5 kroków do lepszej formy biegowej

Dobra forma może sprawić, że Twoje biegi będą łatwiejsze, wydajniejsze i bardziej efektywne, zwłaszcza jeśli chodzi o dążenie do osiągnięcia nowych celów kilometrowych. Prawidłowe bieganie może również pomóc w uniknięciu kontuzji.

Oto pięć wskazówek od trenera formy Alexa Mimlitza z Fleet Feet Sports w Nashville, które pozwolą Ci poprawić jakość biegu od pierwszego kroku:

Ważne jest, aby utrzymywać ciało w pozycji wyprostowanej. Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder i zaciśnij dłonie, wyciągając ręce nad głowę. Sięganie rękami do góry może pomóc w wysunięciu bioder do przodu, dzięki czemu będą one ustawione w jednej linii z ramionami. "Biegacze często pochylają się do przodu od talii, co może utrudnić podniesienie kolana, aby uzyskać skuteczny rozkrok" - mówi Mimlitz. "To pomaga skorygować postawę od samego początku".

Udawaj, że trzymasz w dłoniach chipsy ziemniaczane, z jednym między palcem wskazującym a kciukiem. Utrzymuj luźny uchwyt, aby nie złamać chipsów. "Pięcie rąk może spowodować, że górna część ciała niepotrzebnie się napina, a także wymaga dodatkowej energii" - mówi Mimlitz.

Podczas biegu trzymaj łokcie zgięte pod kątem około 90 stopni i unikaj rotacji górnej części ciała podczas kroku.

Jeśli musisz patrzeć w dół, rób to tylko oczami. Podczas biegu skup się na horyzoncie.

"Kiedy pochylasz się od kostek, Twoje ciało prowadzi stopy, pomagając Ci oszczędzać energię" - mówi Mimlitz. "Jeśli odchylisz się do tyłu, ustawiasz się na uderzenie pięty, które może wymusić stres w twoim tibialis, potencjalnie prowadząc do shin splints. Utrzymywanie stóp pod ciałem (poprzez prawidłowe pochylenie kostek) pozwala lepiej wykorzystać również pośladki, dzięki czemu możesz mieć więcej siły, aby napędzać się do przodu."

Biegacze często mają tendencję do wiązania się w pionie, co zużywa energię, którą mógłbyś przeznaczyć na większy kilometraż. Zamiast tego skup się na pchaniu się do przodu z piłek stóp. To właśnie tutaj przydaje się prawidłowa postawa i pochylenie kostek. Pochyl się do tyłu, a prawie niemożliwe jest pchanie do przodu z uderzeniem pięty; pochyl się do przodu od pasa, a będziesz na swój sposób. Prawidłowa postawa i lekkie pochylenie kostek może pomóc utrzymać stopy pod ciałem, ułatwiając ci przeforsowanie swojego kilometrażu.

Po umieszczeniu blokady na właściwej formie biegania, możesz zwrócić uwagę na kadencję, która jest być może kluczowym tajnym składnikiem do lepszych biegów. "Szybsza kadencja nie pozwala ci spędzić dodatkowej energii na podnoszeniu kolan zbyt wysoko lub skakaniu w górę", mówi Mimlitz. "Pomaga Ci to utrzymać idealne tempo, jednocześnie oszczędzając energię".

Biegacze często strzelają do 180 kroków na minutę, ale Mimlitz sugeruje, aby zacząć powoli. "Twoja idealna kadencja może zależeć od twojego wzrostu, wagi i mechaniki ciała", mówi. "Ale ogólnie rzecz biorąc, możesz chcieć strzelać do 160 kroków na minutę, aby rozpocząć i wypracować swoją drogę w górę".

Połączone buty do biegania firmy Under Armour obliczają i śledzą twoją kadencję, korzystając z twojego wzrostu, wagi, wieku, płci i tempa biegu, aby zapewnić spersonalizowane cele kadencyjne w dowolnym tempie. Samsung Galaxy Watch Active2 - Under Armour Edition może nawet pomóc Ci zająć się i poprawić swoją formę w trakcie biegu dzięki informacji zwrotnej w czasie rzeczywistym na temat kadencji, wśród innych metryk.

Niektórzy biegacze używają aplikacji metronomu do sprawdzania kadencji. Możesz również pobrać utwory, które mają pożądane przez Ciebie uderzenia na minutę. Możesz też pójść w starym stylu i liczyć kroki przez minutę, aby zrozumieć, jak czuje się Twoja idealna kadencja.

Mimlitz sugeruje sprawdzenie swojej kadencji raz lub dwa razy podczas biegu, aby rozpocząć. "Będziesz także chciał dać swojemu ciału szansę na dostosowanie się", mówi. "Skup się na jednej kwestii związanej z formą podczas każdego biegu i bądź cierpliwy wobec siebie. Do piątego tygodnia zauważysz, że będziesz w stanie lepiej słuchać swojego ciała, a Twoje ciało dokona bardziej optymalnych adaptacji".

0 Shares