4 sygnały, że pedałujesz za szybko na zajęciach Spin Class

W 2012 roku, brytyjski mistrz kolarski Bradley Wiggins postanowił zdobyć olimpijskie złoto w jeździe na czas. Świeżo po wygraniu Tour de France, Wiggins musiał dostosować swoją strategię. Jego wysoka kadencja, często przekraczająca 105 obrotów na minutę, nie była optymalna do przenoszenia mocy na rower. Pracował nad obniżeniem kadencji, aby z każdym uderzeniem pedałów jechać dalej. Zdobył złoto i został pasowany na rycerza, obecnie jest nim Sir Bradley Wiggins.

Kadencja powyżej 120 obrotów na minutę często nie stawia odpowiedniego oporu, co oznacza, że mięśnie nóg nie są optymalnie wykorzystywane, pozostawiając podwyższone tętno bez dużej ilości pokonywanego terenu w porównaniu z sytuacją, gdy pedałuj wolniej z większym oporem. Może to być powszechny problem w klasach rytmicznych, gdzie studenci mają tendencję do pedałowania szybciej niż powinni.

Oto cztery oznaki, że możesz pedałować zbyt szybko na rowerze stacjonarnym:

1

Twoje biodra się podskakują

Rozwiązanie: Chcesz generować moc z bioder. Dodanie oporu daje mięśniom coś, z czym mogą pracować i pozwala na zwiększenie obwodu pedałowania, tak abyś przeciągnął przez pozycję godziny szóstej pedału. Może to nieco spowolnić Twoją kadencję, jednak wyeliminuje kołysanie i wygeneruje moc w tym procesie.

2

Stawiasz opór za każdym razem, gdy schodzisz z siodła.

Rozwiązanie: Stanie podczas jazdy na rowerze wymaga więcej energii do pedałowania niż generowanie tej samej mocy podczas siedzenia. To dlatego rowerzyści spędzają bardzo mało czasu poza siodełkiem. Naucz się wygodnie pedałować z niższą kadencją 65-80 OBR.w siodle, gdzie opór jest już w pełni obecny. Ten dodatkowy opór pozwala na stabilne przejście z siodełka. Wychodząc z siodła powinieneś czuć się pod kontrolą.

3

Nie regulujesz oporu podczas sprintu.

Rozwiązanie: Sprint polega bardziej na generowaniu mocy poprzez opór niż na szybkim pedałowaniu. Większość rowerów stacjonarnych ma koło zamachowe (metalowe koło pod rowerem stacjonarnym), które imituje koło toczące się po drodze. Ten cylindryczny ciężar, gdy się porusza, pomaga rowerzyście w utrzymaniu pędu. Podczas sprintu powinieneś poczuć, że mięśnie nóg są angażowane do pracy. Wymaga to dodatkowego oporu, ponieważ nogi dostosowują się do aktualnego wysiłku. Podczas sprintu, kontynuuj dodawanie oporu i wyskakuj z siodła jak zawodowiec.

4

Twoje ręce i ramiona są napięte po wyjściu z siodła.

Rozwiązanie: Zwolnij mocny chwyt na kierownicy i przesuń biodra nieco bliżej siodełka, aby umożliwić rozłożenie ciężaru ciała na pedały. Czynnikiem stabilizującym podczas jazdy poza siodełkiem powinien być rdzeń, a nie ramiona. Rozważ zmianę pozycji na kierownicy i unikaj śmiertelnego uścisku.

0 Udziały