Ostro czy umiarkowanie: Jak zoptymalizować trening kolarski

Jeśli planujesz swój trening lub pracujesz z trenerem nad osiągnięciem celu, to jesteś już na dobrej drodze. Po tym wszystkim, nie mając planu lub dając mu uczciwą próbę, jest gdzie wielu sportowców iść źle. Przeprowadzono wiele badań, podcastów i artykuły poświęconych zaletom dwóch głównych sposobów organizacji treningu: polaryzacyjnego i progowego. progowemu. Jeden z nich jest ekstremalny i intensywny, a drugi stosunkowo bardziej umiarkowany (ale wciąż dość intensywny).

Pierwszym krokiem w organizacji treningu jest przyjrzenie się swoim aktualnym możliwościom i porównanie ich z tym, co chcemy osiągnąć. Podczas planowania treningu ważne jest, aby zastanowić się, jak będziesz zmieniał swoje dni i tygodnie, aby zapewnić postępy w kierunku specyfiki wymagań wyścigu i kontynuować adaptację do nowych obciążeń, dzięki czemu będziesz coraz szybszy.

PRZEANALIZUJ SWOJE MOCNE I SŁABE STRONY

Każdy z nas ma swoje mocne i słabe strony. Jeśli jesteś jak wielu sportowców, uwielbiasz długie wybiegania i identyfikujesz się jako sportowiec wytrzymałościowy. Z drugiej strony, prawdopodobnie masz problemy ze startami, atakami, stromymi wzniesieniami, sprintami lub innymi decydującymi momentami i przegrywasz wyścigi lub odpadasz z wyścigów grupowych pomimo pozornie świetnej kondycji. Fizjologicznie, brak wysokiej jakości interwałów oznacza, że Twój silny system aerobowy jest ograniczony przez brak prędkości. Wykonywanie kilku bloków spolaryzowanego treningu interwałowego może być bardzo skuteczne, ponieważ kładzie nacisk na "decydujące momenty", a także zmniejsza zmęczenie spowodowane długotrwałymi i umiarkowanymi wysiłkami, w których zawodnicy są już świetni.

Inny sportowiec może nie być zbyt intensywny. Może być przeciwny naprawdę ciężkiej pracy lub po prostu być nowicjuszem w kolarstwie. Mogą nawet mieć problemy zdrowotne, które uniemożliwiają im zbyt intensywny wysiłek. Ci sportowcy mogą zyskać kondycję poprzez zwiększenie intensywności treningów, które zazwyczaj są ograniczone do mniej niż ośmiu godzin tygodniowo. Dodatkowe obciążenie treningowe oznacza, że będą oni prawdopodobnie coraz bardziej sprawni, ponieważ zwiększają ilość progów, które mogą tolerować każdego tygodnia.

Inny sportowiec może być bardzo dobry w bardzo ciężkiej jeździe, ale ma problemy z kończeniem wyścigów. Mogą zacząć od liderów, ale słabną i ledwo kończą przejazdy i wyścigi. Niektórzy z byłych hokeistów, z którymi pracuję, pasują tutaj, a ponieważ nie wykonywali oni całorocznego treningu kolarskiego, który przebiegałby zgodnie z typową periodyzacją od łatwych faz bazowych, poprzez trudniejsze, aż do bardzo ciężkich faz wyścigowych. Spędzenie kilku faz skoncentrowanych na wytrzymałości i wytrzymałości mięśniowej na progu przed przywróceniem ich ulubionych maksymalnych interwałów przed ich kluczowymi wyścigami może działać bardzo dobrze.


CZYTAJ DALEJ > 5 ZASAD MAKSYMALIZACJI INTERWAŁÓW KOLARSKICH


ZASTANÓW SIĘ NAD SWOIMI CELAMI

Czy wyścig, do którego trenujesz, wymaga bardzo wysokiej intensywności, ponieważ jest to krótkie wydarzenie, jak wyścigi torowe lub zjazdowe? Czy start jest ważny, jak w przypadku wyścigu kolarstwa górskiego lub wyścigu cyclocross wyścig? Decydujący moment w tych wyścigach jest znacznie powyżej Twojego progu, więc powinieneś być zaznajomiony z tym, jak odczuwasz te ciężkie wysiłki. Te same zawody są często bardzo zróżnicowane pod względem interwałowych wyścigów siłowych, w których zawodnik zjeżdża z górki, a następnie sprintuje pod górę.

Jeśli Twój wyścig nie ma takich przyspieszeń i możesz kontrolować swoją prędkość, jak triatlonista długodystansowy, wtedy znajdziesz się w sytuacji, w której wykonasz dużo więcej pracy w kierunku średniej intensywności treningu, zwłaszcza gdy zbliża się wyścig. Możesz nadal planować spolaryzowany blok treningowy w zimie, gdy pogoda jest kiepska i budować jakość swojego treningu za pomocą krótkich interwałów. Następnie, gdy pogoda się poprawi, możesz zmienić rozkład treningów tak, aby spędzać więcej czasu na rowerze, wykonując dłuższe interwały, takie jak interwały "sweet-spot" i progowe.

Jeśli zmieniasz dyscyplinę lub kierunek jazdy, będziesz musiał zmienić swój trening. Ostatecznym pytaniem jest, jak zorganizować trening w trakcie sezonu w oparciu o własne doświadczenie, umiejętności i cele.

Najlepszy trening dla pojedynczego sportowca jest bardziej skomplikowany niż podążanie za uogólnionymi modelami treningu elitarnych olimpijczyków w czasie. Po prostu upewnij się, że poprawiasz się w czasie i że trenujesz do swojego decydującego momentu.

0 Udziały