Jedź do chaty, triathlonisto!

Triathloniści, spójrzmy prawdzie w oczy, nie są tak bardzo dotknięci pandemią jak mono-athloniści.

Jest ku temu kilka powodów. Triathlon jest sportem indywidualnym i najczęściej triathlonista już ma, lub wkrótce będzie miał zamiar zaaranżować swoją przestrzeń życiową zgodnie z planem treningowym: ten czerwony kącik treningowej niedoli (a właściwie przyjemności) to jaskinia bólu.

Triathloniści nie są przyzwyczajeni do dryfu, zmieniają rzeczywistość pod siebie, dostosowują świat, nie dostosowują siebie - w pozytywnym sensie.
Triathlon to sport ludzi ambitnych, pomysłowych, nieszablonowych i odnoszących sukcesy. Tak właśnie opisalibyśmy portret psychologiczny typowego triathlonisty.

W praktyce oznacza to, że taka osoba nie zatrzyma się w obliczu trudności domowych i logistycznych, tylko wszelkimi sposobami znajdzie własne rozwiązanie w tej trudnej sytuacji. A odwołane wyścigi tylko zahartują charaktery i wysuną na pierwszy plan naprawdę ważne elementy sportu - zdrowie, umiar i element społeczny, bo online jest teraz tak rozwinięty, że zarówno wyścigi, jak i treningi grupowe tylko zbliżyły do siebie społeczność sportową.

Czasy są ciężkie dla wszystkich, ale czy kiedykolwiek trudności przerażały ludzi, których marzeniem lub rzeczywistością jest przepłynięcie 4 km, przejechanie 180 km na rowerze i przebiegnięcie 42,2 km?
Przed nami wyzwanie - wyjść z kwarantanny lepszymi niż byliśmy wcześniej, nie tylko psychicznie, ale i fizycznie. Jak? Nie ma na to recept, ale dobrze, jeśli nasze refleksje pobudzają do nowych przemyśleń.

Pływanie

Oczywiście najbardziej cierpią pływacy, bo nic nie zastąpi uczucia wody, choć i tu są opcje.

Mieszkanie. Imitacja.

Pływanie na sucho zapewnia tak fundamentalną bazę treningową, że będziesz w stanie pracować na drożdżach, które zbudowałeś w narzuconej sobie izolacji przez dłuższy czas. A uczucia (wody) - są takie zmienne: dziś ich nie ma, jutro są! Nasz wybór gum można znaleźć na stronie I Love Triathlon na Facebooku - z linkami i zdjęciami. Same treningi pływania na sucho odbywają się codziennie online.

Dacha. Otwarta woda.

Nawet jeśli baseny nie zostaną otwarte w maju, to w tym roku ciepło przyszło dość wcześnie, co oznacza, że otwarte stawy wiejskie będą się rozgrzewać i będą dostępne do kąpieli. Tutaj Twoimi najlepszymi przyjaciółmi są kombinezony (zamów je zanim je wykupisz!), czapki neoprenowe (bo 80% ciepła traconego z ciała jest przez głowę), rękawiczki i skarpetki do pływania - kosztują tanio, ale zapewniają ciepło. Z takim zestawem nie zmarzniesz nawet przy temperaturze wody +12/14 stopni.

Prowadzenie

Możliwość biegania jest teraz wielką zaletą, a posiadacze bieżni jeszcze nigdy tak bardzo nie odczuwali zwrotu z każdego rubla zainwestowanego w urządzenie do ćwiczeń. To prawda, że są tu także niuanse.

Płaska

Dobra, funkcjonalna bieżnia, która w pełni zastąpi naturalny bieg jest bardzo droga. Tanie warianty dają możliwość wykonania jedynie joggingu regeneracyjnego przy prędkościach do 12 km/h, a uczucie biegania jest dalekie od rzeczywistego.

Jeśli nie masz bieżni, jest kilka opcji symulacyjnych: SSU/OSP - zrób rearanżację, zwolnij kilka metrów w mieszkaniu na bieżnię drabinkową, zrób na niej ćwiczenia skocznościowe, na linie i plyometryczne, maksymalnie adekwatne do obciążenia biegowego w izolacji. Innego dnia wbiegaj i zbiegaj po schodach w domu, symulując bieg siłowy. Nawiasem mówiąc, w ten sposób wielu skyrunnerów przygotowuje się do biegów wysokogórskich w górach.

Biegi przełajowe, biegi terenowe

Naprawdę rozwiązanie dla tych, którzy mają lub mogą zorganizować sobie i swoim rodzinom przeprowadzkę. A im dalej od Moskwy, tym lepiej.
Nasi pracownicy zauważyli nieprzyjemny aspekt "tajnego", nielegalnego biegania nawet poza miastem w lasach - poczucie winy, świadome lub nie, psuje zabawę i zatruwa życie. Dla siebie znaleźliśmy rozwiązanie - bieganie tylko w miejscach, gdzie nie ma kwarantanny, bieganie na własnych posesjach, gdzie jest to zabronione.

