Czy nadal jesteś biegaczem, jeśli się nie ścigasz?

Co czyni biegacza biegaczem? Cóż, najprościej mówiąc, jeśli biegasz, to jesteś biegaczem!

Ale może to wyglądać inaczej, kiedy biegasz dla przyjemności, a nie aktywnie trenujesz z trenerem i ekipą do wyścigu. Jednak nawet ci, którzy biegają z największą grupą treningową w mieście, w dniu wyścigu nadal biegają solo.

"W bieganiu nie chodzi o nikogo innego, poza osobą, która je uprawia" - wyjaśnia trener biegania i specjalista ds. żywienia Kristen E. Scruggs, właścicielka firmy STRONG FINISH Run Coaching & Sports Nutrition. "Podobnie jak on-the-run fueling, takie jak żele, chomps i chews są różne dla każdego i oparte na preferencjach, tak samo jest z bieganiem. Nie każdy będzie miał te same cele i nie musi to być związane z wyścigami."

Jeśli zdecydujesz się zrezygnować z linii startu, a nadal chcesz koleżeństwa i zorganizowanych biegów, możesz absolutnie nadal zatrudnić trenera. Scruggs dodaje, że jest tak wiele do nauczenia się o sporcie i sprawności fizycznej w ogóle, więc zawsze jest coś, nad czym możesz pracować.

"Każdy biegacz może skorzystać z pomocy trenera, niezależnie od tego, jakie ma cele" - mówi Daniel Love, właściciel firmy Running With Doc. "Trenerzy mogą pomóc na wiele sposobów: struktura treningu, zmniejszenie prawdopodobieństwa kontuzji, zapewnienie odpowiedzialności, spełnienie osobistych celów niezwiązanych z wyścigami i wiele więcej".


CZYTAJ DALEJ > 5 ĆWICZEŃ RDZENIA DLA BIEGACZY, ABY WYELIMINOWAĆ BÓL PLECÓW


ARGUMENTY PRZEMAWIAJĄCE ZA TYM, BY NIE IŚĆ PO LINII PROSTEJ

Jeśli po prostu szukasz sposobu na utrzymanie aktywności i nie jesteś konkurencyjny z natury, bieganie dla zabawy może być dla Ciebie. Prawdopodobnie nie będziesz rejestrować typów długich biegów, które mógłbyś zrobić w treningu pół- lub pełnego maratonu, ale nadal uzyskujesz te same korzyści zdrowotne. Można nawet argumentować, że ponieważ nie narażasz swojego ciała na ten sam stres związany z dużym przebiegiem i szybkością treningów, które wykonują biegacze trenujący do wyścigu, możesz być nawet mniej podatny na kontuzje.

Oczywiście nadal powinieneś poważnie podchodzić do biegania, kupując odpowiednie buty i sprzęt, aby zapewnić sobie komfort i bezpieczeństwo. Ale jeśli chodzi o trening, możesz po prostu wyjść przed drzwi i biegać, a znajdziesz tyle samo satysfakcji, co osoby ścigające się o osobisty rekord.

"Na wiele sposobów bieganie dla zabawy może być jeszcze bardziej satysfakcjonujące" - podkreśla Love. "Wiele radości płynie z cieszenia się naturą, czasu spędzonego samotnie, czasu z rodziną, mindfulness lub czasu modlitwy, niestrukturalizowanych biegów idących za uczuciem, biegania z przyjaciółmi bez względu na ich tempo, spotykania się na kawę, piwo lub jedzenie i wiele innych. Jedną z pięknych cech biegania jako wyboru aktywnego stylu życia jest to, że może ono pasować niemal każdej osobie, bez względu na jej cele i chęć rywalizacji."

Wykorzystanie biegania jako sposobu na odkrywanie nowego miasta, spędzanie czasu z przyjaciółmi, a nawet jako codzienny dojazd do pracy to sposoby na poznanie tego sportu bez konieczności przekraczania linii startu lub mety. Co więcej, pieniądze zaoszczędzone na rejestracji do wyścigu możesz przeznaczyć na świeżą parę butów lub poczęstowanie przyjaciół pierwszą kolejką drinków na brunchu po biegu.

