Jazda na rowerze Route 66 to już coś; oto jak trenować

Spontaniczna wycieczka wzdłuż Route 66 może być rozsądna... samochodem. Może nawet na motocyklu. Ale spontaniczna rowerem 2,499-milowa Rowerowej Trasy 66 to poważne zobowiązanie.

"Im bardziej się przygotujesz, tym bardziej pomoże Ci to w czerpaniu przyjemności z jazdy" - mówi Jason Siegle, trener ekspertów z firmy Carmichael Training Systems. A jeśli masz zamiar zrobić długą przejażdżkę, taką jak ta, Adventure Cycling Association, która stworzyła Bicycle Route 66, zaleca planowanie, aby zająć co najmniej dwa miesiące.

Podążaj za tymi wskazówkami, przygotowując się do przejechania na rowerze tej kultowej trasy przez cały kraj. (Trasa rowerowa nie jest dokładnie taka sama jak oryginalna Route 66, ale prowadzi drogami przyjaznymi dla rowerzystów, w tym odcinkami historycznej autostrady).

1

PRZYGOTUJ SIĘ KILKA MIESIĘCY WCZEŚNIEJ

Choć Adventure Cycling Association zachęca do rozpoczęcia treningów co najmniej 60 dni przed wyruszeniem w trasę Bicycle Route 66, Siegle zaleca, by zacząć wcześniej. W zależności od tego, ile mil planujesz pokonywać każdego dnia, "lepiej dać sobie od sześciu miesięcy do roku, bo 2500 to nie jest mało". Pracuj nad poprawą swojej kondycji, abyś mógł lepiej sobie z tym poradzić" - mówi.

2

SPĘDZAJ DUŻO CZASU W SIODLE

Najlepszym sposobem na poprawę kondycji jest jazda, abyś mógł przyzwyczaić się do przebywania na rowerze przez dłuższy czas. "Spróbuj wykonać miniaturowe repliki niektórych z tego, co będziesz robił [podczas jazdy] podczas treningu" - mówi Siegle. Oprócz jednodniowych przejażdżek zaleca tydzień długich przejażdżek, które są tak bliskie prawdziwej rzeczy, jak to tylko możliwe (odległość, teren, itp.).

3

ĆWICZ JEDZENIE I PICIE

Naśladuj również plan jedzenia i nawadniania, którego spodziewasz się przestrzegać z dwóch powodów. "Po pierwsze, jeśli nie jesteś przyzwyczajony do jazdy na tych dystansach lub po prostu nie jesteś przyzwyczajony do takiej ilości jedzenia i picia [w siodle], możesz trenować swój żołądek, aby się do tego przyzwyczaić i dowiedzieć się, jakie pokarmy działają dla ciebie" - mówi Siegle. "Po drugie, sprawia, że poziom przyjemności z całej podróży jest lepszy, gdy możesz usunąć znaki zapytania z równania. [Twoje jedzenie i nawodnienie] staje się automatyczne, a to uwalnia zdolności umysłowe na coś, co może być bardziej istotne dla podróży, której nie możesz ćwiczyć, dopóki nie jesteś w środku."

4

PRZETESTUJ SWÓJ SPRZĘT

Niezależnie od tego, czy biwakujesz, czy zatrzymujesz się w hotelach, będziesz musiał zabrać ze sobą ubrania i sprzęt. Miej listę kontrolną i jeździj z tymi przedmiotami podczas tygodnia testowego, abyś mógł zobaczyć, czy naprawdę potrzebujesz tego wszystkiego. "Może ci brakować kilku kluczowych rzeczy lub masz tak dużo, że jest to overkill i być może chciałbyś go trochę ograniczyć" - mówi Siegle. Jako bonus, "Bieg treningowy nie tylko pozwala pozbyć się wszystkich zagwozdek związanych ze sprzętem i odżywianiem, ale także daje ci świadomość, że możesz zrobić to, co sobie założyłeś. Tydzień na tych samych ustawieniach może być ogromnym zastrzykiem pewności siebie" - dodaje.


CZYTAJ DALEJ > 7 RZECZY, KTÓRYCH NIKT NIE MÓWI O KOLARSTWIE DŁUGODYSTANSOWYM


5

NIE ODPOCZYWAJ ZA DUŻO

Choć dni odpoczynku są często dobre dla innych treningów, "zbyt częste odpoczywanie w pewnym stopniu odbiera wytrzymałość", mówi Siegle. Tak jak najlepiej jest trenować w sposób, który naśladuje to, co planujesz zrobić na Rowerowej Trasie 66, tak samo odpoczywaj w ten sposób. Jeśli więc planujesz poświęcić jeden dzień na zwiedzanie (Adventure Cycling Association przygotowało listę listę zaleceń) co 10 dni, rób dzień odpoczynku co 10 dni.

6

WŁAŚCIWY CZAS

Trasa rowerowa 66 wiedzie przez góry i pustynię. Jeśli planujesz wyruszyć z Chicago, najlepiej zrobić to w połowie kwietnia lub we wrześniu. Aby wyruszyć z Santa Monica, Adventure Cycling Association zaleca wyjazd w kwietniu lub maju, albo pod koniec sierpnia lub we wrześniu. Można również wybrać tylko jeden odcinek trasy.

7

BAW SIĘ DOBRZE

Jesteś przygotowany fizycznie, masz cały sprzęt (w tym wydrukowaną mapę i aplikacjęwoda, odzież przeciwdeszczowa i krem przeciwsłoneczny), zachowanie bezpieczeństwa i odpowiednie tempo są kluczowe. Ale tak samo ważne jest cieszenie się doświadczeniem. "Poświęć czas na spotkanie ludzi na trasie. Mieszkańcy poczęstują Cię świeżą wodą i miejscową wiedzą" - mówi Lisa McKinney, dyrektor ds. komunikacji w Adventure Cycling Association. "Zrób swoje badania, abyś mógł wylądować jednej nocy w kinie drive-in i obejrzeć film" lub odwiedzić Cadillac Ranch lub zjeść ten specjalny kawałek ciasta.

0 Udziały