Jeśli jednak nigdy wcześniej nie biegałeś po szlakach - powinieneś podjąć pewne środki ostrożności: być maksymalnie skoncentrowanym podczas stawiania stóp na różnych powierzchniach, zaczynać od krótkich dystansów, planować trasy z wyprzedzeniem, zabrać ze sobą jedzenie i wodę, a najlepiej używać specjalnego obuwia. Buty trekkingowe zapewniają odpowiednią przyczepność i mocowanie nogi, co zapobiega jej skręcaniu się na nierównym terenie. Buty do biegania po bieżni mają też większą trwałość: nie pękają po uderzeniu stopą w siatkę.

Specyfika biegów trailowych polega na tym, że dzięki bardziej miękkiemu podłożu obciążenie udarowe jest mniejsze. Zyskasz dużo lepszą pracę nóg i mięśni stabilizujących, będziesz miał wyższe tętno przy podobnym tempie na szosie i zużyjesz więcej kalorii.

Rower

Dla czystych kolarzy, szczerze mówiąc, niewiele się zmieniło w trybie samoizolacji - jak trenowali w zimie na maszynach, tak dalej trenują. To prawda, jest o wiele więcej uczestników treningów online i wyścigów w Zwift, a także mniej maszyn w sprzedaży nie tylko w Moskwie, ale na całym świecie, że mimowolnie dostrzegasz pozytywną stronę kryzysu jako motoru postępu.

Profesjonalne kolarstwo przeniosło się do Internetu i jest transmitowane przez Eurosport, oprogramowanie do treningu w pomieszczeniach zamkniętych wzbogaca się o nowe funkcje i ścieżki, a użytkownicy znajdują czas i możliwości, by zrozumieć technologię i proces treningowy.

W rzeczy samej, nawet treningi grupowe w I Love Cycling i I Love Triathlon zostały przeniesione do sieci. Wypróbowujemy formaty, odkrywamy nowy, cudowny świat nieograniczonych możliwości online. Od tej pory Zoom, Zwift companion i Training Peaks są dla nas wszystkim.

Płaska

Urządzenia rowerowe: smart machine, clip-on booster, rollerblade. Im inteligentniejsza maszyna, tym więcej możliwości. Ale ponieważ w sprzedaży nie ma prawie żadnych inteligentnych maszyn, pracujemy z tym, co mamy.

Jednym słowem, inteligentna maszyna z trybem ERG+Zwift to najlepsza rzecz, jaką wymyślono do treningu. Co jest w tym dobrego, jeśli chodzi o trening? Bardziej efektywne i zróżnicowane niż jazda na ulicy, w grupie, w prawdziwym wyścigu.
Zaciskarka tylnego koła występuje w wersji smart i non-smart. Wersja smart daje możliwość podpięcia jej do Zwifta, ale pozostałe funkcje i poziomy napięcia w niej zmieniają się mechanicznie.
W zasadzie "nie-mądra" maszyna + zewnętrzne czujniki prędkości i kadencji na rowerze dają mniej więcej taki sam efekt.
Do Zwifta można też podłączyć maszynę rolkową, ale nie miałoby to większego sensu. Jednak maszyna rolkowa daje prawdziwe poczucie jazdy na rowerze po równym podłożu - dzięki temu nie zapomnisz, jak utrzymać równowagę.


W domku

Chociaż na wsi można jeździć na rowerze na świeżym powietrzu, dobrze jest mieć tam maszynę. Nie wszystkie treningi są możliwe, a nawet niebezpieczne na prawdziwym terenie. Na przykład, droga w pobliżu twojego domu nie zawsze jest dobrej jakości dla kolarstwa szosowego, więc musisz jechać do miejsca, gdzie możesz trenować na szosie, tak jak w Moskwie.

Druga opcja to MTB. Zakładamy pedały kontaktowe, wybieramy leśne ścieżki i jedziemy.

Sport stał się teraz ważnym ujściem, dynamiczną medytacją, czasem dla siebie, resetem i czymś w rodzaju kotleta między nudnymi dniami.
Ćwicz dalej, nie odkładaj reżimu na "kiedy to wszystko się skończy". Zachowaj sprawność fizyczną, którą zbudowałeś wcześniej, choćby z szacunku dla czasu i ciężkiej pracy, która została włożona. Wyścig powróci i tym razem jest wyjątkowy i pokaże, kto jest naprawdę stworzony z czego.