Jaki rower powinienem kupić dla początkującego?

Jesień to z pewnością uroczy czas, ale dla rowerzystów i triathlonistów to przede wszystkim okres renowacji rowerów i sezonowych obniżek. Odwieczne pytanie brzmi: jaki rower kupić?

Konwencjonalna mądrość mówi, że lepszy jest jakiś rower niż żaden. Ale kupno jednego nie jest tanie, więc jest kilka rzeczy do rozważenia, jeśli chcesz uzyskać jak najwięcej z posiadania i jazdy na nim:

Dopasuj rower przed zakupem.
Wielu triathlonistów i rowerzystów twierdzi, że wysokiej jakości dopasowanie roweru podzieliło ich życie na "przed" i "po", drastycznie zmieniając doświadczenia. Kalkulatory i wzory dostępne w Internecie mogą podawać błędne dane, a niewygodny rower nie tylko ogranicza wyniki, ale może również prowadzić do kontuzji.

Rower szosowy lub rower do carvingu
Większość początkujących triathlonistów wybiera rower szosowy, a nie rower do jazdy na czas (dyscyplina kolarska z dzielonym startem, w której zawodnicy startują i pokonują trasę samotnie, dążąc do pokonania dystansu w jak najkrótszym czasie). Rowery szosowe są łatwiejsze w obsłudze i transporcie, łatwiejsze w ustawieniu i lepiej nadają się do treningu grupowego. Każdy triathlonista potrzebuje roweru szosowego, ale nie każdy potrzebuje roweru typu split. Na przykład na dwudniowych intensywnych kursach rowerowych dla początkujących skupiamy się na jeździe zespołowej: podążaniu "na kole", zmianie pasów ruchu i znakach ostrzegawczych.

Dla triathlonistów, ramy karbonowe lub aluminiowe
Wybór będzie prawdopodobnie podyktowany Twoim budżetem, ale powiedzmy sobie jasno: różnica w wadze jest niewielka lub żadna, ale karbon jest sztywniejszym materiałem, co jest ważne na przykład podczas jazdy pod górę lub podczas przyspieszania.

Dla rowerzystów - ramy górskie, aero lub wytrzymałościowe
Ramy te różnią się geometrią, wagą i wysokością stosu kierownicy. Większość nowych rowerzystów decyduje się na komfortową i wszechstronną geometrię Endurance. Ten typ ramy jest łatwy do dopasowania i dobrze nadaje się do długodystansowych wycieczek i zawodów rowerowych, o ile nie walczysz o najwyższe miejsca w klasyfikacji generalnej.

Składniki
Koszt roweru zależy w dużej mierze od zamontowanych komponentów. To tak jak z wyposażeniem samochodu - osprzęt i komponenty mogą sprawić, że rower będzie trzy razy droższy od podstawowego zestawu. Upewnij się, że komponenty są rodzime, nie mniej niż Shimano 105 "all round" grundle.

Brak jazd próbnych
Uważamy, że testy rowerowe nie dają obiektywnego obrazu sytuacji i mogą być mylące. Czy uważasz, że możesz naprawdę docenić rower, jeśli nie ma on odpowiedniego dla Ciebie siodełka? Albo niezoptymalizowana zmiana biegów?

Oto kilka przykładów rowerów, które sprawdziły się w praktyce:

Cannondale CAAD13 DISC 105, 141.000p.

CAAD13 to najlżejszy, najbardziej zwrotny i najszybszy rower do wyścigów szosowych na świecie. Cannondale nieustannie udoskonala aluminiową ramę, czyniąc ten rower szybszym, płynniejszym i lżejszym z każdą nową generacją. Technologia SAVE skutecznie pochłania drgania, a karbonowy widelec zapewnia precyzyjną kontrolę. Model ten wyposażony jest w komponenty Shimano 105 oraz hamulce tarczowe dla bezpiecznego treningu i rywalizacji w górskim terenie.

Merida Reacto 400, 68,340 RUR.

Wszechstronny rower szosowy 2019 Merida Reacto 400 może być używany zarówno do treningu sportowego w dyscyplinach szybkich, jak i do rekreacyjnego spaceru z przyjaciółmi w parkach. Lekki, zwrotny i stylowy rower dla osób dbających o zdrowie i kondycję. Rama wykonana jest ze stopu aluminium z zastosowaniem najnowocześniejszej technologii, a hamulce obręczowe zapewniają mocne i szybkie hamowanie w nieprzewidzianych sytuacjach. Wysokiej klasy osprzęt Shimano 105 ułatwia zmianę przełożeń.

Trek Émonda ALR 5, 143 000r.

Najwyższej klasy rower szosowy z podstawowym osprzętem Shimano klasy profesjonalnej, z 22 biegami. Właściwości techniczne: Ultralekka rama Alpha Aluminum serii 300, sztywny widelec Emonda SL z pełnego włókna węglowego, dwie obręcze Bontrager Affinity Disc, hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano 105. Rower nadaje się do szybkiej jazdy sportowej i udziału w wyścigach. Średnica kół wynosi 28 cali. Waga roweru wynosi 9,04 kg.

Wybór roweru, zwłaszcza pierwszego, to ważny i odpowiedzialny proces, który wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Niech Twój rower będzie Twoim przyjacielem przez długi czas ????