ostatecznie, kula śniegowa do szeregu kolejnych problemów zdrowotnych, jeśli pozostawione bez leczenia. Jeśli uważasz, że masz jeden z tych urazów stopy, porozmawiaj z lekarzem o możliwościach leczenia, a także o ćwiczeniach i ćwiczeniach rozciągających, które możesz wykonywać w trakcie gojenia.

Poznaj środki zaradcze na osiem powszechnie występujących urazów stóp:

1

ZAPALENIE ŚCIĘGNA ACHILLESA

Ścięgno Achillesa jest najdłuższym ścięgnem w organizmie i nie otrzymuje dużego przepływu krwi, wyjaśnia dr Miguel Cunha, założyciel Gotham Footcare w Nowym Jorku. "Biegacze kładą nacisk na ten obszar z powtarzających się uderzeń", mówi. "Ten powtarzający się stres powoduje mikro rozdarcia wzdłuż ścięgna, a to staje się zapalne i podrażnione". Ćwiczenie nieuchronnie prowadzi do hipertrofii mięśni (powiększenie tkanki mięśniowej). Mięsień grubieje, ale nie wydłuża się. "Jeśli nie rozciągasz się, aby przeciwdziałać grubości, wtedy ścięgno staje się ciasne" - mówi Cunha.

Zmniejsz ból: Umieść piłkę stopy o ścianę, utrzymując piętę na ziemi. Z prostym kolanem przesuń biodra do przodu w kierunku ściany. Przytrzymaj przez 20-30 sekund. "Sugeruję rozciąganie tego obszaru za każdym razem, gdy myjesz zęby i jesz posiłek, abyś mógł włączyć rozciąganie do swojej codziennej rutyny. Możesz również wykonać podniesienia łydek na stopniu, trzymając się poręczy" - dodaje Cunha.

2

PLANTAR FASCIITIS

Jest to spowodowane stanem zapalnym powięzi plantarnej, więzadła na spodzie stopy. "Za każdym razem, gdy nosisz ciężar i stopa się spłaszcza, odległość między przednią częścią stopy a piętą zwiększa się. To powoduje, że więzadło staje się napięte i powstają w nim mikro-rozerwania" - wyjaśnia Cunha.

Zmniejsz ból: "Unikaj ćwiczeń o dużej intensywności przez co najmniej dwa tygodnie, aż do ustąpienia objawów" - sugeruje Cunha. Spróbuj również przetaczać stopę po zamrożonej butelce z wodą w nocy przez około 15 minut.

3

CAPSULITIS

Zapalenie więzadeł w palcach stóp, które najczęściej dotyka stawu drugiego palca z powodu nacisku na kość kulszową stopy związanego z wysokim łukiem, napiętymi mięśniami łydek lub bunionami. Objawem zapalenia torebki stawowej jest ból podczas chodzenia.

Zmniejsz ból: Capsulitis stopy może być złagodzone przez zastosowanie lodu do dotkniętych stawów i biorąc NSAIDs (niesteroidowe leki przeciwzapalne, takie jak ibuprofen), aby zmniejszyć obrzęk i stres umieszczony na dotkniętych stawach. Cunha zaleca, że zamrożone butelki z wodą toczenia sztuczki dla tego urazu, jak również. Może być również konieczne noszenie szerszych butów, aby dać palcom miejsce. Rozważ dodanie amortyzujących wkładek lub podkładek pod śródstopie, które przykleisz pod kuleczką stopy, aby ustabilizować i odchylić stres od stawów przodostopia.

4

ZWICHNIĘTE KOSTKI

Obrzęk i opuchlizna tkanki wokół kostek i stóp nazywana jest również "obrzękiem". Posiadanie spuchniętych kostek może być oznaką poważnego problemu zdrowotnego, takiego jak choroba nerek, zastoinowa niewydolność serca lub marskość wątroby. Skonsultuj się z lekarzem, jeśli doświadczasz podobnych objawów. Ale jeśli jesteś zasadniczo zdrowy i zauważysz, że twoje kostki i stopy są opuchnięte, to prawdopodobnie dlatego, że zatrzymujesz wodę z powodu temperatury na zewnątrz lub diety wysokosolnej lub wysokowęglowodanowej.

Zmniejsz ból: Podnieś stopy, szczególnie pod koniec dnia, i zwiększ krążenie za pomocą skarpet kompresyjnych. Możesz nawet wymoczyć je w kąpieli z solą Epsom, aby zmniejszyć ciśnienie.

