4 proste naprawy roweru, których możesz się nauczyć już dziś

Konserwacja roweru może być frustrującą rzeczą do nauczenia się. Istnieje jednak wiele rzeczy, które nie są zbyt skomplikowane, nie zajmują dużo czasu, aby się ich nauczyć i nie wymagają dużej precyzji ani specjalnych narzędzi. Są to zadania, których chcesz się nauczyć i zacząć wykonywać regularnie, aby zwiększyć swoje umiejętności mechaniczne i zaoszczędzić trochę pieniędzy w tym procesie!

1

CZYSZCZENIE ŁAŃCUCHA

Utrzymywanie łańcucha w czystości jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić, aby Twój rower działał bez zarzutu. W bardzo suchych i czystych warunkach może być dobrze, jeśli łańcuch zostanie dobrze wytarty i nasmarowany, ale generalnie nie zaleca się tego, aby uniknąć zbyt szybkiego zużycia komponentów. W trudniejszych warunkach potrzebny będzie odtłuszczacz, szczotka, wąż, gąbka, mydło i szmata.

Spryskaj rower wężem, a następnie spryskaj łańcuch środkiem odtłuszczającym. Wyszoruj łańcuch szczotką, a następnie spryskaj go za pomocą węża. Namydlić cały rower i użyć gąbki do ponownego wyszorowania łańcucha, zwracając uwagę na to, aby gąbka naprawdę wniknęła w łańcuch. Wyczyść resztę roweru gąbką lub szczotkami (innymi niż te, których używałeś do tłustego układu napędowego!). Spryskaj i wytrzyj cały rower, a następnie nanieś smar na wewnętrzną stronę łańcucha (część skierowana do góry, w kierunku górnego trójkąta).

2

REGULACJA NAPRĘŻENIA LINKI PRZERZUTKI

Regulacja przerzutki nie jest zbyt skomplikowana, jeżeli rozumie się, co może pójść nie tak. Często, zwłaszcza po przeglądzie technicznym roweru, linki przerzutki ulegają rozciągnięciu lub osiadają i należy je po prostu poluzować. Jeśli stwierdzisz, że nie jesteś w stanie zmienić biegu na łatwiejszy (na tylnych przełożeniach), możesz zwiększyć napięcie linki za pomocą pokręteł szybkiej regulacji znajdujących się za tylną przerzutką lub w miejscu, gdzie linka wychodzi z przerzutki.

Jeśli możesz umieścić rower na trenażerze lub na stojaku naprawczym, łatwo jest stopniowo obserwować zmiany w napięciu linki. Aby zwiększyć napięcie linki, należy wykręcić szybki regulator o 1/2 obrotu (pamiętaj o luźnym lewym), a następnie ponownie ocenić zmianę przełożeń, aby sprawdzić, czy łańcuch łatwiej przesuwa się w górę kasety. Niewielkie korekty zapewniają możliwość powrotu do poprzedniego stanu lub zmiany w drugą stronę w przypadku popełnienia błędu.

3

ZAMONTUJ KOSZYKI NA BIDON

Niezależnie od tego, czy odkryłeś cyclocross i musisz ściągnąć koszyki na bidon, czy po prostu musisz zdjąć drugi koszyk na dzień wyścigu, to zadanie może być dla Ciebie irytujące. Posiadanie zestawu kluczy imbusowych z główką kulistą w kształcie litery "L" ułatwia to zadanie, ponieważ główka kulista pomaga obejść klatkę na bidon. Użyj dłuższej części klucza imbusowego do szybkiego demontażu i ponownego montażu śruby, a krótszego końca do dokręcenia (lub poluzowania) śrub.

4

ZAKŁADANIE OPONY

Jest to dobra umiejętność, ponieważ zmiana opony to w zasadzie ta sama czynność, a optymalizacja opon może być ogromną zaletą w mokrych warunkach. Uważam, że wiele kombinacji opon i obręczy można założyć i zdjąć bez użycia dźwigni.

Sztuczka polega na tym, aby nauczyć się, gdzie złapać oponę i jak sprawić, aby opona weszła w rowek felgi po jednej stronie, aby mieć więcej luzu po stronie, którą próbujemy zdjąć. Należy także próbować zdjąć stopkę opony tylko z jednej strony, częstym błędem jest próba zdjęcia obu stron opony naraz.

0 Udziały