4 taktyki na rodzinne bieganie (i czerpanie z tego radości)

Lato jest tutaj, co oznacza, że dzieci są poza szkołą i ciągle szukają dla Ciebie rzeczy do zrobienia. To prawdopodobnie komplikuje Twoją zwykłą rutynę treningową, jednak nie musi. Na szczęście istnieje wiele sposobów, aby zaangażować swoją rodzinę, podczas gdy Ty będziesz pokonywać kilometry. Nie oznacza to, że muszą oni być przy każdym Twoim biegu - w rzeczywistości może się okazać, że w niektóre dni lepiej jest po prostu przemycić kilka kilometrów, zanim wszyscy wstaną z łóżek.

"Myślę, że kluczem do sukcesu jest utrzymanie lekkości i zabawy dla całej rodziny" - mówi Carrie Tollefsonamerykańska olimpijka z 2004 r. i dyrektor ds. fitnessu w Moms on the Run. Moms on the Run. "Uwielbiam ćwiczyć, ale często najlepiej dla wszystkich jest, jeśli po prostu wstanę i zrobię to. [To] czyni mnie lepszą mamą i żoną i pozostawia resztę dnia dla moich dzieci, aby zająć centralną scenę, gdy zajdzie taka potrzeba."

Na dni, w które nie jesteś wcześnie wstać, oto kilka wskazówek i sztuczek od biegaczy i trenerów - którzy są również mamami - jak sprawić, by twoja rodzina była integralną częścią twojego treningu:

1

BIEGAJ Z RODZINĄ W POBLIŻU

Jest więcej sposobów na to, by trzymać dzieci blisko siebie podczas biegu, niż tylko kazać im towarzyszyć Ci na rowerze. Jest to jednak świetna opcja, którą stosuje wiele rodzin, aby zaangażować całą rodzinę w trening. To działa dla Tollefson i jej rodziny, a ona porównuje je do "cyrkowego show", gdy są razem.

"Mamy rower tandemowy, na którym mój mąż i najstarsza córka będą jeździć, a następnie ciągną dwóch małych facetów w wózku", ujawnia. "Jest to dość scena, ale działa - i od czasu do czasu weźmiemy kąpiel w splash pad lub zatrzymamy się na lody, jeśli pasuje to również po biegu".

Jeśli Twoje dzieci są zbyt małe lub wszystkie jeżdżą z różnymi prędkościami, bieganie na torze jest świetną opcją. Dzieci mogą zachować się zajęte, grając na trawie, a ty możesz mieć na nie oko podczas biegania okrążeń. Kluczową częścią tego jest wyjaśnienie im etykiety toru, aby nie biegły przed nikim, kto może robić interwały i uniknąć potencjalnej kolizji.

"Ustaw miejsce do zabawy dla swoich dzieci w polu toru, aby mogły się bawić, podczas gdy ty będziesz biegać okrążenia wokół toru" - sugeruje Shelly Binsfeld, mama, trener biegania i założycielka serwisu Trener Biegania Shelly. "Kiedy są zainteresowane, zaproś je do przyłączenia się do ciebie, nawet jeśli musisz zwolnić tempo. Kiedy się zmęczą, mogą wrócić pieszo do swojego obszaru zabawy."

Jeśli żadna z tych opcji nie działa dla Ciebie, zawsze masz możliwość biegania z wózkiem, a nawet biegania podczas praktyk sportowych po szkole lub w weekendy. Trzymaj dodatkową parę butów do biegania w samochodzie przez cały czas, na wypadek, gdyby pojawiła się okazja, aby dostać się do kilku kroków lub dodatkowych mil.

2

WŁĄCZ JE PRZED I PO BIEGU

Oczywiście jazda na rowerze jest przyjemniejsza, jeśli Twoje dzieci i mąż czują, że są integralną częścią Twojego treningu. Jeśli nie mogą dołączyć do ciebie na samym biegu, zwłaszcza jeśli jest to dzień o wysokim kilometrażu, który zajmie trochę czasu, aby zakończyć, możesz mieć je dołączyć do ciebie na jakiś trening siłowy przed domem po tym.

"Plyometria i ćwiczenia wzmacniające są zwykle wykonywane w jednym miejscu i mogą być dostosowane do poziomu sprawności każdej osoby", zauważa Binsfeld. "Demonstrowanie dla swojej rodziny, a następnie stworzenie obwodu, sztafety lub toru przeszkód może napędzać zainteresowanie i tworzyć wspomnienia".

