3 zasady udanego letniego treningu narciarskiego

Współcześni narciarze trenują przez cały rok, co pozwala im osiągać świetne wyniki na trasie. W lecie ciężko pracują, aby rozwijać swoją siłę, układ krążenia i technikę jazdy na nartach łyżwowych lub klasycznych. W zimie wykonują dużo treningów podtrzymujących, zwłaszcza podczas wyścigu. W zimie, zwłaszcza w sezonie zawodów, zawsze można znaleźć treningi wspomagające oparte na gumowych butach i pracy z kamieniem.

Jeśli lubisz jeździć na nartach, powinieneś trenować również wiosną, latem i jesienią - w przeciwnym razie każdej zimy będziesz musiał robić to od nowa. Latem może wolisz przerzucić się na bieganie, pływanie, jazdę na rowerze lub triathlon, co jest naprawdę fajne! Regularne ćwiczenia w podobnych cyklicznych sportach utrzymują Cię w formie na zimę i motywują do letnich startów.

Zasada nr 1. Budowanie wytrzymałości
Najważniejszą cechą potrzebną w zawodach narciarskich jest wytrzymałość. Wytrzymałość budujesz pracując przez długie godziny przy niskim tętnie 120-130 uderzeń na minutę. Jest to spokojna, jednostajna praca przez półtorej lub dwie godziny bez nadmiernego napięcia mięśni i duszności.

Chodzenie w terenie jest dobrym sposobem na rozwijanie wytrzymałości. Chodzenie szybkim i szerokim krokiem jest dobre dla treningu mięśni, układu krążenia i oddychania. Chodzenie może być połączone z bieganiem i skakaniem.
Przykładem tego jest crosswalk, który nasz zespół organizuje w każdy weekend miesiąca.

Tempo i czas trwania biegu powinny być stopniowo zwiększane. Jeśli pod koniec lata możesz biegać przez półtorej godziny bez większego wysiłku, oznacza to, że jesteś dobrze przygotowany do zimowego treningu.
Przy okazji, nie zapomnij o przyspieszeniu. Dobrze, jeśli potrafisz biegać długo, ale jeszcze lepiej, jeśli potrafisz biegać długo i szybko. Nie zaszkodzi przygotować się na "szarpany" rytm biegu - ze zmiennymi prędkościami. Dodasz do tego pracę na odcinkach, przyspieszenie na rolkach i imitacje skoków na podjazdach. Nie należy jednak zbytnio nastawiać się na przyspieszenia.

Zasada numer 2. Nie zapominajmy o kondycji fizycznej i technice narciarskiej
Aby utrzymać kondycję, narciarze wykonują ćwiczenia koordynacyjne, siłowe i na równowagę. Do wykonywania ruchów wykorzystywane są narty, gumki, spandery i kijki narciarskie. Zobacz przykład ćwiczeń równowagi od Antona Taratunina, trenera I Love Supersport Skiing.

Zasada numer 3. Weź udział w letnich konkursach i zaplanuj z wyprzedzeniem swój sezon zimowy
Letnie zawody, np. w biegach narciarskich, to świetny sposób na utrzymanie motywacji i urozmaicenie treningu. Spotkania z przyjaciółmi, nowe medale, fajne wycieczki: co może być lepszego?
Lato to także świetny czas na skompletowanie kalendarza - ceny startów narciarskich, biletów i zakwaterowania są latem niższe.

Podsumujmy
Trening na nartach przez cały rok jest niezbędny z następujących powodów
: Dodatkowy ruch pomaga utrzymać wagę
w ryzach.
Jest to szczególnie ważne dla sportowców, którzy zmagają się z nadwagą.
Aktywność fizyczna pomaga utrzymać mięśnie w dobrej kondycji. Jeśli sportowiec nie trenuje przez rok, jego wyniki będą się pogarszać.
Trening w ciągu roku pomoże poprawić wyniki poprzez rozwój odpowiednich grup mięśniowych.
Brak treningów w ciągu roku może spowodować osłabienie naczyń krwionośnych i stawów, co będzie miało wpływ na sezon. Takie podejście jest obarczone ryzykiem rozwoju chorób zawodowych i urazów.