Jak stać się lżejszym na wspinaczce (bez przechodzenia na dietę)

Jednym z najczęstszych celów rowerzystów jest poprawa umiejętności wspinania się. Choć może się to wydawać oczywiste, jazda po wzniesieniach jest dla większości ludzi dość dużym impulsem, ponieważ często unikamy tego, w czym nie jesteśmy dobrzy, nie jest wygodne lub nie sprawia nam przyjemności. Podczas gdy masa ciała nie jest przyjemnym składnikiem prędkości wspinaczki, większość rowerzystów lubi mówić o rowerze wadze roweru. Jazda na lżejszym rowerze daje niesamowite uczucie i pomaga na podjazdach.

Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na obniżenie masy roweru bez konieczności wydawania mnóstwa pieniędzy lub przechodzenia na dietę odchudzającą!

ZMNIEJSZ MASĘ RAMY I OSPRZĘTU

Rower zbudowany z myślą o wspinaczce będzie zazwyczaj lżejszy, ale niekoniecznie będzie kosztował więcej pieniędzy niż rower aerodynamiczny lub uniwersalny. Może to nie mieć znaczenia, jeśli masz swój rower na ten sezon, ale pamiętaj o tym przy następnym, jeśli wspinaczka jest priorytetem. Jeśli jesteś na rynku nowego roweru, masz kilka opcji, na które warto zwrócić uwagę. Wiele firm wprowadziło lżejsze rury do rowerów z włókna węglowego i aluminium do modeli z niższej półki.

Gdy masz już rower, sprawdź, w jaki sposób możesz uczynić go lżejszym. Wiele rowerów jest wyposażonych w cięższe części, takie jak opony, wsporniki dolne, wsporniki siodła, pedały, siodełka, wsporniki kierownicy, które można wymienić stosunkowo niewielkim kosztem.

Tańsze zmiany można wprowadzić w akcesoriach, takich jak taśmy na kierownicę i koszyki na bidon. Niektóre z tych lżejszych akcesoriów mogą być nawet w tej samej cenie lub tańsze w porównaniu z bardziej wyszukanymi, aerodynamicznymi lub bogatymi w funkcje wersjami.

DOPRACUJ AERODYNAMIKĘ I PRZEŁOŻENIA

Choć opór wiatru nie jest czynnikiem wpływającym na stosunek mocy do masy, jego wpływ może być odczuwalny na stopniowych podjazdach. Pomyśl o aerodynamice: Jeśli masz workowate koszulki lub siedzisz bardzo wyprostowany, możesz być spowolniony na podjeździe, gdzie prędkość jest większa lub wiatr jest silny.

Przełożenia mogą pomóc we wspinaczce poprzez zmniejszenie masy roweru, jeśli jesteś rowerzystą górskim, zawodnikiem cyklocrossowym lub kolarzem przygodowym na szutrze. Możesz rozważyć przejście na konfigurację z jednym pierścieniem i prawdopodobnie zaoszczędzić trochę na wadze, zrzucając przerzutkę, kable i przerzutkę z systemu z dwoma pierścieniami.

Rowery szosowe tradycyjnie miały bardzo wysokie przełożenia dla dużych prędkości, co oznaczało wspinanie się przy niskiej kadencjiSzczególnie, jeśli nie posiadałeś kondycji profesjonalnego kolarza. Obecnie, nawet najlepsi wspinacze coraz częściej używają niższych (łatwiejszych) przełożeń, by osiągać najszybsze czasy na najtrudniejszych podjazdach (np. Alberto Contador używał kompaktowego zestawu korbowego).

DOSTOSUJ SIĘ DO POJEDYNCZYCH WYSIŁKÓW

Czasami chcesz po prostu pokonać jeden podjazd lub jeden dzień tak szybko, jak to możliwe. Być może jesteś na wycieczce rowerowej z pełnym wsparciem, gdzie możesz zostawić część zapasowych części i narzędzi, albo po prostu chcesz osiągnąć najlepszy czas na lokalnej wspinaczce. Może się to wydawać oczywiste, ale jeśli wybierasz się na wycieczkę po pagórkach, dobrze jest zdjąć akcesoria, których możesz używać podczas dojazdów do pracy lub jazdy po mieście (np. bagażniki, zamki, światła). Bardziej doświadczeni kolarze powinni rozważyć usunięcie bidonów, toreb na siodełko i rzeczy znajdujących się w kieszeniach na czas samotnego wysiłku, być może zostawiając je u przyjaciela na dole, w samochodzie lub chowając te przedmioty w krzakach u podnóża wzniesień (uwaga: możesz w ten sposób stracić swój sprzęt!).

Upewniając się, że przełożenia w rowerze pasują do terenu, po którym jeździsz, prędkości, z jaką jeździsz i kondycji, jaką posiadasz, sprawisz, że wspinaczka będzie przyjemniejsza i prawdopodobnie pomoże Ci jechać szybciej, ponieważ Twoja kadencja podczas wspinaczki będzie bliższa preferowanej przez Ciebie.

0 Udziały