Oczywiście każdy, kto ma dzieci, wie, że może być trudno uzyskać czas z małżonkiem lub znaczącą drugą osobą, więc wykorzystanie niektórych z twoich biegów treningowych, aby dogonić siebie nawzajem, jest świetnym sposobem, aby dostać się do treningu i uzyskać trochę czasu wolnego od dzieci.

"Płacimy za opiekunkę, aby pójść na bieg i może złapać obiad, nawet jeśli jesteśmy trochę spoceni po", dzieli się Tollefson. "Fajny sposób, aby to wszystko w sobie!"

3

WYMKNIJ SIĘ NA SWÓJ DŁUGI BIEG

Najbardziej wymagającym biegiem, który można dopasować do pełnego harmonogramu - i dzieci - jest długi bieg. Podczas treningu do maratonu, ten jeden bieg może trwać wiele godzin, co oznacza więcej czasu poza domem i potencjalnie bardzo wczesną pobudkę. Organizacja i ustalanie priorytetów są kluczowe podczas przygotowywania się do tego biegu ze względu na możliwe ograniczenia czasowe.

"W noc przed długim biegiem lubię mieć przygotowane ubrania, sprzęt i paliwo" - wyjaśnia Tia Stone, trenerka biegania i głos za Arkansas Runner Mom. "To minimalizuje czas przygotowania rano. Długie biegi zajmują najdłuższą ilość czasu, ale jeśli jesteś zorganizowany i masz wsparcie od rodziny, możesz to zrobić."

Tollefson dzieli się, że bierze to o krok dalej i często będzie spać w swoich ubraniach do biegania, aby zminimalizować czas przygotowania się do wyjścia z drzwi na długi bieg.

Kolejnym kluczem jest pamiętanie, że długie wybiegania nie muszą odbywać się tylko w weekendy. Może to wymagać dodatkowej kreatywności podczas planowania harmonogramu rodzinnego, ale długie wybieganie w środku tygodnia jest całkowicie wykonalne, jeśli zajdzie taka potrzeba. Binsfeld sugeruje nawet podzielenie swojego długiego biegu, jeśli to konieczne, na dwa mniejsze biegi w ciągu jednego dnia, aby uzyskać przebieg.

"Nie zapominaj o zaletach podwójnych; dwa biegi dziennie lub bieg późnym wieczorem, po którym następuje bieg wczesnym rankiem", wyjaśnia. "Możesz wywołać adaptację, pokonując 1/2-2/3 dystansu podczas pierwszego biegu, kończąc mile na drugim biegu. Na przykład, biegnij swój zwykły poranny bieg na 6 mil, a następnie w porze lunchu lub po południu, biegnij 4 mile, aby dodać do siebie w sumie 10 mil na dzień."

4

ŚCIGAJ SIĘ Z DZIEĆMI

Wreszcie, świetnym sposobem, aby mieć swoje dzieci zaangażowane w swój trening jest uczynienie ich częścią dnia wyścigu. Wiele wyścigów ma wyścig dziecięcy dołączony do wydarzenia, gdyby twoje dzieci nie były wystarczająco dorosłe, aby biegać z tobą cały wyścig, taki jak 5K.

"Kiedy są bardzo małe, może to obejmować bieg dla zabawy dołączony do 5K lub 10K, w którym biorę udział" - zauważa Stone. "Kiedy są trochę starsze, znajduję dystanse wyścigowe lepiej dopasowane do nich, takie jak wyścig na 1 milę, wyścig na 2 mile lub 5K, gdy są gotowe. Staram się również znaleźć wyścig, w którym brałem udział w przeszłości, więc wiem, że jest bezpieczny i dobrze zorganizowany."

Główną rzeczą do zapamiętania, gdy pomagasz swoim dzieciom trenować do własnego wyścigu jest to, aby był on lekki i zabawny. Prawdopodobnie będą biegać zbyt szybko i poruszać się niezręcznie, ale w ich wieku jest to całkowicie w porządku i z czasem wypracują odpowiednią technikę i tempo.

"Nie martw się, jeśli Twoje dzieci nie wiedzą, jak nadać sobie tempo i biegają tylko szybko" - uspokaja Binsfeld. "Rozwój szybkości przez całe dzieciństwo będzie korzystny, gdy znajdą się w wieku nastoletnim i dorosłym. Podczas aktywności z dziećmi wykorzystaj ją jako czas na poznanie ich życia i zainteresowań. Traktuj wspólny czas jako szansę na wspomnienia i rozwijanie przyjaźni."


WIĘCEJ O BIEGACH RODZINNYCH > 10 SPOSOBÓW NA (UDANE) BIEGANIE Z DZIEĆMI


0 Udziały