Jak mogę nauczyć się pływać jako osoba dorosła?

Przekonanie, że pływać można nauczyć się tylko w dzieciństwie jest wielkim mitem. Uwielbiamy pływanie, ponieważ jest to sport bez przeciwwskazań: można pływać bez względu na wiek, wagę czy stan zdrowia.

Na wykładzie "Jak nauczyć się pływać w dorosłym życiu", szef I Love Swimming Alexander Sharov i mistrz sportu i trener pływania Alexander Smirnov omówił wspólne błędne przekonania i problemy napotykane przez początkujących pływaków. Powiedzieli, jak nauczyć się pływać w ciągu miesiąca i co trzeba zacząć trenować.

Nagranie ze spotkania można obejrzeć na naszym kanale YouTube, a jego treść publikujemy w formie artykułu.

Często słyszymy, że pływanie jest najzdrowszym i najbezpieczniejszym sportem. Jeśli zgłosiłeś się do lekarza z bólem pleców, nóg lub innymi problemami, być może zalecił Ci pływanie jako środek zapobiegawczy.

Oto tylko niektóre z korzyści zdrowotnych płynących z pływania:

✔️ Korzyści dla układu mięśniowo-szkieletowego, stawów i kręgosłupa✔️
Równoczesna praca wszystkich mięśni ciała✔️
Rozwój układu sercowo-naczyniowego✔️ Tren

ing


spalający tłuszcz✔️ Tren


ing




легких✔️ Trening regeneracyjny po uderzeniu, Jeśli uprawiasz inny sport (np. bieganie
)✔️ Cyfrowy detoks - godzina bez telefonu✔️
Odstresowanie

się




Aby nauczyć się pływać jako osoba dorosła, musisz najpierw wyznaczyć sobie cel. Wyznaczenie celu jest ważnym elementem uczenia się nowej umiejętności, ponieważ tylko poprzez wyznaczenie celu w postaci pożądanego rezultatu i ograniczenie jego osiągnięcia w czasie możemy zmierzać do niego celowo, bez odkładania go "na później".

W Swim School nasi uczniowie mają konkretny cel: przepłynąć swoje pierwsze 500m crawlem. Oczywiście, jeśli nie jesteś jeszcze na powierzchni, ta liczba może być zniechęcająca. Ale kiedy już zrozumiesz, jak działa trening i zaufasz doświadczeniu szkoły, będziesz jednym z dziesiątek tysięcy szczęśliwych absolwentów I Love Swimming, którzy nauczyli się pływać.

Nasi uczniowie osiągają cel, jakim jest przepłynięcie 500 metrów w crawlu w ciągu miesiąca. Jeden miesiąc to termin wynikający z metodologii I Love Swimming, którą wyjaśnimy dalej.

???? Metodologia obejmuje 4 tygodnie po 3 sesje szkoleniowe - w sumie 12 sesji. Każdy tydzień odpowiada za inny blok znaczeniowy, a każda sesja treningowa kładzie nacisk na inną umiejętność, wzmacniając poprzednie.

???? W pierwszym tygodniu kształtujemy "podstawy" - równowagę i pozycję ciała w wodzie. Uczymy się jak utrzymać równowagę w wodzie, jak rozluźnić się w pozycji horyzontalnej i jak pochylić się do wody. Woda jest gęstsza od powietrza, a już sama świadomość, że można się na niej oprzeć i pokonać swoje lęki, jest już wspaniałą pracą zespołową ucznia i trenera.

???? Drugi tydzień to rotacja i obrót ciała. Crawl to pływanie na boku, a nie na brzuchu: musimy przyjąć "ciaśniejszą" i "dłuższą" pozycję, zmniejszając opór wody w trakcie ruchu. Do końca tygodnia łączymy równomierny ruch nóg, ćwicząc go przy desce, oraz zaczynamy opanowywać oddech i wiosłowanie.

???? W trzecim tygodniu do gry wchodzi wiosłowanie ramionami. Dwa główne ćwiczenia to "dzida" i "zamek błyskawiczny". Powstaje wysokie odprężenie. Połącz wszystkie ćwiczenia i poszczególne elementy w jedną technikę - czołganie pojawia się w pełnej koordynacji. W tym tygodniu uczniowie wykonują już pełny cykl pełzania oraz synchronizują pracę ramion (wiosła) z pracą nóg poruszających się w wodzie.

???? Czwarty tydzień poświęcony jest utrwaleniu i budowaniu objętości - pływamy crawlem w pełnej koordynacji, korygujemy wady techniki i uczymy się pływać kilka basenów bez zatrzymania. Na dwunastej sesji odbywa się pływanie dyplomowe: każdy przepływa 500 metrów w crawlu, łatwo i przyjemnie, i otrzymuje swój pierwszy medal pływacki.

