5 prostych sposobów na szybkie zwiększenie wydajności jazdy na rowerze

Zdobycie biegłości w jeździe na rowerze wymaga wielu ćwiczeń i czasu spędzonego na rowerze, ale istnieje kilka technik i zmian w ustawieniach roweru i procedurach treningowych, które mogą sprawić, że jazda na rowerze będzie bezpieczniejsza, przyjemniejsza, a nawet szybsza.

Oto pięć sposobów na zwiększenie wydajności i pewności siebie:

1

NACISK NA HAMOWANIE

Częstym błędem popełnianym przez rowerzystów jest kładzenie wielu palców na dźwigni hamulca. Podczas gdy starsze hamulce mogły wymagać większej liczby palców, aby uzyskać wystarczającą siłę hamowania, większość nowszych rowerów posiada wydajne hydrauliczne hamulce tarczowe, które działają lekko i płynnie. Zamiast kłaść kilka palców na hamulcach, gdzie łatwiej będzie utrzymać mocniejsze hamowanie podczas pokonywania nierówności, spróbuj użyć tylko palca wskazującego, aby umożliwić bardziej precyzyjną modulację. Mając więcej palców na uchwytach kierownicy, możesz skupić się na chwytaniu, pchaniu i przechylaniu roweru na przeszkodach.

2

CIŚNIENIE W OPONACH

Ciśnienie w oponach może zmienić oblicze rowerzysty na każdym poziomie zaawansowania. Cyfrowy miernik pomoże Ci ustalić dokładne ciśnienie w oponach i dostosować je do celów jazdy i ukształtowania terenu. Mając stały pomiar ciśnienia w oponach, można je zoptymalizować pod kątem świetnego pokonywania zakrętów, komfortu i trakcji.

Jako ogólny punkt wyjścia, rowerzyści szosowi mogą testować ciśnienie ~80-100 PSI, kolarze górscy ~19-29 PSI, a szutrowcy ~30-60 PSI. Te zakresy mogą być niższe dla mniejszych rowerzystów, opon dętkowych/bezdętkowych i wolniejszych/mokrych warunków. Zakresy są wyższe dla szybszych warunków, większych kolarzy i gdy uderzenia tylnego koła są częste. Gdy zejdziesz niżej, obserwuj, słuchaj i wyczuwaj, czy opony nie gniotą się lub nie "zdzierają" na zakrętach i podczas postoju, a także czy nie ma oznak, że na korzeniach lub wybojach może dojść do wybicia dołem. I odwrotnie, jeśli jazda jest bardzo wyboista lub masz problemy z przyczepnością na zakrętach, niewielkie obniżenie ciśnienia w oponach może znacznie poprawić komfort i kontrolę.

3

JAZDA NA PŁASKICH PEDAŁACH

Wielu trenerów i zaawansowanych rowerzystów zachęca początkujących i średnio zaawansowanych rowerzystów do stosowania pedałów bez zatrzasków. Choć ma to dobre intencje, przejście na pedały bez zatrzasków może spowolnić postępy nowego kolarza. Co gorsza, wczesne przejście na pedały bez zatrzasków może spowodować kontuzje i zmarnować czas ćwiczeń. Z drugiej strony, płaskie pedały pomagają kolarzom zrozumieć, jak wciskać się w rower, tworzyć napięcie, aby podnosić koła i pochylać rower, aby pewnie stać w zmiennym terenie. Zamiast spędzać czas na próbach wpinania się i martwieniu o wypinanie, spróbuj używać płaskich pedałów, dopóki nie poczujesz się bardzo komfortowo na rowerze i nie przyzwyczaisz się do wyciągania nogi, co jest w porządku i często zdarza się zaawansowanym kolarzom.

4

WYSOKOŚĆ KIEROWNICY

Wysokość kierownicy może zmienić Twój poziom komfortu, zwiększyć wygodę jazdy w technicznym terenie i poprawić jakość wykonywania takich umiejętności, jak podnoszenie kół i pokonywanie zakrętów. Wysokość kierownicy można regulować na kilka sposobów: Zmieniając wspornik na bardziej stromy lub o innej długości, regulując wysokość wspornika na rurze sterowej za pomocą podkładek dystansowych lub po prostu odwracając wspornik. Jeśli nie dopasowywałeś roweru, nie rozmawiałeś z trenerem o swoich ustawieniach lub jeśli odczuwasz ból górnej części ciała podczas jazdy, być może warto dostosować pozycję kierownicy.

Nowi kolarze mają tendencję do trzymania kierownicy zbyt wysoko, podczas gdy wielu średnio-zaawansowanych i zaawansowanych kolarzy ma tendencję do używania najniższego ustawienia, próbując zmaksymalizować aerodynamikę, zamiast rozważyć idealne ustawienie dla ich komfortu, umiejętności technicznych i optymalnej mocy wyjściowej.

5

ILE MASZ PRZY SOBIE PODCZAS JAZDY

Kuszące może być zabieranie na przejażdżkę wielu narzędzi, części zamiennych, gadżetów i ubrań, jednak uważaj, aby nie zabierać ze sobą więcej niż jest to wymagane do docelowej jazdy. Często zdarza się, że początkujący rowerzyści mają więcej toreb i akcesoriów, które zwiększają wagę i chwytają wiatr. Skorzystanie z pomocy trenera, doświadczonego przyjaciela lub sprawdzenie normalnych ustawień tych, z którymi jeździsz, może pomóc Ci zorganizować i usprawnić to, co masz przy sobie, tak abyś był lżejszy na podjazdach i bardziej aerodynamiczny na płaskich trasach.

WNIOSEK

Przygotowanie roweru do osiągania sukcesów i odpowiednie ustawienie się na nim może być wielkim sukcesem dla każdego rowerzysty. Poświęcenie trochę czasu na te obszary może pomóc zwiększyć wydajność i komfort jazdy na rowerze.

0 Udziały