UTRZYMANIE MOTYWACJI JAKO "BIEGACZ DLA ZABAWY

Kiedy wielu biegaczy wyznacza sobie cele, często są one związane z wyścigami, takie jak ustanowienie nowego rekordu osobistego lub nawet samo przekroczenie linii mety. Istnieje jednak mnóstwo innych celów, które możesz ustawić, które nie są związane z rywalizacją - przeciwko sobie lub innym.

"Możesz ustawić cele milowe oparte na progresywnym, stopniowym budowaniu swojego kilometrażu w dni powszednie i tradycyjnym 'sobotnim długim biegu'", sugeruje Scruggs, "[lub ustawić] cele oparte na czasie, takie jak [bieganie] 5 mil w 35 minut".

W tym przypadku kluczem do wyznaczenia właściwego celu jest określenie, dlaczego w ogóle biegasz. Według Love'a utrzymanie motywacji wymaga zrozumienia, czym tak naprawdę jest ta motywacja. W niektórych przypadkach, ujawnia, że możesz nawet nie potrzebować celu przed sobą, aby utrzymać bieganie dzień po dniu.

"Jeśli jest to dobre samopoczucie, utrzymanie/utrata wagi, redukcja stresu, czas dla przyjaciół/rodziny itp. cele mogą być naprawdę ważne, aby pomóc wyciągnąć biegaczy za drzwi" - dodaje Love. "Jeśli motywacja jest bardziej związana z uzyskaniem czasu na łonie natury, znalezieniem czasu na solo lub innymi podobnymi rzeczami, cele mogą nie być tak ważne, a nawet mogą być uciążliwe, prowadząc do ambiwalencji lub frustracji z bieganiem". Long story short - to zależy od motywacji!".

JAK SIĘ ŚCIGAĆ BEZ FAKTYCZNEGO ŚCIGANIA SIĘ

Jeśli szukasz doświadczenia wyścigowego bez presji tradycyjnych wyścigów, masz szczęście - są opcje! Istnieje wiele wyścigów, które są "fun runs" i nie są chip timed, więc można po prostu wyjść i cieszyć się zastrzyk energii od innych biegaczy. Co więcej, wiele z tych biegów ma partnerów charytatywnych lub elementy fundraisingu, więc możesz zbierać pieniądze i świadomość dla sprawy lub stowarzyszenia bliskiego Twojemu sercu.

Innym sposobem na przeżycie wyścigu bez biegania jest wolontariat. Choć wyścigi zazwyczaj mają podstawowy personel składający się z dyrektora wyścigu, dyrektora medycznego i innych, wiele z nich - jeśli nie wszystkie - potrzebuje pomocy przy zbieraniu pakietów, postojach z wodą i na mecie. Wolontariusze są ogromną częścią sukcesu wyścigu. Wolontariat w dużym wyścigu - takim jak World Marathon Major, na przykład Boston Marathon czy New York City Marathon - daje Ci możliwość nie tylko przyczynienia się do tego, że Twoi koledzy biegacze będą mieli lepsze doświadczenia w dniu wyścigu, ale także pozwala Ci podejrzeć wielu najlepszych elitarnych biegaczy na świecie.

"Nawet jeśli nie chcesz się ścigać, możesz oddać się społeczności, zgłaszając się na ochotnika do lokalnego wyścigu, rozdając medale na mecie, rozdając wodę/gatorade na przystanku wzdłuż trasy lub trzymając znak, dopingując i zachęcając innych biegaczy i przyjaciół wzdłuż trasy - zawsze doceniamy wolontariuszy" - zapewnia Scruggs. "Bieganie zawsze daje więcej niż zabiera!".

Wniosek jest taki, że bez względu na to, jak szybkie, dalekie lub częste są Twoje biegi, tak długo, jak jesteś tam, wkładając czas i wysiłek, jesteś biegaczem. Nie pozwól, aby brak konkurencji lub osobistych rekordów sprawił, że poczujesz się jak jakikolwiek mniej.

"Jeśli sznurujesz buty i stawiasz kilka kroków biegowych na półregularnej podstawie, jesteś biegaczem" - wykrzykuje Love. "Niezależnie od tego, czy bierzesz udział w zawodach, czy biegasz z wielu innych powodów, jesteś częścią klubu i jednym z 'nas'".

0 Shares