6 wakacyjnych porad dla rowerzystów

Sezon urlopowy jest tuż za rogiem. Dla rowerzystów ten czas nadmiernego pobłażania oznacza zazwyczaj przerwę od reżimu dietetycznego i mniej czasu na rower.

Aby uchronić swoje ciało przed zmierzaniem w kierunku pustkowia i zrujnować całą ciężką pracę, jaką włożyłeś i postępy, jakie poczyniłeś w ciągu roku, zastosuj się do poniższych wskazówek dotyczących przetrwania wakacji i utrzymaj przyzwoity poziom sprawności fizycznej.

1

PLANUJ Z WYPRZEDZENIEM

Spójrz na swój kalendarz i sprawdź dokładnie, ile dni będziesz spędzać z rodziną i przyjaciółmi. To daje wyobrażenie o tym, ile jazdy będzie można zrobić w dniach przed i po wizytach i pozwala zaplanować zwiększenie treningu w razie potrzeby. Jeśli jesteś w pobliżu domu, może być również okazja, aby wkraść się na przejażdżkę przed tymi dużymi posiłkami wakacyjnych.

Niezależnie od tego, jak wygląda Twój harmonogram, nie akceptuj faktu, że są wakacje i nie będziesz mógł w ogóle jeździć. Poszukaj sposobów, aby przejechać się przed i po czasie spędzonym z rodziną, nawet jeśli nie możesz spędzić na rowerze tyle czasu, ile byś chciał.

2

MAJ CEL

To, że na dworze jest zimno lub nie masz zaplanowanych żadnych wyścigów do wiosny, nie oznacza, że nie możesz mieć celów lub punktów odniesienia, które chcesz osiągnąć. Podczas wakacji, dążenie do osiągnięcia konkretnego celu może utrzymać Cię na dobrej drodze, zamiast pozwolić, aby kolejne wolne dni wpędziły Cię w rutynę, którą trudno będzie pokonać.

Miesięczne przebiegi, 100-milowy dzień lub zorganizowanie wyzwania z przyjaciółmi to dobre cele, które możesz wyznaczyć, aby utrzymać motywację do treningu, kiedy w przeciwnym razie mógłbyś być mniej skłonny do tego.

3

PODRÓŻUJ Z ROWEREM

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że podczas pobytu u rodziny i przyjaciół będziesz miał trochę czasu na odpoczynek. Jeśli wybierasz się na dłuższy pobyt, rozważ zabranie ze sobą roweru. Latanie z rowerem jest całkiem proste, a jeśli jedziesz samochodem do danej lokalizacji, prawdopodobnie masz już stojak na rowery. Po dotarciu do nowej lokalizacji poszukaj nowych tras do sprawdzenia, co może być miłym sposobem na przerwanie monotonii tych samych starych jazd treningowych i ponowne pobudzenie się do jazdy na rowerze. Jeśli świąteczny obiad jest po drugiej stronie miasta, jazda do tego miejsca może być kolejnym dobrym sposobem na przejechanie kilometrów.

4

SPRÓBUJ INNEJ AKTYWNOŚCI

Dla niektórych, próba dopasowania jazdy na rowerze do wakacji może być zbyt stresująca. Jeśli tak jest, nadal istnieją sposoby, aby uniknąć kierowania się w dół tej ciemnej dziury miesięcy non-fitness.

Zamiast martwić się o wszystkie jazdy, które Cię omijają lub próbować wytłumaczyć bliskim, dlaczego musisz wyruszyć na przejażdżkę, poświęć czas na spróbowanie czegoś nowego. Trening przekrojowy może być doskonałym sposobem na urozmaicenie zajęć, utrzymanie formy i zapewnienie sobie psychicznej przerwy od całego treningu na rowerze. Spróbuj treningu siłowego na siłowni, krótkiej wędrówki z rodziną lub kilku gier w koszykówkę w parku. Każda aktywność jest lepsza niż jej brak, a nazwa gry podczas wakacji to spalanie kalorii.

5

ZORGANIZUJ SOBIE PRZEJAŻDŻKĘ

Podczas gdy zawsze możesz poszukać zorganizowanej przejażdżki lub biegu w swojej okolicy w czasie wakacji, zorganizowanie przejażdżki samemu jest również opcją. Jeśli masz kilku rowerowych kumpli, z którymi lubisz jeździć, zaplanuj dzień lub dwa wspólnej jazdy. Powiedz swoim partnerom, żeby też zaprosili kilka osób i zaplanuj świętowanie sezonu w kawiarni lub lokalnym browarze.

Innym pomysłem jest zorganizowanie przyjaznej, relaksującej przejażdżki z rodziną lub przyjaciółmi podczas wizyty. Zapraszanie na rower ludzi, którzy zwykle nie jeżdżą na rowerze, może być świetną zabawą i jest doskonałym sposobem, aby wszyscy wyszli na chwilę na zewnątrz i cieszyli się swoim towarzystwem.

6

OPRACUJ PLAN ŻYWIENIOWY

Nawet nie ćwicząc tyle, ile byś chciał, możesz zachować przyzwoitą sprawność fizyczną, jeśli tylko będziesz się mądrze odżywiać w czasie wakacji. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby utrzymać liczbę kalorii na minimalnym poziomie:

  • Nie pomijaj posiłków: Zamiast pomijać śniadanie i lunch w oczekiwaniu na ogromną kolację, jedz regularne posiłki. W ten sposób ograniczysz do minimum wypychanie twarzy.
  • Uważaj na napoje: Soda, gorąca czekolada i alkohol mają tonę kalorii. Zamiast tego pij więcej wody.
  • Przed świątecznym obiadem zjedz mały, zdrowy posiłek: To pomoże Ci pozostać zadowolonym z regularnych lub mniejszych porcji na imprezie.
  • Deser jest w porządku, ale nie przesadzaj z nim: Nagradzanie się słodkim przysmakiem jest w porządku raz na jakiś czas. Po prostu ogranicz liczbę sekund do minimum.
0 Udziały