Sztuka taperingów przed docelowymi zawodami kolarskimi

Jeśli trenujesz do wielkiego wyścigu, wiesz, jak ważne jest tapering, aby pomóc Ci osiągnąć szczyt w wielkim dniu. Podczas gdy istnieją pewne ogólne zasady, takie jak zmniejszenie objętości i utrzymanie intensywności, duża część sukcesu dobrego wyścigu wynika z odpowiedniego treningu w miesiącach poprzedzających wydarzenie i specyfiki (lub gry), w tym używania sprzętu wyścigowego, tankowania i tempa. Oczywiście, redukując stres związany z życiem i treningiem w miarę zbliżania się tygodnia wyścigu poprzez właściwe odstawienie leków, będziesz w lepszej pozycji, aby dać z siebie wszystko.

Oto wskazówki, jak zrobić tapering jak zawodowiec:

ZMNIEJSZANIE OBJĘTOŚCI TRENINGU

Kolarstwo wymaga treningu wytrzymałościowego. Bardzo trudno jest przeprowadzić jakikolwiek taper, jeśli nie poświęciłeś dużo czasu na trening. Zbudowanie silnego silnika aerobowego pomoże ci stać się bardziej wydajnym na rowerze i podniesie większość, jeśli nie wszystkie, cechy sprawności fizycznej. Myślę, że ważne jest również, aby myśleć o czasie treningu jako o czasie praktyki, im więcej czasu spędzasz pedałując, pracując nad umiejętnościami i jeżdżąc w środowisku docelowego wyścigu, tym bardziej komfortowo będziesz się czuł w dniu wyścigu.

Podczas gdy większość zapracowanych rowerzystów w wieku mistrzowskim nie może poświęcić ogromnej ilości godzin przez cały czas, zazwyczaj jest miejsce na weekendowe i długoweekendowe bloki z 1-4 dużymi przejazdami, a może nawet tydzień wakacji, gdzie możesz dodać dodatkowy czas na rowerze, aby lepiej zapoznać się z dyscypliną docelową (rower, teren, sprzęt, tankowanie itp.) i czerpać korzyści z większej sprawności. Posiadanie odpowiedniej objętości i kondycji pozwoli Ci na odpoczynek i regenerację, aby zmaksymalizować formę w tygodniu lub dwóch przed wyścigiem.

GRAJ W ŚRODOWISKO WYŚCIGU

W miarę zbliżania się wyścigu powinieneś wykonywać bardziej specyficzne treningi. Ta zasada treningu oznacza, że zawodnik ścigający się na szutrze na dystansie 100-200 mil będzie potrzebował kilku dużych przejazdów i kilku dłuższych interwałów. Ten sam zawodnik będzie potrzebował mniej tradycyjnej pracy beztlenowej, niż można by sądzić, że powinien mieć "szczyt". Nie chodzi o to, że nie możesz lub nie powinieneś mieć wysokiej intensywności w swoim treningu, nawet dla sportowców wytrzymałościowych, ale o to, że jest ona mniej specyficzna niż w przypadku wyścigu na stosunkowo krótkim dystansie, jak w cyclocrossie lub kryterium. Niezależnie od dystansu wyścigu, upewnij się, że często ćwiczysz w środowisku wyścigu, szczególnie w ostatnich miesiącach przed wyścigiem docelowym.

Poza fizjologią, korzyści płynące z używania roweru wyścigowego, sprzętu, tankowania, tempa itp. są często pomijane, gdy mówimy o konkretnych treningach i osiąganiu szczytów. Choć wydaje się to oczywiste, wielu kolarzy przyjeżdża na wyścig z niewielką ilością czasu spędzonego w sprzęcie wyścigowym, minimalną praktyką w układaniu tempa, niesprawdzonymi planami żywieniowymi i nerwami związanymi z szybką jazdą przez techniczne sekcje. Budowanie pewności siebie i komfortu w środowisku wyścigu powinno być głównym celem w ostatnich tygodniach przygotowań, gdzie możesz pozbyć się zmęczenia i stresu z życia i skupić się na swoim celu.

SZCZYT MOŻLIWOŚCI OSOBY PRACUJĄCEJ

Jeśli to możliwe, spróbuj podróżować do miejsca docelowego wyścigu wcześnie, aby uciec od pracy i zaaklimatyzować się w środowisku. Pomaga to zredukować zmęczenie pracą, obowiązkami rodzinnymi i innymi zobowiązaniami, które mogą odebrać koncentrację lub energię na wyścigu. Można wiele zyskać na regeneracji i wydajności po prostu żyjąc jak elitarny sportowiec na dzień lub dwa przed zawodami.

WNIOSEK

Podsumowując, Twój idealny szczyt w dniu wyścigu jest kulminacją akumulacji czasu treningu w Twojej dyscyplinie docelowej, podczas gdy rozwijasz wystarczającą sprawność fizyczną, abyś był w stanie zmniejszyć objętość w tygodniach poprzedzających wydarzenie, pozostawiając świeżość i motywację w dniu wyścigu.

0 Udziały