Jak pogodzić bieganie z życiem zawodowym

Wszyscy wiemy, że życie bywa stresujące. Jeśli kiedykolwiek byłeś biegaczem i chciałeś wziąć udział w zawodach, wiesz, że bieganie również może być stresujące.

Z każdym krokiem ciało radzi sobie z ogromną ilością stresu. W college'u w Georgetown często budziłem się przed słońcem i pokonywałem 10-milowe treningi z moimi kolegami z drużyny, zanim pędziłem na zajęcia o 8 rano. W weekendy ścigaliśmy się z naszymi ciałami do studni na torach i spotkaniach biegowych i znaliśmy naszą drogę po szlakach D.C. lepiej niż znaliśmy miejskie drogi. Teraz spędzam poranki, biegając na najwyższy szczyt w Arizonie lub do i z Wielkiego Kanionu z innymi profesjonalnymi biegaczami ultra, a następnie spędzam godziny w moim domowym biurze, prowadząc firmę. Nie jestem nadczłowiekiem. Jestem jednak bardzo zestrojony z moim ciałem. To jest klucz do pogodzenia wyczynowego biegania z życiem.

"Czasami bieganie i życie funkcjonują w harmonii. Innym razem wydają się konkurować w nieubłaganym przeciąganiu liny".

STRES PSYCHICZNY I FIZYCZNY

Bieganie nakłada na ciało (celowy) stres fizyczny, ale nie możemy zapominać o (nie tak celowym) stresie emocjonalnym, jaki niesie ze sobą życie. Wszyscy odczuwamy skutki pośpiesznego kończenia projektu w ostatniej chwili i fizycznego wyczerpania po wykonaniu zadania. Być może siedziałeś bezczynnie przez wiele godzin, ale twoje ciało odczuwa skutki tego emocjonalnego zamieszania. Twoje ciało musi się po tym zregenerować w taki sam sposób, jak po biegu.

Więc, co robimy z całym tym stresem? Musimy nauczyć się go równoważyć. Powszechnym błędem jest przekonanie, że im więcej biegam, tym lepiej się czuję. Wierzyłem w to z całego serca na studiach, a potem obaliłem to w ciężki sposób. Po niezliczonych kontuzjach i chronicznym zmęczeniu zdałem sobie sprawę, że nie mogę robić wszystkiego.

Bieganie naraża Twoje ciało na "dobry" stres. Cały sens treningu polega na poddawaniu ciała stresowi, aby mogło się ono zregenerować i być lepiej przygotowane do radzenia sobie z większym obciążeniem. Jednak to, co my, uparci zawodnicy, często ignorujemy, to "zły" stres, który również nieuchronnie przeżywamy (np. stres emocjonalny, który jest częścią codziennego życia).

Ciało nie potrafi rozróżnić między dobrym i złym stresem, a my musimy pozwolić mu odzyskać siły po obu z nich, abyśmy nie załamali się i nie doznali kontuzji lub nadmiernego zmęczenia.

5 SPOSOBÓW RADZENIA SOBIE ZE STRESEM

Oto kilka wskazówek, których używam, aby zachować zdrowie, energię i obecność w moim bieganiu i życiu.

1. ZAPRASZAM NA SZKOLENIE

Nawet profesjonalni biegacze zmagają się z wiedzą, co jest najlepsze dla ich biegania. W tym miejscu z pomocą przychodzi trener. Dzięki wskazówkom kogoś, komu ufasz, pozbywasz się stresu związanego z zastanawianiem się, czy powinieneś dziś biegać, czy odpoczywać, czy może powinieneś dziś ćwiczyć, a może pójść na spokojny bieg. Dzięki trenerowi dosłownie przekazujesz część swojego stresu komuś innemu, kto może (i chce) zająć się nim dla Ciebie.

2. STWÓRZ HARMONOGRAM I RUTYNĘ

Życie jest nieprzewidywalne, więc postaraj się, aby Twoje bieganie było tak przewidywalne, jak to tylko możliwe. Jeśli potrafisz zaplanować swój harmonogram rodzinny, zawodowy i społeczny najlepiej jak potrafisz, to możesz wbudować w niego swój harmonogram biegania. W ten sposób pozbędziesz się stresu związanego z koniecznością planowania w locie, a Twoja rutyna stanie się drugą naturą.

3. ZNAJDŹ OSOBY, KTÓRE BĘDĄ CIĘ ROZLICZAĆ

Trening jest ciężki, ale powinien sprawiać przyjemność. Bieganie z innymi pozwala dzielić się tą wyjątkową pasją z ludźmi o podobnych poglądach, a także trzymać się odpowiedzialności, gdy robi się ciężko. Wspólne wykonywanie trudnych zadań może być bardzo satysfakcjonujące. Znajdź partnera do biegania lub po prostu znajdź czas, aby podzielić się swoimi myślami, obawami i emocjami z innym biegaczem.


CZYTAJ DALEJ > CZY WIRTUALNI PARTNERZY SPRAWIAJĄ, ŻE JESTEŚ SZYBSZY?


4. SŁUCHAJ SWOJEGO CIAŁA

Jeśli zapomnisz o wszystkich innych moich wskazówkach, pamiętaj o tej: Na koniec dnia Twoje ciało wie, co jest najlepsze, i zawsze będzie próbowało powiedzieć Ci, czego potrzebuje. Jeśli odczuwasz ból, uszanuj potrzebę odpoczynku swojego ciała. Jeśli czujesz się zmęczony, śpij! Jeśli nie możesz odpocząć lub zasnąć, cofnij tarczę biegową.

5. SPODZIEWAJ SIĘ NIESPODZIEWANEGO

Czasami sprawy nie układają się tak, jak sobie wyobrażasz. Może planowałeś zrobić trening we wtorek rano, ale Twoje dziecko zachorowało i musiało zostać w domu w szkole. Nie przejmuj się tym - porozmawiaj z trenerem lub dostosuj swój własny plan. Nawet zawodowym biegaczom zdarzają się przeszkody niezwiązane z bieganiem. To, co sprawia, że zawodowcy są wyjątkowi, to ich umiejętność radzenia sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami.

Czasami bieganie i życie funkcjonują w harmonii. Innym razem wydaje się, że rywalizują ze sobą w nieustannej walce. Aby czerpać jak najwięcej z obu tych sfer, musimy nauczyć się słuchać naszych ciał i znaleźć równowagę.


Under Armour połączył siły z POWDR Resorts, aby stworzyć UA Mountain Running Seriespresented by GORE-TEX Products, doświadczenie życia dla entuzjastów biegania po szlakach w najbardziej kultowych i najpiękniejszych górskich kurortach w Stanach Zjednoczonych. Lokalizacje tras wyścigu charakteryzują się zróżnicowanym klimatem, czterema dystansami i zróżnicowaną wysokością, co pozwala zawodnikom przekraczać ich osobiste granice na każdym poziomie zaawansowania. Zarejestruj się już teraz, aby przeżyć lato, którego nie zapomnisz.
0 Udziały