Ważne jest, aby wiedzieć, że każda sesja treningowa różni się od poprzedniej i niesie ze sobą pewne znaczenie. Jeśli opuścisz jeden lub dwa treningi, możesz je przerobić z inną grupą lub wziąć udział w treningu indywidualnym. Do dwunastej, "dyplomowej" sesji, wszystkie treningi układają się jak puzzle w spójną całość i pewnie pływasz, choć do niedawna myślałeś, że to niemożliwe. Sprawdzona metodologia - bez magicznej strony ????????

Warto również zdawać sobie sprawę z problemów, jakie można napotkać na początku swojej drogi pływackiej:

✔️ strach przed włożeniem głowy do wody✔️
strach przed ominięciem dna✔️
trudności z oddychaniem, nabieranie wody przy wdechu i wydechu✔️
panika w wodzie✔️
ryzyko opuszczenia rąk, jeśli coś nie zadziała od razu



Dla każdego z tych problemów trener szuka indywidualnego rozwiązania i to jest jego wielka rola. Jeśli uczysz się pływać od podstaw, to pamiętaj, że w pojedynkę jest to prawie niemożliwe - nie widzimy siebie z boku jeśli chodzi o technikę, nie możemy zaufać wodzie i całą energię poświęcić na "nie utonięcie", a nie na inscenizację crawla i pracę nad ruchem.

Jeśli więc nigdy nie miałeś do czynienia z trenerem i nigdy nie nauczyłeś się pływać, proponujemy Ci wypróbowanie formuły coachingu: w grupie lub indywidualnie. Trener posiada wiedzę, metodologię i pełne zrozumienie procesu nauki pływania. Wtedy nie będziesz musiał rozciągać swoich lekcji, a będziesz mógł czerpać przyjemność z nauki nowej umiejętności i przyjemnego treningu.

Nie potrzebujesz dużo sprzętu, aby rozpocząć trening. Oto, od czego należy zacząć:

✔️ Okulary pływackie - wybierz je na podstawie "testu na sucho". Mocno docisnąć gogle do twarzy, nie zakładając ich do końca i puścić ręce. Jeśli okulary utrzymują się na twarzy przez kilka sekund, a nawet bez gumki przez chwilę, to znaczy, że pasują do kształtu twarzy;
✔️ Czepek - w I Love Swimming w pakiecie startowym dostajesz czepek klubowy;
✔️ Strój kąpielowy/kąpielówki - nie plażowy, ale sportowy. Męskie korkotrampki powinny być wąskie, aby nie "żeglować", a damskie kostiumy kąpielowe dopasowane;
✔️ Klapki i torba na zmianę obuwia - baseny wymagają zmiany obuwia w holu;
✔️ przybory pod prysznic

-

żel pod prysznic, flanela;
✔️ Zaświadczenie


- można je uzyskać w przychodni lub każdym płatnym ośrodku zdrowia w 15 minut.

Dodatkowym sekretem nauki pływania i motywacji jest społeczność sportowa. Oczywiście, to metodyka uczy nas pływać, ale to ludzie inspirują nas do tego, by się nie poddawać i wciąż stawiać sobie nowe wyzwania i uczyć się nowych rzeczy.

W I Love Swimming spotykamy niesamowitych ludzi z różnych środowisk i zawodów. Być może tylko w formie amatorskiej szkoły sportowej inżynier, chirurg, marketingowiec, programista, właściciel sieci restauracji i wykładowca mogą spotkać się w jednym przedsiębiorstwie i zawsze znaleźć wspólne tematy do rozmowy. Pływanie zbliża ludzi!

Z naszego doświadczenia wynika, że są grupy, które poznały się na poziomie 1, kiedy żadne z nich nie umiało jeszcze pływać, i utrzymały swoją przyjaźń przez lata, kontynuując działalność jako zespół, trenując razem do różnych celów i podróżując razem, by pływać na całym świecie.

Spotykamy się też razem na Wesołych Śniadaniach, by bez czepków i gogli integrować się towarzysko, uczestniczymy w szkolnych prelekcjach i corocznych imprezach - takich jak nasz ulubiony klubowy Big Swim Day - oraz spotykamy się na startach. Społeczność jest duszą I Love Swimming ❤️

Czekamy na Ciebie w szkole pływania! Poziom 1 to dwanaście lekcji z trenerem z wykorzystaniem metodologii I Love Swimming. Twój trener jest z Tobą w wodzie, przez 45 minut, w grupach do siedmiu osób.

Kurs oferuje prosty cel nieprzerwanego czołgania się na dystansie 500 m, który zmotywuje Cię i pomoże Ci zmierzyć postępy. Osiągniesz ten cel po miesiącu i otrzymasz medal podczas finałowego pływania.

Ten kurs jest odpowiedni do nauki pływania od podstaw. Jeśli nigdy wcześniej nie trenowałeś, a chcesz nauczyć się pięknie i technicznie pływać, to jest to Twój program.

Poznaj wypróbowane i przetestowane metody opracowane specjalnie do nauki pływania pełzającego dla dorosłych i dołącz do wielkiej rodziny I Love Swimming.

Płyńmy! ????