7 rzeczy, które robią zawodowcy, a których ty nie powinieneś robić

Wiele można się nauczyć o kolarstwie, obserwując zawodowców â ale to nie znaczy, że należy robić wszystko, co się da. wszystko co oni. Oto siedem nawyków, które często można zobaczyć w zawodowym peletonie, a których powinieneś się wystrzegać, aby być bezpiecznym, rozważnym i wolnym od urazów rowerzystą:

1

ZATRZAŚNIĘCIE WSPORNIKA KIEROWNICY

Jeśli przyjrzysz się rowerom zawodowców, nie znajdziesz wielu z rozpórkami pod ich wspornikami. Zamiast tego, zobaczysz wspornik tak daleko w dół rury sterowej, jak to możliwe, umieszczając kierownicę kilka centymetrów poniżej wysokości sztycy podsiodłowej. Â

Oprócz tego, że Twój rower wygląda całkiem fajnie, zawodowi rowerzyści wybierają to ustawienie ze względu na prędkość i aerodynamikę. Ale pamiętaj, że musisz być wystarczająco elastyczny i silny, aby wytrzymać tę ultra-agresywną pozycję jazdy przez wiele godzin na drodze. W przeciwnym razie skończysz z obolałymi plecami i szyją, a prawdopodobnie skończysz kontuzjowany.

Dla tych z nas, którym nie płaci się za jazdę na rowerze, lepszym pomysłem jest przedkładanie komfortu nad prędkość i pozwolenie monterowi w lokalnym sklepie rowerowym na określenie, ile rozpórek potrzebujesz pod wspornikiem kierownicy. Pozwoli to na jazdę w nieco bardziej wyprostowanej pozycji i sprawi, że pokonywane kilometry będą łatwiejsze do zniesienia.

2

JAZDA NA ROWERZE W GÓRACH PRZY ZŁEJ POGODZIE

Deszcz czy słońce, zawodowcy trenują i ścigają się. Choć nie powinieneś pozwolić, by chłód czy deszcz całkowicie oderwały Cię od roweru, są sytuacje, w których powinieneś z niego zrezygnować. Oblodzone drogi i silne ulewy to kilka przypadków, w których zamiast wychodzić na rower, warto wybrać trenażer wewnętrzny lub inne opcje treningu crossowego.

Należy również unikać potencjalnie niebezpiecznych sytuacji, takich jak zjazd ze stromej przełęczy górskiej po śliskiej nawierzchni, co drastycznie zwiększa szanse na upadek przy dużej prędkości. Podczas gdy profesjonaliści mogą potrzebować podjąć kilka ryzyk, ty nie â i kończąc z kilkoma złamanymi kośćmi, gdy można tego uniknąć, po prostu nie ma sensu.

3

ZMIANA TECHNIKI ZJAZDU

Podczas Tour de France i innych wielkich wyścigów zawodowców można zobaczyć, jak Chris Froome używa mniej niż tradycyjnych pozycji podczas zjazdów. Jednak siadanie na górnej rurze lub opieranie klatki piersiowej na kierownicy w celu uzyskania niższej, bardziej aerodynamicznej pozycji dla zwiększenia prędkości powinno być pozostawione zawodowcom.

Pozycje te zmniejszają ogólną kontrolę nad rowerem i mogą stwarzać niebezpieczne sytuacje przy dużych prędkościach. Uderzenie w dziurę lub lekki skręt może wytrącić Cię z równowagi i spowodować poślizg na nawierzchni. Z tego powodu, bez względu na to, jak pewny jesteś swoich umiejętności w prowadzeniu roweru, lepiej jest wybrać tradycyjną pozycję zjazdową, z tyłkiem na siodełku i obiema rękami na manetkach kierownicy przez cały czas.

4

JAZDA W POZYCJI DO JAZDY NA CZAS NA ROWERZE SZOSOWYM

Podczas ucieczki zawodowcy czasami przyjmują pozycję zbliżoną do jazdy na czas, zdejmując ręce z kierownicy i opierając przedramiona na jej szczytach. Przypomina to pozycję, w której jeździsz z aerobikami, obniżając klatkę piersiową w celu uzyskania bardziej aerodynamicznej pozycji.

Choć może to pomóc zaoszczędzić kilka cennych sekund, które mogą być potrzebne, by utrzymać potężny peleton z dala od ogona zawodowca, może to być niebezpieczne dla reszty z nas. Zdjęcie rąk z kierownicy daje niewielką lub żadną kontrolę nad rowerem i zwiększa szanse na wypadek. Z drugiej strony, położenie się jak najniżej w dropie jest zawsze bezpieczniejszą i lepszą alternatywą.

5

POWRÓT NA ROWER PO KRAKSIE

Niestety, stłuczki w peletonie są zbyt częste. O ile nie złamali obojczyka lub nie doznali innej poważnej kontuzji, większość kolarzy po upadku wstaje i wraca na rower.

Ponieważ większość z nas nie otrzymuje wynagrodzenia za dotarcie do mety, mądrzejszym rozwiązaniem jest zatrzymanie się i nie spieszenie się przed powrotem na drogę. Sprawdź swój kask i upewnij się, że nie ma żadnych uszkodzeń. Jeśli tak, lub jeśli uważasz, że mogłeś uderzyć się w głowę podczas wypadku, jak najszybciej poddaj się badaniu na wstrząs mózgu i nie wracaj na rower. Jeśli masz jakiekolwiek inne obrażenia, które powodują ból, zakończ jazdę i poproś przyjaciela lub członka rodziny, aby zawiózł Cię do szpitala.

6

ODCIĄŻANIE SIĘ PODCZAS JAZDY

Podczas wyścigu zawodowców mogłeś widzieć, jak jeden lub dwóch kolarzy próbuje się załatwić podczas jazdy, aby nie stracić tempa z peletonu. Poza tym, że jest to niechlujne i niezgodne z prawem, jest to również dość niebezpieczne.

Gdy nadejdzie czas na pozbycie się nadmiaru płynów, spróbuj znaleźć toaletę, zanim zjedziesz na pobocze. Jeśli to nie jest możliwe, możesz znaleźć prywatną toaletę, która pozwoli ci zaparkować rower i dokończyć swoje sprawy w mniejszym pośpiechu i w bardziej czysty sposób.


CZYTAJ DALEJ > GOING COMMANDO AND OTHER (SENSITIVE) LESSONS LEARNED ON THE BIKE


7

CIĘŻKI TRENING W NASTĘPUJĄCYCH PO SOBIE DNIACH

Ciężkie tygodnie treningowe są dobre dla wszystkich. Ale zawodowcy zawsze wchodzą na wyższy poziom. Wykonywanie interwałów przez trzy dni z rzędu lub kontynuowanie cotygodniowej długiej jazdy kolejnym ciężkim wysiłkiem następnego dnia to dla większości weekendowych wojowników niezawodny sposób na przetrenowanie i kontuzję.

Jeśli więc nie jesteś jednym z najlepiej przygotowanych sportowców na świecie, jak Peter Sagan, mądrzejszym sposobem treningu jest włączenie treningu regeneracyjnego lub dnia odpoczynku pomiędzy ciężkimi wysiłkami, aby pozwolić organizmowi się zregenerować. Trening w ten sposób nie tylko sprawi, że będziesz szybszy, ale także sprawi, że będziesz zdrowy i będziesz jeździł bez bólu.

0 Udziały