Jak zachęcić przyjaciela lub partnera do biegania

Niewiele rzeczy może się równać z posiadaniem partnera do biegania - wykazano, że nawet wirtualni partnerzy do biegania w aplikacji takiej jak MapMyRun pomagają w zachowaniu spójności i szybkości. Największą częścią zachęcania przyjaciela lub współmałżonka do rozpoczęcia biegania jest pokazanie im, jak wiele radości może sprawić nabranie kondycji. Jeśli masz w swoim życiu przyjaciela lub partnera, który Twoim zdaniem ma potencjał, by stać się solidnym partnerem treningowym, skorzystaj z poniższych wskazówek, aby zapewnić im dobry start w tym sporcie.

1

PÓJDŹ NA SPACER

Czasami najlepszym sposobem na zachęcenie kogoś do biegania jest ułatwienie mu tego. Podczas gdy dla większości osób chodzenie nie stanowi większego problemu, dla niektórych bieganie może być ekstremalnym przedsięwzięciem. Jeśli masz przyjaciela lub współmałżonka, który waha się, czy wyjść na pełnowartościowy trening biegowy, zacznij go powoli. Zapytaj, czy nie chcieliby pójść na spacer, i zacznij trening od dobrej rozmowy, aby odwrócić uwagę od ćwiczeń.

Po około 10 minutach zachęć partnera do joggingu przez minutę lub dwie. Wybierz jakiś punkt orientacyjny lub znak drogowy w oddali i zaproponuj, że pobiegniecie do tego punktu. Powiedz, że słyszałeś, iż łączenie chodzenia i biegania to dobry sposób na zwiększenie liczby kalorii i ułatwienie sobie dalszego biegu. Po minucie lub dwóch wróć do chodzenia.

2

ZABIERZ ICH NA ZAKUPY

Jeśli masz kogoś, kto jest zainteresowany bieganiem, zachęcenie go do kupna sprzętu do biegania sprawi, że będzie bardziej skłonny do zaangażowania się w tę aktywność i da jej szansę. Nowy strój do biegania, buty do biegania lub para okularów przeciwsłonecznych sprawią, że bieganie stanie się bardziej komfortowe i przyjemne.

Stare powiedzenie mówi, że jeśli dobrze wyglądasz, będziesz się dobrze czuć, jest prawdziwe, a uzyskanie partnera, aby czuć się komfortowo podczas ćwiczeń po prostu może przejść długą drogę w kierunku uzyskania ich do zaangażowania się w sport.

3

BĄDŹ ZACHĘCAJĄCY

Jeśli będziesz zbyt surowy dla współmałżonka lub przyjaciela, będzie bardziej prawdopodobne, że zrezygnują. Pozwól im decydować o tym, w które dni chcą biegać i jakie jest ich tempo. To pomoże im poczuć się silniejszymi, a nie tak, jakby byli zmuszani do wykonywania czynności, co do której nie są pewni, czy im się spodoba.

Podczas biegu i zaraz po nim bądź tak zachęcający, jak to tylko możliwe. Powiedz im, jak świetnie sobie radzą i jak bardzo jesteś dumny, że próbują czegoś nowego. Pamiętaj, jak trudne może być spróbowanie nowej aktywności i miej współczucie dla tego, przez co przechodzi druga osoba, aby uzyskać formę.

4

WYBIERZ WŁAŚCIWE ŚRODOWISKO

Im bardziej dana osoba jest zainteresowana otaczającym ją środowiskiem, tym mniej będzie się koncentrować na tym, jak mocno lub jak bardzo bolą ją nogi podczas biegu. Jeśli Twój partner lubi naturę, wybierz łatwy szlak, którego być może jeszcze nie próbował, a który znajduje się z dala od zgiełku miasta.

Podobnie, jeśli preferują treningi na siłowni, wybierz się na lokalną bieżnię i przed przebiegnięciem kilku okrążeń przejdź po schodach. Odosobnione miejsca sprawdzają się dla tych z nas, którzy są domatorami, podczas gdy bardziej towarzyskie osoby mogą preferować, jeśli wprowadzisz je do grupy biegowej. Bez względu na wszystko, postaraj się znaleźć środowisko do biegania, które sprzyja jego lub jej osobowości, co pozwala im czuć się komfortowo i mniej myśleć o trudności aktywności.

5

ZRÓB COŚ FAJNEGO PO BIEGU

Podobnie jak w przypadku dzieci, marchewka lub nagroda za spróbowanie czegoś, czego być może nie chciałbyś spróbować, jest zawsze mile widziana. Po biegach lub treningach zaplanujcie razem coś fajnego. Pójdźcie do kawiarni, znajdźcie gorącą wannę, w której się zrelaksujecie lub wybierzcie się na lunch do ulubionej restauracji. Uczynienie całego doświadczenia zabawą daje motywację, aby zrobić to ponownie.

6

ZAPISZ SIĘ NA WYŚCIG

Bez względu na to, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym biegaczem, wielu z nas potrzebuje celów lub powodu, by przeć dzień po dniu. Namówienie partnera do zapisania się na krótki wyścig, taki jak 5K, może być dobrym sposobem na zapewnienie sobie powodu do treningu.

Postaraj się wybrać wydarzenie, które jest bardziej zabawne niż poważne, a zamiast dążyć do osiągnięcia nowego PR, biegnij z partnerem w jego własnym tempie. Biegi w kostiumach, wakacyjne 5K, a nawet wyścigi z przeszkodami to świetny sposób na zapoznanie kogoś z zawodami na czas i zapewnienie mu treningu w dążeniu do celu. A otrzymanie medalu za osiągnięcie jest zawsze fajne, zbyt!

0 Udziały