5 rzeczy, które należy wziąć pod uwagę wybierając swój pierwszy maraton

Bieganie jest pełne ważnych kamieni milowych, od pierwszego przebiegnięcia mili bez zatrzymywania się po pierwsze przekroczenie linii mety. Każdy bieg i wyścig ma szansę na nowy pierwszy raz; może to być nawet tak proste, jak pierwszy raz przebiec nową trasę lub pierwszy raz pobiec z psem.

Jest jednak coś takiego w tym pierwszym maratonie, co stanowi idealne połączenie dreszczyku emocji i przerażenia - jest to prawdą nawet wtedy, gdy trzeba dokonać wyboru, w którym maratonie wystartować. Na szczęście zebraliśmy najważniejsze czynniki, które należy rozważyć przy wyborze swojego pierwszego maratonu, dzięki czemu masz o jedną rzecz mniej na głowie i możesz skupić się na dotarciu na linię startu tak przygotowanym, jak to tylko możliwe.

1

CEL I MOTYWACJA

Zrozumienie swojej motywacji do przebiegnięcia tego dystansu - i tego, co masz nadzieję dzięki temu osiągnąć - to pierwszy krok w kierunku wyboru najlepszego dla Ciebie wyścigu. Wielu trenerów zaleca, abyś miał kilka wyścigów pod pasem przed wybraniem maratonu (w końcu i tak będziesz biegać kilometry).

"Każdy jest inny, ale zalecałbym zrobienie co najmniej jednego półmaratonu, zanim poważnie złapiesz bakcyla" - instruuje Anoush Arakelian, trener biegania z Bostonu. "Klucz do bycia gotowym fizycznie, a nie tylko psychicznie, może być trudniejszy do rozróżnienia, ale myślę, że jest to tak ważne, aby uniknąć kontuzji i wypalenia".

Kiedy już zbudujesz solidną podstawę, upewnij się, że Twoim celem nie jest po prostu przebiegnięcie maratonu dla samego tego. Mary Johnson, trenerka biegania i założycielka Lift | Run | Perform przypomina nam, że trening do maratonu trwa znacznie dłużej niż sam wyścig. Nie biegnij w nim tylko po to, aby powiedzieć, że go zrobiłeś; upewnij się, że wyścig Cię ekscytuje, abyś mógł cieszyć się całym doświadczeniem.

2

ROZMIAR I LOKALIZACJA

Większe maratony nie zawsze są lepsze, zwłaszcza jeśli chodzi o Twój pierwszy maraton. Podczas gdy biegacze są przyciągani do Abbott World Marathon Majors - w Stanach Zjednoczonych są to Boston Marathon, Bank of America Chicago Marathon i TCS New York City Marathon - nie powinieneś pomijać mniejszych, rodzinnych wyścigów.

"Ludzie kochają wielkomiejskie maratony za emocje i tłumy, ale uważam, że w małych miejskich wyścigach jest tyle uroku i zabawy (a także o wiele mniej stresu)" - mówi Johnson. "Trzymanie się z dala od nóg w dniach poprzedzających maraton jest dość ważne; ale w przypadku wyścigów w dużych miastach zazwyczaj jest tak wiele logistyki poprzedzającej wyścig ... zanim się zorientujesz, przeszedłeś prawie pół maratonu dzień przed samym maratonem! Nie zapominaj o prostocie!".

Jest coś, co można powiedzieć o możliwości jazdy tylko 20 minut do linii startu (więcej snu!), a nawigowanie mniejszymi tłumami w znanym miejscu może sprawić, że twoje pierwsze doświadczenie maratonu będzie o wiele mniej stresujące. Dodatkowo, jeśli ścigasz się w swoim rodzinnym mieście, możesz trenować na części trasy, co może być ogromną zaletą podczas planowania strategii w dniu wyścigu.

3

PORA ROKU I TEMPERATURA

Może się to wydawać oczywiste, ale łatwo jest wybrać maraton, który jest kilka miesięcy później, aby dopasować się do aktualnego planu treningowego i nie zdawać sobie sprawy, że jest to środek lata. Niektórzy biegacze uwielbiają upały, ale jeśli jesteś osobą, która woli chłodne, rześkie jesienne poranki, prawdopodobnie powinieneś wybrać maraton w późniejszym okresie roku. Pamiętaj też, że nie wybierasz tylko tego, jaka będzie pogoda w dniu wyścigu; będziesz też dużo biegać w sezonie poprzedzającym Twój wyścig.

"Wybór między maratonem wiosennym a jesiennym to trudna decyzja" - dzieli się Johnson. "Wiosenny maraton oznacza, że musisz trenować przez zimę; podczas gdy jesienny maraton oznacza, że musisz trenować przez lato. Co wolisz? Na szczycie tego wyboru ważne jest, aby rozważyć, jak wyglądały trendy pogodowe dla maratonu, o którym myślisz, aby pobiec."

4

UKSZTAŁTOWANIE TERENU I WYSOKOŚĆ

Większość wyścigów posiada na swojej stronie internetowej szczegółowe mapy trasy z wykresami wysokości. Twój pierwszy maraton nie musi być całkowicie płaski, ale dobrze jest upewnić się, że wysokość nad poziomem morza odpowiada warunkom, w których trenujesz. Jeśli mieszkasz w stosunkowo płaskim miejscu, a wybrany przez Ciebie bieg jest pełen falistych wzgórz, nie musisz się wzbraniać, ale powinieneś upewnić się, że znajdziesz sposób, aby wykonać trochę pracy na wzgórzu.

"Jeśli próbujesz zakwalifikować się do Bostonu lub szybko przebiec maraton na czas, sprawdź profil trasy" - dodaje Arakelian. "Jeśli po półmetku są gigantyczne wzgórza, wszystkie znaki wskazują na to, że nie jest to szybki kurs".

5

WSPARCIE I LOGISTYKA

Rzeczywista logistyka dnia wyścigu, w tym podróż do i z wyścigu, są oczywiście ważne. Inne czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas planowania doświadczeń przed wyścigiem to odbiór pakietów startowych i kolacja w przeddzień. Jeśli ścigasz się w nowym mieście, pamiętaj, aby zatrzymać się w pobliżu centrum wystawowego i zrobić wczesną rezerwację na kolację poprzedniego wieczoru, abyś nie czekał na stolik i nie spędzał dodatkowego czasu na nogach.

Nawet jeśli wyścig jest dla Ciebie łatwy do zdobycia - może masz kilka dodatkowych dni urlopu w pracy, które chciałeś wykorzystać - nie zapomnij o swojej rodzinie i przyjaciołach podczas planowania. Posiadanie wsparcia od swoich bliskich w różnych punktach kursu jest ogromne i może sprawić, że wszystko zmieni się w twoim doświadczeniu.

"Jeśli naprawdę chcesz, aby pewien członek rodziny był z tobą, upewnij się, że jest to rozsądne, aby mogli dotrzeć tam z tobą", dzieli się Arakelian. "Jeśli naprawdę chcę, aby moja rodzina tam była, staram się dać im znać z dużym wyprzedzeniem i upewnić się, że zakwaterowanie i transport są rozsądne. Kiedy wybrałem maraton, na który trzeba było lecieć samolotem, postanowiłem pojechać sam. Po prostu musisz być wygodny potencjalnie idąc na własną rękę ".

0 Shares