5 trendów w bieganiu, które zniknęły w 2018 roku

W ciągu ostatnich kilku lat nastąpił ogromny rozwój różnych trendów w zakresie treningu, odżywiania i sprzętu dla sportowców, zwłaszcza biegaczy. Podczas gdy niektóre z nich - takie jak bardziej inteligentne tkaniny chłodzące i wspomagające regenerację - wydają się być na czasie, jest kilka takich, które eksperci chcieliby, aby już sobie poszły.

Rozmawialiśmy z ekspertami i przyjrzeliśmy się najnowszym badaniom, aby sprawdzić, co w tym sezonie biegowym jest nie w modzie. Oto pięć trendów, które doczekały się lepszych dni:

Intermittent fasting jest nadal popularny wśród sportowców, ale kluczem do niego jest odpowiednie rozłożenie w czasie posiłków, aby dostarczyć paliwo do treningu. Dr Stacy Sims chciałaby, żeby ten trend zniknął - przerywany post lub nawet wielodniowy post, który jest wykonywany z całkowitym pominięciem harmonogramu treningu. Długi lub ciężki bieg przed śniadaniem w "stanie na czczo" rozbije Twoje ciało, a nie pomoże Ci spalić tłuszcz. (Wolny, krótki bieg lub spacer jest w porządku, ale nie szalej). Paliwo do treningu, a jeśli eksperymentujesz z przerywanym postem, upewnij się, że czas biegu jest w oknie żywieniowym, a nie poza nim.

"Wiem, że to może być niepopularna opinia, ale myślę, że to głupie, aby przejść na #RunStreak", mówi Jonathan Levitt, wieloletni biegacz i właściciel zabawnego uchwytu Twitter @RestDayBrags. Dodaje, że nie może znieść widoku ludzi przeforsowujących kontuzje aby osiągnąć arbitralny cel - często kończy się to jeszcze większymi kontuzjami. "Och, pozwól mi iść uruchomić arbitralny dystans, mimo że jestem chory / przemęczony / właśnie poleciał przez kraj / nie spał / kontuzjowany / cokolwiek, tylko po to, żebym mógł utrzymać tę passę bez względu na wszystko", żartuje. "Jeśli masz długoterminowe cele, nie możesz myśleć o natychmiastowej gratyfikacji w ten sposób. Rozumiem, że dla niektórych jest to sposób, aby być odpowiedzialnym za ćwiczenia, co jest w porządku, ale myślę, że to głupie, aby legalnie trenować i streakować w tym samym czasie."

To nie jest, aby powiedzieć, że HFLC nie będzie działać dla niektórych ludzi - ale sposób, w jaki został napisany i omówione w wielu sportowych społeczności w ostatnich latach, że ma trenerów cringing. Dla biegaczy, szczególnie kobiet biegaczy, cięcie węglowodanów lub upuszczanie ich do ekstremum może być niebezpieczne i na pewno nie pomoże ci trafić PR. “Diety keto i diety HFLC to trendy, których nie lubię" - mówi trener Heath Dotson. "Mogą one działać dla sportowców ultra-wytrzymałościowych, ale ogólnie rzecz biorąc, ludzie potrzebują węglowodanów. Wydajność w sportach aerobowych, bieganiu, jeździe na rowerze, pływaniu, wiosłowaniu, nagradza tych, którzy potrafią utlenić najwięcej węglowodanów, a nie najwięcej tłuszczu. Ogólnie rzecz biorąc, keto i HFLC są szkodliwe dla wydajności na poziomie elitarnym lub szybko-amatorskim." (Levitt żartuje również, że strach przed węglowodanami jest trendem, który chciałby zobaczyć, jak umiera).

Twój idealny krok, jak się okazuje, może być tym, którego używasz - jednak przez większość czasu małe poprawki robią wielką różnicę. But taki jak nowy HOVR firmy UA, który może rejestrować tempo kroku i oferować sugestie dotyczące docelowego zakresu, nie zmienia sposobu biegania, ale pomaga sprawić, by biegacz poruszał się nieco bardziej efektywnie. "Jeśli problem kontuzji wciąż się pojawia, może być potrzeba przyjrzenia się temu" - mówi Dotson.

Podczas gdy bycie wczesnym ptakiem jest świetne, trendem, który niektórzy trenerzy chcieliby umrzeć, jest pomysł, że ten, kto biegnie najwcześniej, jest najtrudniejszy. Trenerzy zaczynają raczej zachęcać biegaczy, by priorytetowo traktowali odpowiednią ilość snu dla właściwej regeneracji oraz bieganie w czasie, który odpowiada ich potrzebom, a nie takim, który wygląda najfajniej na mediach społecznościowych. Jeśli biegi przed świtem sprawiają, że czujesz się jak milion dolarów, trzymaj się tego. Ale jeśli pobudka o 4 nad ranem powoduje, że reszta dnia upływa Ci pod znakiem szamotaniny, odpuść sobie.

0 Udziały