7 błędów, które spowalniają jazdę na rowerze

Zanim zaczniesz szybciej jeździć na rowerze, musisz przestać się spowalniać. Skorzystaj z tej porady, aby uniknąć siedmiu najczęstszych rzeczy, które zabijają twoją prędkość podczas jazdy.

1

ZŁE USTAWIENIE

Podczas gdy ostra jazda może nie wydawać się czymś, co może cię spowolnić, jeśli zaczniesz jazdę z prędkością, której nie możesz utrzymać, w końcu zwolnisz lub wpadniesz w poślizg. Lepszą strategią, i jeden, który poprawi swoje ogólne mile na godzinę na koniec jazdy, jest tempo siebie. Użyj monitora tętna, miernika mocy i własnego postrzeganego poziomu wysiłku, aby nadać sobie tempo podczas jazdy. Zacznij od prędkości, którą wiesz, że możesz utrzymać przez cały czas trwania jazdy i spróbuj zwiększyć nieco tempo po osiągnięciu połowy dystansu, jeśli nadal czujesz się dobrze.

Ta sama strategia jest dobra do stosowania na długich podjazdach. Zamiast ostro uderzać w dolną część podjazdu, wprowadź się w rytm, zaczynając powoli i zwiększając prędkość w miarę postępu wspinaczki.

2

ZBYT CZĘSTE HAMOWANIE

Na każdą milę na godzinę, którą zyskujesz na rowerze, musisz zapracować. Hamowanie jest konieczne, by kontrolować prędkość i unikać zagrożeń, ale hamowanie, gdy nie jest konieczne, jest częstsze niż mogłoby się wydawać. Czy jest to zbyt mocne zwalnianie na zakręcie, czy też ciągłe hamowanie na zjeździe, zbyt mocne hamowanie zabija Twój pęd i spowalnia Cię.

Aby uniknąć niepotrzebnego hamowania, pracuj nad zwiększeniem komfortu zjeżdżania i pokonywania zakrętów. Zdziwisz się, jak bardzo poprawi to Twoją liczbę mil na godzinę do końca jazdy.

3

NIEWŁAŚCIWE ODŻYWIANIE

Nieodpowiednie nawodnienie i odżywianie się od początku jazdy może prowadzić do upadku, zmuszając Cię do zwolnienia tempa lub całkowitego porzucenia jazdy lub wyścigu. Choć nie jest to tak duży problem podczas jazdy krótszej niż dwie godziny, musisz konsekwentnie dbać o nawodnienie podczas dłuższych przejażdżek. Ogólną zasadą jest wypijanie 1-2 750ml butelek płynu i około 60 gramów węglowodanów na każdą godzinę jazdy.

Pamiętaj, że ważne jest również eksperymentowanie z różnymi napojami sportowymi i batonami energetycznymi oraz znalezienie odpowiednich opcji żywieniowych, które nie powodują zaburzeń żołądkowo-jelitowych podczas ciężkich lub długich wysiłków, co może również spowolnić Twoją jazdę.

4

DODATKOWE KILOGRAMY

Im więcej kilogramów musisz dźwigać, tym ciężej będziesz musiał pracować, aby utrzymać swoją średnią prędkość. Jednak jeśli chodzi o zrzucanie kilogramów, większość rowerzystów zwraca uwagę na wagę roweru i ramy, zamiast przyjrzeć się bardziej oczywistym i tańszym sposobom na zmniejszenie wagi.

Zamiast kupować ramę szosową aero za 5000 dolarów lub nowy zestaw drogich kół, zastanów się najpierw, jak możesz zrzucić zbędne kilogramy ze swojej połowy ciała. Zmniejszenie wagi przy zachowaniu mocy wyjściowej może przynieść znacznie większe korzyści dla ogólnej liczby mil na godzinę niż próba uzyskania przewagi 1 lub 2 mil na godzinę.

Przyjrzyj się także niepotrzebnemu sprzętowi, który możesz nosić w torbie na siodełko i kieszeniach koszulki. Zamiast nosić pełnowymiarową pompkę ręczną, zdecyduj się na lżejsze naboje CO2. Funt lub dwa, tu lub tam, robią wielką różnicę w trakcie jazdy.

5

BAGAŻOWA ODZIEŻ (BAGGY CLOTHING)

Luźna koszulka lub kurtka i workowate spodenki mogą działać jak spadochron na rowerze, łapiąc wiatr i spowalniając jazdę. Jeśli nie masz specjalnego sprzętu kolarskiego, rozważ zakup obcisłej koszulki i spodenek, które nie tylko poprawią Twój komfort, ale także sprawią, że będziesz bardziej aerodynamiczny w miarę zwiększania prędkości. Aby pójść o krok dalej, rozważ również rodzaj kasku, który posiadasz. Podczas gdy wszystkie kaski oferują standardowy poziom ochrony, kaski z wyższej półki są bardziej aerodynamiczne i lepiej oddychają - oba te czynniki mogą mieć wpływ na Twoją wydajność.

6

WYPROSTOWANA POZYCJA CIAŁA

Obniżenie górnej części ciała, nawet jeśli tylko nieznacznie, może mieć znaczący pozytywny wpływ na ilość przejechanych kilometrów na godzinę. Dzieje się tak dlatego, że im bardziej wyprostowana jest głowa i ramiona, tym bardziej są one wystawione na działanie wiatru i spowalniają Cię. Oczywiście, w niektórych momentach, np. na długich podjazdach, położenie rąk na kierownicy i przyjęcie bardziej wyprostowanej pozycji jest w porządku. Ale na zjazdach i płaskich odcinkach, gdy chcesz zwiększyć liczbę przejechanych kilometrów na godzinę, ważne jest, aby obniżyć klatkę piersiową i głowę tak bardzo, jak to tylko możliwe, aby zminimalizować opór wiatru.

Możesz to zrobić jadąc w dropie z niższą pozycją głowy lub nawet na masce z łokciami zgiętymi do 90 stopni. Ponieważ ta agresywna pozycja bardziej obciąża dolną część pleców i szyję, może być konieczne przyjęcie takich pozycji na krótki czas podczas jazdy, aż do przyzwyczajenia się i nabrania sił. Uzupełnienie czasu spędzonego na rowerze o trening siłowy może również pomóc w utrzymaniu tych pozycji przez dłuższy czas.

7

BRAK KONSERWACJI ROWERU

Zanieczyszczona przerzutka może powodować różnego rodzaju problemy, w tym słabą zmianę przełożeń, poślizgi i zgrzytanie podczas pedałowania. Ponieważ czysta przerzutka zawsze będzie szybsza niż brudna, ważne jest, aby utrzymywać rower w czystości i dbać o jego prawidłowe działanie. Regularnie wymieniaj łańcuch i linki (mniej więcej raz w roku) i oddawaj rower do przeglądu za każdym razem, gdy zauważysz problemy ze zmianą przełożeń, których nie jesteś w stanie rozwiązać samodzielnie.

Upewnij się również, że Twoje koła są prawidłowe, klocki hamulcowe nie ocierają się o koła, a opony są odpowietrzone do zalecanego ciśnienia przed każdą jazdą.

0 Udziały