Co dietetyk sportowy, który jest również elitarnym kolarzem, je w ciągu dnia?

Jako dietetyk sportowy i kolarz elitarny, nie tylko doradzam innym, jak zdrowo się odżywiać, ale muszę też dbać o własne ciało. To podejście do mojego zawodu, które polega na praktykowaniu tego, co głoszę, sprawia, że ludzie są ciekawi, co jem na co dzień. Oczywiście, ciężkie treningi na rowerze i w siłowni oznaczają, że niektóre z moich posiłków należy traktować z przymrużeniem oka.

Oto przykład tego, co jadłem w przeciętny wtorek, podczas łatwej jazdy treningowej.

MOJE CELE NA DANY DZIEŃ

Nie jestem przesadnie rygorystyczny, jeśli chodzi o moje wybory żywieniowe, ale staram się jeść z premedytacją, to znaczy chcę myśleć o tym, co jem i spożywać pokarmy, które pozytywnie wpłyną na moje ciało, nastrój i trening. Ten dzień przypada tuż po trzytygodniowym bloku ciężkich wyścigów i na tydzień przed kolejnym intensywnym sześciodniowym wyścigiem kolarskim. Moim celem na ten dzień jest spożycie większej ilości białka w celu regeneracji, mniejszej ilości cukrów prostych, dodanie więcej błonnika i węglowodanów złożonych, ponieważ próbuję naprawić i zregenerować mięśnie - wszystko to różni się od dnia, w którym staram się napędzić długi, ciężki występ.

Kawa, jajka, masło migdałowe, chleb, banan i mała szklanka Dz.

Żyję zgodnie z hashtagiem #butfirstcoffee i kiedy się budzę, jest to pierwsza rzecz, na którą mam ochotę! Chociaż uwielbiam dobre espresso lub French Press, dziś zdecydowałam się na Bizzy Cold Brew z odrobiną mlecznych migdałów, wanilii i cynamonu - w zasadzie waniliowe latte. Zjedzenie pełnowartościowego śniadania rano pomaga mi czuć się zadowoloną i pełną energii na resztę dnia, więc wybrałam równowagę makroskładników: jajka jako białko, masło migdałowe jako tłuszcz, chleb i banan jako węglowodany. Mała szklanka świeżego soku z cytryny dostarczyła mi zastrzyku witamin i energii przed jazdą treningową.

38-milowa łatwa przejażdżka na rowerze szosowym

Z przystankami na zdjęcia (łatwe dni są po to, by je robić!) i światłami, cały wysiłek zajął mi około 2,5 godziny. W połowie trasy wypiłem latte i zjadłem PowerBar z białkiem roślinnym. Podczas jazdy wypiłem też 16-uncjową butelkę wody.

Miska poke

Pikantne ahi i łosoś poke może być moją ulubioną rzeczą do jedzenia. Dzisiaj połączyłam bogatą w omega rybę z brązowym ryżem, ogórkiem, awokado, pomidorem i kiełkami rzodkiewki, aby stworzyć szybką i kolorową miskę makro. Musujące wody smakowe La Croix to mój ulubiony sposób na utrzymanie nawodnienia bez dodawania śmieciowych płynnych kalorii.

SNACK

Poczęstowałem się margheritą z lodem. Kiedy się nie ścigam, lubię wypić koktajl (lub czerwone wino) albo dwa. Jeśli piję alkohol, staram się pić go wcześnie w ciągu dnia (pomyśl: happy hour), żeby nie wpływał na mój sen.

Miska z ziarnami i stek

Właśnie kończę trzy tygodnie wyścigów i moje ciało domaga się odpoczynku od cukrów prostych i sportowej żywności, której używałem do zwiększenia energii i napędzenia dwóch etapów wyścigów wartych występów. Duża miska organicznej sałatki z zieleniny, warzyw, jagód, fety, kiełkującego brązowego ryżu i stek z boczku karmionego trawą z francuskim sosem vinegrette zaspokaja moje pragnienia i pomaga mojemu ciału wrócić do pełnowartościowych, bogatych w błonnik pokarmów. Kolację zjadłam około 18:00, aby dać mojemu ciału wystarczająco dużo czasu na strawienie przed pójściem spać.

PRZEKĄSKA NA DOBRANOC

Woda

Czasami przed snem jem przekąskę z czekolady lub koktajl proteinowy, ale dziś wieczorem byłam bardzo najedzona po mojej złożonej sałatce kolacyjnej i popijałam przefiltrowaną wodę przed zaśnięciem.


CZYTAJ DALEJ > "BŁĘDY" ŻYWIENIOWE, KTÓRE POWINNI POPEŁNIAĆ SPORTOWCY


Podczas gdy moja dieta zmienia się nieznacznie każdego dnia, głównie w zależności od tego, jak wygląda mój trening danego dnia, posiadanie spójnej bazy jest świetnym sposobem na zaplanowanie i udoskonalenie swojej rutyny żywieniowej. Typowe dla mnie jest zamienianie się między miseczkami z granolą lub jajkami i tostami na śniadanie oraz jedzenie złożonych, kolorowych miseczek zbożowych lub sałatek na lunch i kolację.

Patrząc wstecz na ten dzień, jest kilka ulepszeń, które mogłam wprowadzić. Zrezygnowanie z margarity jest prostym sposobem na podniesienie jakości mojej codziennej diety. Innym prostym sposobem na poprawę byłoby wybranie niesłodzonego cappuccino zamiast waniliowej latte, co pomogłoby mi zredukować ilość cukrów prostych w ciągu dnia. Poza tym, wykonałem całkiem dobrą robotę dając mojemu ciału złożoność, kolor, gęstość odżywczą i odpowiednią liczbę kalorii na potrzeby dnia.

0 Udziały