Oznaki, że kierownica jest za nisko

Wysokość kierownicy mierzona jest zazwyczaj od poziomej linii na wysokości siodełka do kierownicy. W kolarstwie szosowym panuje powszechne przekonanie, że niżej zawsze znaczy lepiej, ale dla wielu rowerzystów skutkuje to obniżeniem komfortu, zmniejszeniem mocy, a nawet kontuzjami.

Niektórzy zawodowi kolarze używają bardzo ekstremalnych pozycji, ale również wypracowują je przez wiele lat, współpracując z profesjonalnymi montażystami rowerów, a nawet przeprowadzając testy w tunelu aerodynamicznym, aby znaleźć najwłaściwszą pozycję pod względem komfortu, produkcji mocy i aerodynamiki.

JAK BARDZO AERODYNAMICZNA POZYCJA JEST ZBYT AERODYNAMICZNA

Dla większości rowerzystów wygodna pozycja będzie bardziej efektywna, a także da Ci możliwość zwiększenia aerodynamiki, gdy zajdzie taka potrzeba. Oto oznaki, że Twoja kierownica jest za nisko i jak poprawić aerodynamikę, gdy już osiągniesz komfortową wysokość.

1

LICZBA RĄK

Skrajna pozycja może powodować drętwienie rąk. Jedna z moich ulubionych książek o ustawianiu rowerów, o trafnej nazwie "Bike Fit" autorstwa Phila Burta, wymienia podniesienie kierownicy lub skrócenie zasięgu jako dwa sposoby na zmniejszenie obciążenia rąk. Oba te sposoby są łatwe do sprawdzenia, czy drętwienie rąk można rozwiązać poprzez podniesienie barów.

2

BÓL DOLNEGO ODCINKA KRĘGOSŁUPA

Podczas gdy niektórzy profesjonaliści stosują bardzo ekstremalny spadek kierownicy, typowy zakres dla rowerów szosowych to 10-15cm mierzone od poziomej linii na wysokości siodełka opuszczonego w dół do kierownicy. W przypadku kolarzy rekreacyjnych i tych, którzy muszą siedzieć przy biurku przez cały dzień, optymalna wysokość kierownicy znajduje się na poziomie siodełka lub nieco poniżej. Z czasem możliwe jest dostosowanie się do tej pozycji, ale jak każda umiejętność treningowa, wymaga to praktyki i stopniowego rozwoju. Ze względu na to, że ból dolnej części pleców jest częstą dolegliwością zarówno wśród zawodowców, jak i amatorów, warto rozważyć mniej ekstremalną pozycję, która pozwoli na wygodne i mocne pedałowanie, co będzie znacznie lepsze niż niska i bolesna pozycja.

3

BÓL SZYI

Spędzanie wielu godzin w pozycji pochylonej, by dosięgnąć kierownicy, może powodować ból szyi. Jeśli nie możesz zgiąć bioder (umieścić udo blisko tułowia), będziesz musiał bardziej wygiąć plecy, co wymaga wydłużenia szyi, abyś mógł spojrzeć przed siebie i zobaczyć, dokąd zmierzasz.

Jeśli nie jesteś w stanie osiągnąć wygodnej, neutralnej pozycji na rowerze podczas jazdy wytrzymałościowej lub wspinaczki, może to być znak, że kierownica jest za nisko. Nieco wyższe ustawienie pozwala cieszyć się spokojnymi częściami wyścigów i przejażdżek, ale nadal wykorzystuje dropy i pozycję, by zejść niżej, gdy trzeba się schować i oszczędzać energię.

4

UNIKANIE ZAGIĘCIA TĘTNICY BIODROWEJ

Choć nie jest to objaw, ten stan jest powodem, by używać mniejszego opuszczenia baru. Coraz więcej kolarzy ma zdiagnozowane zagięcie tętnicy biodrowej po latach ostrej jazdy w zamkniętej pozycji biodrowej. Jest również możliwe, że długotrwała jazda w zamkniętej pozycji biodrowej może przyczynić się do powstania zagięcia tętnicy biodrowej. Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia tego schorzenia, zaleca się maksymalne zgięcie bioder do 45 stopni.

5

PRZEJŚCIE Z NAWIERZCHNI ASFALTOWEJ NA SZUTROWĄ

Wraz z popularnością jazdy po szutrze, pakowania rowerów i jazdy przygodowej, wydaje się, że więcej rowerzystów skorzysta z jazdy w bardziej zrelaksowanej pozycji. Jeśli znajdziesz się robi więcej długich przejażdżek przygodowych, które biorą cię z chodnika, to jest czas, aby zrelaksować się, że skrajna pozycja tak można być w siodle przez dłuższy czas na wyboistym terenie, który może się bardzo strome i techniczne. Pamiętaj, że zawsze istnieje możliwość uzyskania bardziej aerodynamicznej pozycji.

MYŚL NIE TYLKO O SPADKU POPRZECZKI

Wiele czynników może wpływać na aerodynamikę, w tym kask, koła i osprzęt. Zamiast wpływać na komfort i moc, zastanów się nad niektórymi z tych czynników, by uzyskać przewagę aerodynamiczną bez negatywnych skutków.

Połącz dobry sprzęt z jeszcze lepszymi opcjami pozycji i naprawdę możesz mieć to, co najlepsze z obu światów. Filmy Specialized "Win-Tunnel" pokazały, że znaczną oszczędność czasu można uzyskać stosując obniżenie kierownicy oraz pozycję "aero-tuck" z przedramionami na kierownicy, a nie tylko na kapturach. Możliwość zastosowania tej pozycji, a następnie przełączenia się na kaptury, by wspinać się ostro i poruszać się w technicznym terenie, to potężna kombinacja.

Jeśli uważasz, że potrzebujesz ekstremalnej pozycji, by osiągnąć swoje cele, zainwestuj w nią. Znajdź profesjonalnego instalatora rowerowego w swojej okolicy, który pomoże Ci przetestować różne pozycje pod kątem aerodynamiki i mocy wyjściowej.

0 Udziały