Sport i odchudzanie: 3 podstawowe zasady, jak zrzucić zbędne kilogramy

Sporty aerobowe spalają dużo kalorii, głównie z zapasów tłuszczu, dlatego sportowcy często tracą na wadze podczas długich i intensywnych treningów.

Kontrola wagi jest ważna zarówno dla początkujących, amatorów jak i profesjonalistów, ponieważ waga ma ogromny wpływ na wydajność i wyniki. Trudniej jest biegać z dodatkowym ciężarem, a gdy w grę wchodzi każda sekunda, niedopuszczalne jest wożenie dodatkowego kilograma pod górę.

Jak możesz kontrolować swoją kondycję i rywalizację?

Trzy zasady utraty zbędnych kilogramów:

Kalorie spożywane powinny być większe niż kalorie spożyte.
Tak, to truizm, ale działa. Deficyt 10-20% jest uważany za optymalny, bardziej radykalne podejście i szybka utrata wagi praktycznie uniemożliwi utrzymanie tego wyniku w dłuższej perspektywie. Lepiej więc uzbroić się w cierpliwość i nie narażać organizmu na dodatkowy stres z powodu braku pożywienia pod obciążeniem. Organizm odbierze takie niekorzystne warunki jako sygnał zagrożenia, spowolni metabolizm i zacznie maksymalnie magazynować tłuszcz, a dodatkowo rozbije mięśnie, które tak pieczołowicie budował.

Równowaga białek, tłuszczów i węglowodanów
Zawartość kalorii w pożywieniu nie jest jedyną jego cechą (pisaliśmy już o podstawach zdrowego odżywiania). Nie jest możliwe, aby schudnąć, patrząc tylko na zawartość kalorii i jeść bary lub fast food. W każdym posiłku staraj się
: - jeść dużo białka, daje ono sytość,
- wybierać węglowodany długodziałające, np. ciemne płat

ki śniadaniowe, - pamiętaj o


dodaniu dużej ilości warzyw: to błonnik, witaminy i antyoksydanty


.

I nie skąpcie na jakości jedzenia!

Aktywność fizyczna
Aktywność fizyczna to wciąż najskuteczniejszy sposób na pobudzenie metabolizmu i utrzymanie mięśni w ruchu. Spalane kalorie zależą od wagi i intensywności, ale 45-minutowe czołganie się spali średnio 300-450 kcal, sesja joggingu z rutyną ćwiczeń spali 500-600 kcal, a długa jazda na rowerze - 700 kcal. Ale nie traktuj ćwiczeń jako okazji do jedzenia więcej i wszystkiego, co się da. Trening z jedzeniem jest popularny wśród amatorów, ale takie podejście może być skuteczne tylko na początku Twojej drogi do sprawności fizycznej. Po dłuższym okresie świadomego treningu zdasz sobie sprawę, że jakość i ilość "paliwa" ma bezpośredni wpływ na Twoje wyniki.

To proste: świadoma dieta i odżywianie, ćwiczenia i troska o swoje ciało są kluczem do dobrego samopoczucia i postępów sportowych. Najważniejsze, żebyś lubił sport ❤️