5 potężnych gier umysłowych, które pomogą Ci pokochać każdy bieg

Niezależnie od tego, czy jesteś na 10. mili w długim, maratońskim biegu treningowym, czy po kilku minutach krótkiego joggingu po okolicy, który ma być dobrą zabawą, istnieje prawdopodobieństwo, że w pewnym momencie uderzysz w przysłowiową ścianę i zadasz sobie pytanie, dlaczego w ogóle kochasz biegać. Sandra Gallagher-Mohler, trener biegania w centrum wydajności Under Armour w Baltimore w stanie Maryland, mówi, że zdarza się to wszystkim biegaczom - nawet zawodowcom.

"W rzeczywistości miałem tę myśl, w środku wyścigu: 'Jeśli teraz upadnę i złamię kostkę, nie muszę kontynuować kontynuacji','", mówi Gallagher-Mohler. "Każdy biegacz miał jakąś odmianę tego, czy to jest mówienie sobie, że musisz się zatrzymać, aby zawiązać buta lub skorzystać z łazienki, czy dostać w dół na siebie za bycie powolnym lub słabym. Wszystkie one są tylko rozproszeniami od zmęczenia".

Problem polega na tym, że te rozproszenia zżerają twoją pewność siebie. Dlatego tak ważne jest, by powstrzymać wszelkie negatywne emocje, zanim nabiorą rozpędu. Na szczęście, te taktyki mogą pomóc ci zapobiec zejściu do króliczej nory zagłady.

1

PRAKTYKUJ WDZIĘCZNOŚĆ

Często, gdy przestajemy czerpać radość z biegania, dzieje się tak dlatego, że jesteśmy wściekli na nasze ciało. Dlaczego boli mnie goleń? Dlaczego mój 60-letni sąsiad jest szybszy ode mnie? Jednak kiedy tak się dzieje, w zasadzie idziesz na wojnę ze swoim ciałem - mówi Gallagher-Mohler - co tylko pogarsza Twoją wydajność i tworzy cykl samooskarżania się. Antidotum? Po prostu podziękuj sobie za włożenie pracy. "To pomoże ci spotkać się z twoim ciałem i umysłem ze zrozumieniem i uznaniem", mówi.

2

POWTARZAJ MANTRĘ

Powtarzanie słowa lub frazy podczas biegu pomaga oderwać się od wszelkich negatywnych myśli, a dodatkowo pomaga utrzymać dobrą kadencję. Jeden z klientów Gallagher-Mohler powtarza zdanie, Odwróć to, puść to. "Uwielbiam to, ponieważ kiedy to mówi, pasuje to do jej stóp uderzających o ziemię", mówi. Twoja mantra może być czymś tak prostym lub pozornie przypadkowym, jak słowo "purpurowy". To po prostu musi coś dla ciebie znaczyć i sprawić, że poczujesz się jak totalny badass, mówi Gallagher-Mohler. Następnie, musisz go ćwiczyć. "Powtarzanie mantry podczas biegu będzie działać tylko wtedy, gdy użyjesz go podczas treningu" - dodaje.

3

WYJDŹ POZA SIEBIE

Jeśli ścigasz się i zaczynasz się dołować, pozwól, aby Twoje oczy pozostały utkwione w mięśniach łydek biegacza przed Tobą. "To wprowadzi Cię w rytm, podobny do tego, co może zrobić muzyka" - mówi Gallagher-Mohler. "Plus, to pomaga przetransportować cię poza siebie, więc przestajesz skupiać się na swoim bólu".

4

WYZNACZAJ MINI LINIE METY

Wybierz coś przed sobą - powiedzmy, słup świetlny, drzewo, budynek lub jakiś inny nieruchomy obiekt - i powiedz sobie: "OK, zamierzam skupić się tylko na dotarciu tam.” Następnie wybierz inny obiekt i zrób to samo na powtórzenie tyle razy, ile potrzebujesz. “Budowanie w wielu małych celów może być świetnym sposobem na pokrycie przebiegu długiego celu ", mówi Gallagher-Mohler.

5

WPROWADŹ SIĘ W STAN PRZEPŁYWU

Idealnie, wszystkie te gry umysłowe szkolą cię, aby ostatecznie myśleć mniej, gdy biegniesz, mówi Gallagher-Mohler. "Kiedy jesteś w stanie przepływu, po prostu wykonujesz", mówi. "Nie musisz myśleć o tym, jak szybko idziesz, jak poruszasz ramionami lub jak oddychasz. Masz możliwość zatrzymania całej tej gadaniny umysłu i po prostu biegnij".

Tak więc, po pewnym czasie korzystania z tych gier umysłowych z powodzeniem, przypomnij sobie, że pomagały one trenować twój mózg, abyś możesz dostać się do stanu przepływu - i kochać (prawie) każdą minutę i milę.

0 Udziały