6 konstruktywnych sposobów na wyznaczanie celów kolarskich

Każdy rowerzysta jest inny. Każdy rok jest inny. Dlatego coroczne stosowanie tych samych celów, motywatorów czy postanowień nie może być najlepszą strategią. Zbyt wielu kolarzy wpada w pułapkę celów opartych na wynikach (np. wygranie X wyścigu), nie biorąc pod uwagę poprzednich wyścigów i wielu innych sposobów wyznaczania celów, które można wykorzystać do motywowania i ukierunkowania na wspaniały sezon.

1

PRZEANALIZUJ PONOWNIE CELE ZWIĄZANE Z WYNIKAMI

Niezależnie od tego, czy walczysz o zwycięstwo w wyścigach zawodowców, czy w wyścigach kategorii 4, cele wynikowe mogą pomóc nadać kierunek Twojemu treningowi, zwłaszcza jeśli ostatnie lata były głównie dla zabawy i doświadczenia. Najlepiej jest używać celów opartych na wynikach, gdy masz wcześniejsze dane, wyniki i doświadczenia. Musisz najpierw zgromadzić te dane i doświadczenie oraz poznać proces. Na przykład, jeśli masz doświadczenie, możesz sprawdzić, jak daleko od zwycięstwa jesteś i ustawić swoją "wygraną" na określonym procencie od zwycięstwa (np. od 15% od lidera do 5%).

2

CELE PROCESOWE I TRENINGOWE

Silne cele procesowe mogą zmotywować Cię do treningów i pomóc Ci stać się wspaniałym sportowcem. Wyznaczenie celów procesowych pozwoli Ci skupić się na swoich działaniach, niezależnie od tego, kto pojawi się na zawodach.

Wypróbuj poniższe cele procesowe dla codziennego treningu:

  • Jazda 'x' godzin w tym tygodniu.
  • Średnio 5 watów więcej od ostatniego treningu.
  • Wykonaj 50 bunny hops podczas tej przejażdżki rowerem górskim.

Te cele treningowe powinny być związane z przyszłymi wydarzeniami, ale pomogą Ci skupić się na określonym elemencie sprawności fizycznej, a nie na odległym i przerażającym celu związanym z przyszłym wydarzeniem. Cele procesowe na dzień wyścigu mogą być również pomocne poprzez wyznaczenie celów na rozgrzewkę, rutynę na początku wyścigu i cel na pozycjonowanie podczas startu, używanie słów fokusowych, aby pozostać pozytywnym i iść naprzód są również świetnymi celami, które mogą być odzwierciedlone po wyścigu. Jeśli zrobiłeś swoją rutynę rozgrzewki, przybiłeś swój start i ponownie skupiłeś się podczas wyścigu, są to kluczowe zadania procesu, które prowadzą do wspaniałych wyników.

3

JEDNO SŁOWO LUB MANTRA

Proste cele lub deklaracje misji z wykorzystaniem jednego słowa lub mantry, aby poprowadzić swój rok mogą być skuteczne. To proste słowo działa jak przewodnik dla wielkich decyzji, które musisz podejmować każdego dnia. Znajdować ten słowo może być ciężki ale niektóre journaling i refleksja na rok past i co chcesz zdarzać się ten rok może pomagać. Jeśli zdarzyło mi się być naprawdę złym w sprincie (którym jestem), mogłem ustawić jedno słowo "sprint" lub "atak" i użyć go do kierowania moim mentalnym i fizycznym przygotowaniem (robienie więcej treningów sprintu) na ten rok. Jeśli zmagasz się z pewnością siebie i nerwami, jednowyrazowe postanowienie, takie jak "spokojny" lub "odporność" może być prostą mantrą, która poprowadzi cię do wspaniałego sezonu.

4

CEL "NEGATYWNY" LUB "NIE BĘDĘ

Używam tej sztuczki z klientami, którzy opierają się przed wyznaczaniem celów lub z trudem odnajdują pozytywy w minionych sezonach. Zamiast mówić, co chcesz, aby się stało, wymień to, czego nie chcesz, aby się stało. Spójrz na te wszystkie rzeczy. Nie kończyć jako ostatni, nie upaść, nie bać się, itp. to częste odpowiedzi. Użycie tych negatywów do znalezienia pozytywnych działań (lub celów treningowych) może być ogromnym przewodnikiem do wspaniałego sezonu.

Wykorzystaj swoją listę "nie", aby opracować cele procesowe lub działania:

  • Nie skończyć na ostatnim miejscu może oznaczać uzyskanie trenera lub planu treningowego.
  • Brak upadku może oznaczać otrzymanie kilku lekcji.
  • Bycie przestraszonym lub zdenerwowanym może oznaczać więcej startów lub wyścigów dla początkujących.
5

POZORNIE BARDZO PROSTY CEL

Jeśli jesteś klasycznym twórcą postanowień, to proste cele są dobrym miejscem do rozpoczęcia. Te cele, lub nawyki, mogą być świetnym kick-startem do lepszych wyborów i zdrowia przez cały rok. W swojej książce "Better Than Before" Gretchen Rubin sugeruje, że "przy planowaniu nowego nawyku pomaga powiązanie go z istniejącym nawykiem, np. "po śniadaniu", lub z zewnętrzną wskazówką, np. "kiedy dzwoni mój alarm".

Wypróbuj jeden z tych nawyków przez miesiąc i zobacz, co się zmieni:

  • Nitkowanie zębów za każdym razem, gdy je szczotkujesz
  • Picie szklanki wody z samego rana
  • Robienie 10 pompek każdego ranka przed kawą
6

WIELKI SZALONY CEL

Jeśli jesteś bardzo doświadczonym rowerzystą i trudno jest Ci wybrać cel, to może trzeba się przestraszyć i zapisać się na coś, co jest trochę poza Twoją strefą komfortu. Ja tak zrobiłem z Ironmanem, żeby nauczyć się pływać. Chciałem stać się lepszy w pływaniu i uzupełnić wiele lat wyścigów rowerowych o bieganie. Więc spędziłem rok chodząc na basen regularnie na lekcje i treningi i biegając więcej z moją żoną. Duży cel, który sobie wyznaczysz, powinien zawierać elementy treningowe, które Cię ekscytują i oferują korzyści wykraczające poza "wielki dzień", aby uzyskać jak najlepszy efekt. Po prostu spróbuj innej dyscypliny kolarskiej lub wydarzenia w innym kraju, które może wywołać motywację, której brakuje Ci w nowym roku.

0 Udziały