Jak uniknąć rezygnacji z przejazdów grupowych

Teraz, gdy jeździsz regularnie, jazda w grupie jest świetną opcją na poprawę kondycji, nawiązywanie znajomości i odkrywanie nowych tras. Być może zastanawiasz się, jak nadążyć za tą sobotnią poranną jazdą w grupie, jak przeskoczyć do szybszej grupy, a może masz przyjaciela lub członka rodziny, który ma problemy z utrzymaniem się w grupie.

Te sześć wskazówek może okazać się strzałem w dziesiątkę.

1

BĄDŹ SZYBSZY

Równie dobrze możemy to zrobić jako pierwsi. To dość oczywiste, że jeśli uda Ci się poprawić kondycję, masz większe szanse na przetrwanie, a nawet na sukces w jeździe grupowej. Podczas gdy poniższe wskazówki i taktyki pomagają zmaksymalizować kondycję, którą obecnie posiadasz, korzyścią z "większego silnika" jest to, że masz więcej energii do stracenia i większy margines błędu.

Jeśli jesteś początkującym rowerzystą, spróbuj wyjść na kolejną sesję lub dwie - nawet krótkie - w każdym tygodniu, aby poprawić kondycję i zaznajomić się z rowerem. Średniozaawansowani rowerzyści powinni rozważyć wprowadzenie niektórych jazd o stałej i niskiej intensywności oraz dodanie bardzo ciężkich interwałów do 1-2 jazd w tygodniu (pamiętaj, że jazda w grupie jest ciężka, więc uważaj, aby nie przesadzić z interwałami i jazdą w grupie).

2

POPRAW SIĘ W DRAFTINGU

Jedną z najfajniejszych rzeczy w jeździe w grupie jest prędkość: możesz pokonywać dystanse znacznie większe niż w pojedynkę. Aby zmaksymalizować swoją prędkość i wydajność, musisz jechać blisko kolarza przed tobą i schodzić nisko (zazwyczaj w zagłębieniach kierownicy). Jeśli masz obawy przed draftingiem, jeździj w małych grupach, gdzie możesz ćwiczyć podążanie za kolarzami i zmianę pozycji z mniejszą liczbą kolarzy, w porównaniu z jazdą w dużej, 50-osobowej grupie. Używanie obu hamulców podczas jazdy w grupie jest również dobrym ćwiczeniem, aby upewnić się, że jesteś przygotowany na zwolnienie i utrzymanie kontroli.

3

DOSKONALENIE WZROKU I UWAGI

Jazda w grupie oznacza mądrą jazdę. Jeśli myśl o ścisłym podążaniu za innymi jest przerażająca, nie jesteś sam. Jest to bardzo częsty powód, dla którego jazda w grupie staje się trudna. Jeśli nie możesz się pozbierać, wsiądź w drafting - nie zostawaj na czele. Zyskaj komfort jazdy w grupie, aktywnie skupiając się na skanowaniu drogi przed sobą i kolarzy wokół Ciebie. Możesz patrzeć daleko przed siebie, ale jednocześnie "zwracać uwagę" na kolarzy i inne istotne rzeczy wokół Ciebie.

Spróbuj wykonać to ćwiczenie podczas czytania tego artykułu: Czy potrafisz czytać słowa, ale jednocześnie zwracać uwagę na rzeczy dziejące się wokół Ciebie? Ja na przykład widzę kilka długopisów obok mojej klawiatury i kilka zdjęć na ścianie, podczas gdy czytam te słowa na ekranie. Właśnie takiej wielozadaniowej uwagi będziesz potrzebował podczas jazdy w grupie.

4

ZNAJDŹ WŁAŚCIWĄ KADENCJĘ

Choć nie ma jednej magicznej kadencji dla wszystkich rowerzystów, istnieje trend w kierunku wyższej (tj. 85-95 obr./min.) dla rowerzystów szosowych. Może ona być jeszcze wyższa wraz ze wzrostem prędkości, zwłaszcza podczas draftingu w grupie. Twoim długoterminowym celem powinno być osiągnięcie komfortu przy wyższych kadencjach poprzez stosowanie ćwiczeń na wysokich kadencjach i zabawę z jazdą z różnymi kadencjami podczas przejażdżek i interwałów.

Podczas jazdy w grupie, Twoim celem jest utrzymanie biegu, który pozwala Ci na szybkie przyspieszenie, aby pozostać w zanurzeniu kolarza jadącego przed Tobą. Możesz w końcu potrzebować zmiany biegu, jeśli przyspieszenie jest długie lub bardzo mocne, ale to początkowe rozpędzenie jest krytyczne dla zmaksymalizowania wydajności - często nie będziesz miał czasu na zmianę biegu, gdy stado zacznie się rozpędzać. Jest to podobne do sposobu, w jaki wciskasz pedał gazu w samochodzie ze standardową skrzynią biegów, aby przyspieszyć, aż obroty będą zbyt wysokie, sygnalizując potrzebę sprzęgła i zmiany biegu.

5

IDŹ NA CAŁOŚĆ

Jedną z najtrudniejszych rzeczy do nauczenia sportowców jest zaakceptowanie krytycznych momentów podczas jazdy szosowej i wyścigów, w których musisz iść na całość, aby utrzymać się w grupie. Świadomość i aktywne mówienie sobie, że dyskomfort związany z tym jednym wzniesieniem/atakiem nie będzie trwał przez całą 2-godzinną jazdę w grupie, ale po prostu przez ten jeden podjazd jest taktyką wydatkowania energii we właściwym czasie. Ten maksymalny wysiłek jest bardzo trudny, ponieważ wydaje się irracjonalny, ale jeśli możesz pozostać w grupie, często oznacza to, że możesz odzyskać siły na dłuższe okresy na płaskim i zjazdach podczas draftingu w porównaniu z jazdą za grupą, próbując dogonić ją przez kilka minut (jeśli nie dłużej).

6

NADAL SPADASZ? OBNIŻ POZIOM

Większość klubów i sklepów oferuje różne poziomy jazdy grupowej. Możesz mieć wrażenie, że przerosłeś grupę początkującą/no-drop z punktu widzenia kondycji i często spędzasz całą jazdę poza czołem grupy, ale potem okazuje się, że spadasz za każdym razem, gdy przechodzisz do średniej lub szybkiej jazdy grupowej. Zawsze możesz wrócić i skupić się na jeździe w "łatwiejszej" grupie, zwracając uwagę na to, gdzie jest drafting i jak rozwija się jazda. Mieszanie trudności jazdy zapewnia również, że nie zawsze idziesz tak ciężko, jak możesz. Jazda w grupie powinna być wyzwaniem, ale powinno to być również zabawa i doświadczenie społeczne.

0 Udziały