5 skutecznych sposobów na jazdę na rowerze w pomieszczeniach i na zewnątrz tej zimy

Jeśli chodzi o jazdę na rowerze, nie musi ona polegać tylko na jeździe w pomieszczeniach i tylko na zewnątrz. Podczas gdy wielu rowerzystów trenuje wyłącznie na szosie w cieplejszych miesiącach i decyduje się na jazdę w pomieszczeniach przez większość zimy, połączenie tych dwóch elementów w planie treningowym jest skutecznym sposobem na czerpanie korzyści z obu światów i stanie się sprawniejszym rowerzystą.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak zoptymalizować trening indoor-outdoor tej zimy i nie tylko:

1

PODZIEL DŁUGIE PRZEJAŻDŻKI

Niektóre rodzaje treningów bardziej sprzyjają treningowi w hali niż na zewnątrz i odwrotnie. Na przykład długie przejażdżki na krytym trenażerze mogą stać się naprawdę nudne. Wirtualny trening, muzyka i filmy na bok, 3 godziny to dużo czasu, by spędzić go na kręceniu się w salonie.

Z tego powodu lepiej jest mieć elastyczny plan treningowy poza sezonem. Zamiast planować długie jazdy treningowe tylko w sobotnie poranki, wyruszaj na długie przejażdżki, kiedy tylko pozwala na to pogoda. Jeśli mieszkasz gdzieś, gdzie jest brutalnie zimno, możesz podzielić czas i jeździć przez półtorej godziny na świeżym powietrzu, a następnie wrócić do domu, by przejechać drugą połowę na trenażerze. Rozbicie czasu w ten sposób uchroni Cię przed cierpieniem z powodu marznących rąk przez długi czas na zewnątrz, jednocześnie ograniczając do minimum czas spędzony na kręceniu się w salonie lub garażu.

2

INTERWAŁY W DOMU

I odwrotnie, próby wykonywania szybkich treningów, takich jak interwały, na zewnątrz w zimie mogą być trudne ze względu na dodatkowe ubrania i złe warunki drogowe. Przegrzanie w kurtkach i rękawiczkach może być prawdziwym problemem, a poza tym nie chcesz zachorować ani się rozsypać na śliskich drogach. Zachowaj te krótkie, szybkie wysiłki trwające mniej niż godzinę na kryty trenażer, gdzie łatwiej jest kontrolować temperaturę i bezpieczniej jest jeździć z dużą prędkością bez przerw i niebezpieczeństw.

3

SPRÓBUJ DWÓCH DNI

Podobnie jak w przypadku długich przejażdżek, można odnieść poważne korzyści z jazdy na rowerze w pomieszczeniu i na zewnątrz w ciągu jednego dnia. Kluczem jest utrzymanie jednej jazdy na niskim poziomie intensywności, a drugiej na nieco wyższym. Jednym z przykładów może być wybranie się na krótką poranną przejażdżkę po drodze na godzinę lub dłużej w łatwym, spokojnym tempie, ciesząc się czasem spędzonym na świeżym powietrzu tak bardzo, jak to tylko możliwe. Następnie wieczorem zaplanuj krótką, 30-minutową sesję interwałową, podczas której popracujesz nad prędkością i techniką pedałowania.

Żaden z tych treningów nie powinien być szczególnie trudny, ale połączenie ich w jedną całość przyniesie więcej korzyści dla ogólnej kondycji i sprawności rowerzysty, niż możesz sobie wyobrazić. Pamiętaj tylko, że aby uniknąć przetrenowania lub kontuzji, powinieneś ograniczyć się do dwóch lub trzech razy w tygodniu, a pomiędzy nimi odpoczywać.

4

BĄDŹ ŚWIADOMY CZASU

Jazda na zewnątrz w zimie wymaga dodatkowego czasu. Ładowanie świateł rowerowych, odpowiednie ubieranie się i szukanie bezpiecznej trasy to rzeczy, które musisz zrobić, aby w pełni wykorzystać swoją jazdę i zachować bezpieczeństwo. Choć są to rzeczy możliwe do zrobienia, prawdopodobnie nie będziesz mieć czasu, aby robić to codziennie, a nawet trzy lub cztery razy w tygodniu.

Z tego powodu najlepiej jest zachować swoje zimowe przejażdżki na świeżym powietrzu na te dni, kiedy nie jesteś tak zajęty pracą lub obowiązkami rodzinnymi. Możesz wykorzystać swój czas na trening znacznie bardziej efektywnie, jeżdżąc na trenażerze w pomieszczeniach w dni, w które masz czas tylko na szybki 30-45-minutowy trening. Następnie, gdy masz czas i energię na walkę z warunkami, możesz dojeżdżać do pracy lub zrobić nieco dłuższą przejażdżkę treningową na świeżym powietrzu w weekend.

5

NIECH POGODA BĘDZIE TWOIM PRZEWODNIKIEM

Warunki pogodowe są głównym czynnikiem decydującym o wyborze między jazdą w domu a na zewnątrz. O ile z chłodniejszą pogodą, deszczem i gorszą widocznością można sobie poradzić, zakładając odpowiednie warstwy i kupując odzież rowerową o wysokiej widoczności, o tyle zdarzają się sytuacje, w których warunki po prostu nie są bezpieczne - lub warte wysiłku.

Oblodzone drogi, silny wiatr, śnieg i ekstremalne zimno to dobre powody, by zrezygnować z dnia na szosie na rzecz trenażera w hali lub innej formy treningu crossowego. Warunki te mogą być niebezpieczne i trudne do pokonania, a czas spędzony na krytym trenażerze pomoże Ci uzyskać jak najwięcej korzyści z treningu. Kiedy słońce powraca i drogi są wystarczająco czyste, aby jeździć, wykorzystaj ten czas na swoją korzyść i udaj się na zewnątrz na przerwę psychiczną, zamiast kontynuować obracanie się w pomieszczeniach każdego dnia.

0 Udziały