Co biegacze powinni wiedzieć o trendzie na nootropiki?

Temat suplementów może być podejrzane i drogie propozycji. Nawet najbardziej podstawowe suplementy, takie jak białko serwatkowe, mogą być obarczone błędnymi informacjami, gdy próbujesz znaleźć najlepszy dla swoich potrzeb i budżetu. Teraz, gdy na rynku jest jeszcze więcej suplementów, prawie niemożliwe jest wiedzieć, czego potrzebujesz, a co możesz - i prawdopodobnie powinieneś - pominąć. Najnowszy szał w społeczności wellness jest nootropics, rzekomo do pomocy funkcji poznawczych, takich jak pamięć i uwaga.

JAK NOOTROPY POMAGAJĄ BIEGACZOM

Jeśli śledzisz jakichkolwiek influencerów fitness, prawdopodobnie słyszałeś o tym dziwnie brzmiącym typie suplementu. (Jeśli myślałeś, że ktoś po prostu mówi "new tropics", to tak właśnie się to wymawia - jest to zbitka dwóch greckich słów: "mind" i "bending").

Na początek, literatura naukowa na temat zwiększania wydajności sportowej jest niewielka. Ale to nie powstrzymało firm od głoszenia nootropów "zdolność do obniżenia stresu i poprawy koncentracji i koncentracji uwagi. Dla biegacza szlaku, to może brzmieć intrygująco: Lepsze skupienie może oznaczać szybsze zejścia, a co biegacz nie chce się bardziej wydajne z pracy, więc jest więcej czasu na mile?

Nootropy są podzielone na dwie kategorie: syntetyczne związki stworzone w laboratorium, i mniej kontrowersyjne naturalne, opcje oparte na ziołach, takich jak ginkgo biloba. Bardziej naturalne opcje, takie jak ginkgo, są łatwo bezpieczniejsze pick. Na przykład, wykazano, że zarówno miłorząb, jak i żeń-szeń zmniejszają stan zapalny w mózgu, minimalizują starzenie się mózgu i potencjalnie poprawiają zdolności myślenia i zapamiętywania. Wykazano również, że żeń-szeń potencjalnie zwiększa możliwości pracy intelektualnej i - mniej definitywnie - zdolności do pracy fizycznej. Niektóre suplementy, takie jak kofeina, są nawet uważane za nootropowe z natury, ponieważ mogą poprawić funkcje poznawcze.

Ponieważ przemysł suplementów nie jest ściśle regulowany, upewnij się, że kupujesz z zaufanego źródła - zwłaszcza jeśli jesteś konkurencyjnym biegaczem, który może dostać test narkotyków. (Nawet nootropiki zawierające kofeinę powinny być dokładnie sprawdzone, ponieważ duże ilości kofeiny mogą być czasami nielegalne w konkurencji). Bądź ostrzeżony: Nootropics może zostawić spore wgniecenie w rachunku karty kredytowej.

PEŁNOWARTOŚCIOWE ALTERNATYWY DLA NOOTROPÓW

Zamiast wydawać pieniądze na te suplementy, spróbuj jeść prawdziwe, pełne jedzenie zamiast. Pokarmy z poniższej listy mają udowodnione działanie wspomagające pracę mózgu:

Jedzenie diety bogatej w witaminę D i kwasy omega-3, które można znaleźć w tłustych rybach, może rzeczywiście poprawić zdolności poznawcze mózgu, zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w Manchesterze. Naukowcy odkryli, że mężczyźni w średnim wieku z wyższym poziomem witaminy D lepiej radzili sobie w teście, który mierzył uwagę i szybkość przetwarzania informacji. Ryby zawierają również kwasy tłuszczowe omega-3, które mogą pomóc w poprawie pamięci.

Spożywanie porcji borówek każdego dnia - w płatkach śniadaniowych lub w smoothie - nie tylko dostarczy Ci przeciwutleniaczy, które pomogą Twojemu organizmowi naprawić się po ciężkim treningu, ale może również wzmocnić Twój mózg. Wykazano, że związki zawarte w borówkach zwiększają sygnalizację neuronową w centrum mózgu. Właściwości przeciwzapalne borówek mogą również pomóc w zmniejszeniu stanu zapalnego, co pozwala uniknąć niektórych zaburzeń poznawczych związanych ze starzeniem się i chorobami, w tym utratą pamięci.

Wymieszać trochę orzechów włoskich z tych jagód w porannej owsiance, a jesteś zasadniczo jeść miskę mózgu żywności: Są one pełne omega-3, ale mogą być nawet lepsze dla Ciebie niż zwierzęce wersje omega-3, takie jak ryby, ponieważ łańcuchy kwasów tłuszczowych są krótsze. Kwas alfa-linolenowy (ALA), niezbędny kwas tłuszczowy omega-3 w orzechach włoskich, jest silnym przeciwutleniaczem, który może pomóc uniknąć stanów zapalnych w mózgu. Wykazano również, że orzechy włoskie zmniejszają ryzyko, opóźniają wystąpienie lub spowalniają postęp choroby Alzheimera u myszy.

Jeśli masz problemy ze skupieniem się na pracy w godzinach porannych, winowajcą może być twoje śniadanie, a nie brak suplementacji nootropowej. Jedno z badań wykazało, że spożywanie śniadania bogatego w białko (pączek z kawą się nie liczy!) może faktycznie poprawić koncentrację poprzez stłumienie apetytu na jedzenie, co w rezultacie prowadzi do mądrzejszego odżywiania się w ciągu dnia.

Możesz zauważyć, że ryby, jagody, orzechy włoskie, a nawet jedzenie porządnego śniadania to elementy typowej diety śródziemnomorskiej, która jest klasyfikowana jako dieta bogata w owoce, warzywa, pełne ziarna, fasolę, ziemniaki, orzechy, oliwę z oliwek i ryby. Przetworzona żywność jest rzadko uwzględniana. Dieta ta, bogata w przeciwutleniacze i kwasy omega-3, pobudza mózg do działania: Jedno z badań wykazało, że starsi ludzie, którzy jedli dietę śródziemnomorską, uzyskali "znacznie lepsze" wyniki w testach funkcji poznawczych.

I wszystkie te opcje żywności wymienione są zgodne z tym, co prawie każda książka żywienia sportowego sugeruje: dieta pełna całej żywności, owoce, warzywa, zdrowe tłuszcze omega-3 i czyste źródła białka. Zabawne, że to, co dobre dla naszych ciał, jest dobre dla naszych mózgów, prawda? Więc odłóż suplementy i podnieś ten smoothie.

0 Udziały