7 sposobów na szybsze pokonywanie wzniesień

Trening pod kątem podjazdów, więcej czasu spędzanego na rowerze i poważniejsze podejście do diety to doskonałe sposoby na szybszą jazdę w górach, ale niezależnie od tego, czy odrobiłeś pracę domową, czy nie, pokonywanie wzniesień na rowerze jest trudne dla każdego - a czasem to właśnie drobiazgi które decydują o tym, jak szybko jeździsz.

Skorzystaj z tych siedmiu wskazówek, aby jeździć szybciej na tych palących nogi, potwornych podjazdach, gdy próbowałeś już wszystkiego innego:

1

PALIWO PRZED ROZPOCZĘCIEM PODJAZDU

Gdy znajdziesz się na trudnym podjeździe i będziesz ciężko oddychać, dużo trudniej będzie Ci jeść i pić. Zamiast czekać, uzupełnij płyny i dodaj żel energetyczny lub dwa tuż przed rozpoczęciem wspinaczki. Oprócz tego, że doda Ci to energii, będzie również łatwiejsze do spożycia, delikatniejsze dla żołądka i pozwoli Ci pozbyć się dodatkowego ciężaru w kieszeniach koszulki.

Dodatkowo, jedzenie przed tym gigantycznym podjazdem na trasie może sprawić, że nie będziesz czekał z przekąską do momentu, gdy zaczniesz już łapać gumę.

2

POZBĄDŹ SIĘ WSZYSTKIEGO, CO ZBĘDNE

Waga może stanowić ogromną różnicę podczas wspinaczki. I choć zrzucenie kilku kilogramów i zakup lekkiego roweru z pewnością pomaga, to gdy już znajdziesz się na zboczu góry, nie możesz wiele zrobić ani z masą swojego ciała, ani z rowerem. Jednak pozbycie się zbędnych zapasów jest czymś, co możesz zrobić, aby znacząco zwiększyć prędkość.

Niezależnie od tego, czy jest to dodatkowa butelka płynu, której nie będziesz potrzebował, czy kurtka przeciwdeszczowa w słoneczny dzień, te dodatkowe zapasy zwiększają wagę o kilogram lub dwa, które będziesz musiał zabrać ze sobą na szczyt. Jeśli planujesz powrót na dół po zakończeniu wspinaczki, znalezienie ukrytego miejsca na dodatkowy ekwipunek może być tego warte.

Dobrym pomysłem jest również pozostawienie w domu wszystkiego, co na pewno nie będzie Ci potrzebne. Wybierz lekki zestaw, zdejmij torebki z siodełka i zdejmij wszelkie dodatki (dzwonki rowerowe, światła itp.), bez których możesz się obejść.

3

SPRÓBUJ PRZYJĄĆ BARDZIEJ AERODYNAMICZNĄ POZYCJĘ

Choć waga jest istotnym czynnikiem, istnieje tendencja do przyjmowania pozycji aero nawet na podjazdach - szczególnie przy nachyleniu poniżej 8-9%. Aerodynamiczne kaski, obcisłe koszulki i śliskie ramy rowerów pomagają szybciej poruszać się pod górę.

Dodatkowo, przyjęcie bardziej aerodynamicznej pozycji na rowerze może pomóc, o ile jedziesz z prędkością powyżej 6 mil na godzinę. Opuść głowę, w miarę możliwości korzystaj z dropów i obserwuj, jak Twoje kilometry na godzinę zaczynają piąć się w górę.

4

WEŹ GŁĘBOKI ODDECH

Kiedy podejmujesz maksymalny wysiłek, twój oddech może stać się nierówny i płytki. To utrudnia relaks (który spala więcej energii) i dostarcza mniej tlenu do tych obolałych, palących nóg.

Zamiast tego skoncentruj się na rozluźnieniu ramion i mięśni twarzy. Usiądź z rękami na blatach barów Kiedy tylko zauważysz, że bierzesz płytkie oddechy, aby otworzyć klatkę piersiową. Weź kilka głębokich oddechów, powoli wdychając powietrze przez nos i wydychając przez usta. Kiedy już znajdziesz się w dobrej przestrzeni psychicznej i zauważysz, że Twoje ciało się rozluźnia, możesz wrócić do bardziej agresywnej pozycji na rowerze, jeśli chcesz.

5

MIEJ KILKU KOLEGÓW Z DRUŻYNY

Samotna jazda na każdym wzniesieniu może być trudna. Gdy robi się ciężko, łatwo jest zamknąć się we własnej głowie i myśleć negatywnie o tym, jak niemożliwe jest wykonanie zadania.

Jeśli to tylko możliwe, poproś kilku przyjaciół, aby jechali z Tobą na górę. Jeśli są bardziej doświadczeni, będą w stanie zaoferować Ci motywację, pomóc w doborze tempa i udzielić kilku wskazówek dotyczących przełożenia i pozycji, jeśli zajdzie taka potrzeba. Jazda za kilkoma przyjaciółmi może także pomóc Ci w draftingu, co ułatwi Ci jazdę nawet przy niższych prędkościach.

6

JAZDA RÓWNYM TEMPEM

Jednym z kluczy do uniknięcia bonkingu i jak najszybszej jazdy pod górę jest równe tempo. Co czyni to zadanie trudnym, to fakt, że nie możesz polegać wyłącznie na swoich milach na godzinę, ponieważ nachylenie wzniesienia zazwyczaj nie jest stałe i często się zmienia.

Z tego powodu lepiej jest używać miernika tętna lub miernika mocy do monitorowania tempa. Jedź z wysiłkiem, który wiesz, że możesz utrzymać przez całą drogę na szczyt bez wchodzenia w czerwoną strefę. Utrzymuj to tempo, nawet jeśli czujesz, że możesz jechać mocniej. Jeśli chcesz, zawsze możesz zwiększyć tempo na ostatnim ćwierćmetku wspinaczki.

7

DODAJ INSPIRACJĘ

Czasami, gdy kopiesz głęboko, to małe rzeczy pomagają napędzać cię do dalszego pchania do przodu. Jeśli planujesz pokonać duży podjazd w ramach wyścigu, obecność rodziny i przyjaciół przy drodze, którzy będą Cię dopingować, może być właśnie tym, czego potrzebujesz, aby pojechać szybciej. Muzyka może również pomóc, w zależności od tego, gdzie jeździsz, tylko upewnij się, że jest to bezpieczne do słuchania.

Jedną z rzeczy, z których profesjonaliści są znani, jest przyklejenie zdjęcia lub inspirujący cytat do ich kierownicy lub górnej rury ich ram. Ta motywacyjna sztuczka pomaga odwrócić uwagę od bólu i daje coś innego, aby skupić się na oprócz tego, jak ciężko pracujesz.

0 Udziały