Co rowerzyści powinni robić poza sezonem

Mając za sobą lato pełne ciężkich treningów i wyścigów, pojawia się pytanie, co teraz? Nagle masz o wiele więcej wolnego czasu i choć kuszące może być odstawienie roweru na wiele miesięcy i przejście w stan hibernacji, dla większości kolarzy korzystne jest kontynuowanie treningu. Zamiast jednak robić to samo, spróbuj urozmaicić intensywność, czas trwania i tryb treningu.

1

OCEŃ SWÓJ SEZON I ODZYSKAJ SIŁY

Zanim zaczniesz nowe przygody, zrób sobie przerwę, by zregenerować się psychicznie i fizycznie. Zazwyczaj 1-2 tygodnie to dla większości sportowców wystarczający czas wolny od treningów. W tym czasie zadbaj o takie rzeczy, jak konserwacja roweru i zastanów się nad swoim sezonem. Jeśli zmagałeś się ze stromymi podjazdami podczas cotygodniowej jazdy grupowej, technicznymi odcinkami w wyścigach rowerów górskich lub szybkimi płaskimi odcinkami w jeździe na czas, daje Ci to pogląd na to, na czym możesz się bardziej skupić w nadchodzącym sezonie.

2

ZWOLNIJ Z WSTĘPU

Wykorzystaj ten czas na lżejsze obciążenia treningowe, które nie obciążą Cię psychicznie ani fizycznie, ale pozwolą utrzymać część kondycji i umożliwią pracę nad umiejętnościami technicznymi. Możesz również rozpocząć treningi przekrojowe, takie jak bieganie i trening siłowy, a także łagodniejsze ćwiczenia ruchowe, takie jak joga. Miłą częścią tych kilku tygodni jest brak struktury: Chcesz po prostu eksperymentować, bawić się nowymi opcjami i zobaczyć, co cię pociąga. Unikaj zbyt dużej struktury, intensywności lub objętości w tym okresie i zwalczaj chęć mierzenia swojej sprawności fizycznej lub przejmowania się liczbami.

3

DODAJ SIŁĘ

Bez wyścigów w najbliższej przyszłości, jest to świetny czas, aby w końcu wybrać swoją rutynę siłową. Podejdź do tego bardzo stopniowo i rozluźnij się w treningu siłowym - przez pierwsze cztery tygodnie możesz używać tylko ciężaru własnego ciała, aby rozwinąć swoje możliwości i pozwolić tkance miękkiej na adaptację. Następnie przejdź do dodawania ciężarów i rozważ znalezienie trenera siłowego, aby upewnić się, że wszystkie podnoszenia są wykonywane z zachowaniem odpowiedniej formy. Masz teraz czas, który możesz poświęcić na ten rodzaj pracy, więc wykorzystaj go!

4

ZACZNIJ ĆWICZYĆ W RAMACH TRENINGU PRZEKROJOWEGO

Nawet jeśli masz szczęście mieszkać w okolicy, w której kolarstwo jest dostępne przez cały rok, warto poświęcić trochę czasu na inne aktywności, które pozwolą Ci odpocząć psychicznie od jazdy na rowerze, a także będą wyzwaniem dla Twojego ciała na różne sposoby. Bieganie, piesze wędrówki, narciarstwo biegowe i wioślarstwo to popularne zajęcia, z których mogą korzystać rowerzyści, ale świetnie sprawdzają się wszelkie aktywności, które sprawiają Ci przyjemność i które możesz uprawiać z przyjaciółmi. Nie muszą to być zajęcia bardzo wymagające pod względem koncentracji, intensywności czy objętości. Rozpoczęcie tych zajęć wczesną jesienią pozwoli Ci przystosować się do zmiany rutyny, gdy jazda na rowerze stanie się trudna z powodu pogody, podróży lub wakacji.

5

ROZWAŻ CYCLOCROSS

Jeśli po sezonie wyścigowym czujesz, że chcesz jeszcze kilku wyścigów zanim zawiesisz swój sprzęt, rozważ spróbowanie wyścigu lub dwóch w cyclocrossie. Jeśli chcesz spróbować swoich sił w cyclocrossie lub zrobić to dla przyjemności, możesz użyć roweru przeznaczonego do cyclocrossu, roweru szutrowego z twardszymi oponami lub nawet roweru górskiego. Sport ten zasadniczo łączy kolarstwo szosowe i górskie oraz dodaje kilka przeszkód, które wymagają zsiadania z roweru i biegania z nim, więc jest to świetny sposób na poprawę swoich umiejętności i siły, zwłaszcza jeśli pogoda nie jest najlepsza w Twoim miejscu zamieszkania.

0 Udziały