5

PĘKNIĘCIE POD WPŁYWEM STRESU

Według American Academy of Orthopaedic Surgeons złamanie stresowe to małe pęknięcie lub poważne stłuczenie kości, które zazwyczaj dotyka drugiego i trzeciego śródstopia. To często występuje u biegaczy, piłkarzy i koszykarzy. "Złamania stresowe są spowodowane powtarzającym się stresem do metatarsal [staw] kości długiej stopy w czasie," mówi Cunha. "Dalsze uderzenie może spowodować złamanie zagrożonej kości, a następnie jesteś narażony na ryzyko wymagające operacji, jeśli nie dajesz organizmowi czasu na odpoczynek, gojenie i odkładanie dodatkowej kości".

Złagodzenie bólu: Twój podiatra może zalecić RICE (odpoczynek, lód, ucisk i uniesienie), jak również leki NLPZ i but do chodzenia z kompresją lub inne urządzenie unieruchamiające - ewentualnie z kulami, aby odciążyć ciężar - aby zmniejszyć ból i umożliwić gojenie się urazu. Leczenie różni się w zależności od ciężkości złamania stresowego oraz tego, jak dużego bólu i obrzęku doświadczasz, mówi Cunha. Gojenie się złamania stresowego często trwa od 6 do 8 tygodni. Twój podiatra może zasugerować "zamkniętą redukcję", w której złamane kości muszą zostać ponownie ustawione i ustawione we właściwej pozycji.

6

SKRĘCENIA STAWU SKOKOWEGO

Jest to czynność polegająca na rozciągnięciu lub naderwaniu więzadeł, które pomagają utrzymać kości kostki razem. Uraz ten jest najczęściej spotykany w przednim więzadle talofibularnym w przedniej, zewnętrznej części stawu skokowego. Zdarza się to często podczas uprawiania sportów takich jak koszykówka i siatkówka, kiedy to możesz odwrócić stopę po zeskoku - mówi Cunha.

Złagodzić ból: "W przypadku urazów kostki ważne jest, aby leczyć je tak szybko, jak to możliwe, stosując lód, ucisk [bandażem Ace] i odpoczynek. Opóźnienie leczenia może doprowadzić do powstania blizny lub kostka może nie zagoić się prawidłowo, co zwiększa prawdopodobieństwo skręcenia kostki następnym razem" - mówi. Leczenie urazów tkanek miękkich, takich jak skręcenia, może trwać od 3 do 12 tygodni.

7

BUNIONY

Guzek lub modzel na stawie u podstawy palca. Buławy najczęściej tworzą się na dużym palcu u nogi, ale mogą też pojawić się po zewnętrznej stronie stopy lub wzdłuż małego palca, co nazywane jest buławą krawiecką. Kiedy palce ocierają się o wnętrze butów, tworzą się na nich grube modzele, które chronią kości.

Zmniejsz ból: Wybieraj obuwie z szerszym, bardziej pojemnym noskiem. Amerykańskie Stowarzyszenie Lekarzy Podiatrów (APMA) sugeruje, że może to pomóc zminimalizować powstawanie odcisków. Choć może ci się wydawać, że te modzele to nic wielkiego, chcesz się nimi zająć, zanim konieczne będzie ich chirurgiczne usunięcie.

Splinting, strapping, amortyzacja i wyściełanie bunionu pomaga chronić go przed dalszym podrażnieniem, sugeruje Cunha. "Zastosowanie leku przeciwzapalnego zapewni okresową ulgę w bunionie i może pomóc uspokoić proces zapalny".

8

HAMMERTOES

Występuje, gdy jeden (lub więcej) z twoich palców zgina się lub zwija, zgodnie z American College of Foot and Ankle Surgeons. Często występuje, gdy drugi palec u nogi jest dłuższy niż duży palec u nogi, gdy łuk stopy jest płaski lub gdy nosisz wąskie buty, które tłoczą palce u nogi. Możesz odczuwać ból podczas noszenia butów, zauważyć modzele na palcach lub doświadczyć uczucia pieczenia.

Zmniejsz ból: Najlepiej jest leczyć paluch koślawy wcześnie, aby uniknąć operacji. Łagodne palce młotkowate można leczyć, stosując wkładki pod nagniotki, nosząc wkładki ortopedyczne i ewentualnie przyjmując doustne leki z grupy NLPZ. Unikaj również butów na szpiczastych palcach i wysokich obcasach. Stosuj okłady z lodu, aby zmniejszyć obrzęk i ból. Zmodyfikuj swoje obuwie poprzez noszenie butów z szerszym noskiem. "Polecam również fizykoterapię i leki przeciwzapalne, aby pomóc uspokoić proces zapalny," mówi Cunha.

0 Udziały