6 rad od biegających mam

Bycie biegaczem jest trudne. Jeszcze trudniej jest być biegaczem w ciąży, opiekować się niemowlęciem lub zajmować się małym dzieckiem. Mamy biegaczy to jedne z najbardziej hardkorowych osób wśród biegaczy - i mamy najlepsze rady od dwóch mam, które przeszły przez ciążę i okres niemowlęcy, a po drugiej stronie wyszły szybsze i silniejsze.

Oto sześć rad od mam, które biegają:

ZANIM ZACZNIESZ BIEGAĆ, IDŹ NA SPACER

Bez względu na to, czy jesteś świeżo upieczoną mamą, czy też mamą aktywnego dziecka, które nie pozwala Ci się wyspać, wiedz, że w razie potrzeby możesz wycofać się z planu treningowego. Jennifer Faraone, autorka książki "The Athletic Mom-To-Be: Training Your Way into Pregnancy and Motherhood"mówi, że inteligentny biegacz jest gotów na początku chodzić lub wędrować. Wczesnym rankiem grupa mam biegaczek z Ontario podnosi poprzeczkę, zabierając ze sobą dzieci w plecakach, aby dodać sobie masy, a jednocześnie wytrzymać mniejszy nacisk niż podczas biegu.

ZNAJDŹ SWOJĄ EKIPĘ

"Spotykaj się z ludźmi o podobnych poglądach" - mówi Krista Allen, nauczycielka, mama i poważna biegaczka, która jest znana z tego, że wyrusza na szlaki przed świtem z innymi lokalnymi mamami, które połączyły siły w pogoni za najlepszymi wynikami, jednocześnie wychowując małe dzieci. "Poznałam wspaniałe grupy mam z każdym dzieckiem. Niektóre z nich przyjaźniły się tylko przez ten czas, a niektóre zostały przyjaciółkami na całe życie. Jeśli masz kogoś do spotkania, bardziej prawdopodobne jest, że będziesz trzymać się planu".

OGARNIJ SIĘ POZA GODZINAMI PRACY

Być może będziesz musiał pracować nad tym, aby stać się biegaczem wczesnym rankiem lub późno w nocy, jeśli naprawdę chcesz rejestrować mile. "Kiedy robiliśmy nasze treningi o 4 rano, a to było uczucie naprawdę trudne - jak wtedy, gdy masz zamiar po prostu zwolnić, ponieważ jest to na granicy twojej strefy komfortu - powiedziałbym sobie: 'Wstałeś wcześnie, aby to zrobić. To jest jedyna szansa, jaką masz dzisiaj, aby to wykorzystać" - mówi Allen. Wykorzystaj te chwile jak najlepiej: Allen mówi, że jeśli poważnie myślisz o rywalizacji, każdy trening powinien mieć cel i być efektywny. (Dotyczy to również znaczenia dni odpoczynku).

BIEŻNIE SĄ TWOIM PRZYJACIELEM

Faraone mówi, że biegi powinny się zdarzać, kiedy tylko jest to możliwe ... A to może oznaczać, kiedy twoje dziecko w końcu bierze drzemkę o 14:00 i masz 30 minut nieprzerwanego czasu, aby wskoczyć na bieżnię i zalogować kilka mil. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na nową, wymyślną bieżnię lub po prostu nie masz miejsca, wybierz siłownię, która oferuje opiekę dzienną - większość YMCA to robi.

PORÓWNANIA SĄ OBRZYDLIWE

Twoim największym konkurentem nie będzie kobieta biegnąca obok Ciebie w klubie biegowym - mówi Faraone. Jest raczej bardziej prawdopodobne, że będziesz rywalizować z wersją siebie sprzed narodzin dziecka/byłego biegacza, i właśnie w ten sposób, według niej, dochodzi do większości kontuzji. Po urodzeniu drugiego dziecka zapisała się na trzy wyścigi. Zamiast ustalać czas docelowy, jej celem było ukończenie każdego z nich trochę szybciej niż poprzedniego. Jest to solidny cel, ale na tyle otwarty, że nie rywalizowała z dawnymi czasami.

JEDZENIE DLA NIEMOWLĄT JEST SYCĄCE I POŻYWNE

Allen znalazł hack na jedzenie w biegu, który oszczędza gotówkę. "Saszetki z jedzeniem dla niemowląt są niesamowitym paliwem treningowym, są wykonane z prawdziwej żywności i są tańsze niż żele!", dodaje. Nawet po tym, jak Twoje dzieci przestaną jeść jedzenie dla niemowląt, może to być świetna alternatywa.

0 Udziały