3 taktyki do wypróbowania podczas pierwszego wyścigu szutrowego

Trudno znaleźć markę kolarską, magazyn czy reklamę, która nie mówi o kolarstwie szutrowym. Wyścigi takie jak Dirty Kanza, Barry's Roubaix, unPAved, Paryż do Ancaster i Rasputitsa to jedne z popularnych wyścigów, które kolarze o różnym doświadczeniu dodają do swoich list startowych. Przy tych wszystkich wyścigach i szumie wokół dyscypliny szutrowej, możesz się zastanawiać, jak przygotować się do swojego pierwszego wyścigu szutrowego.

Po pierwsze, dowiedz się trochę o tym wydarzeniu, a następnie zrób wszystko co w Twojej mocy, by się przygotować i pojawić się z dobrym nastawieniem, gotowym do ciężkiej pracy.

1

DOWIEDZ SIĘ, SKĄD POCHODZISZ

Twoje doświadczenie w jeździe na rowerze szosowym lub górskim będzie cenne w wyścigach szutrowych, ale ponieważ będziesz stronniczy od jednego lub drugiego, będziesz musiał wykonać pewną pracę, aby udoskonalić swoje umiejętności i kondycję na szutrze. Kolarze górscy często potrzebują bardziej stabilnych przejażdżek, podczas których ich nogi są w ruchu przez większość czasu jazdy, ponieważ są przyzwyczajeni do pedałowania pod górę i zjeżdżania z technicznych zjazdów. Ponieważ wiele przejażdżek po szutrze wymaga dłuższego czasu jazdy, muszą oni wyjechać na szosę, aby wykonać więcej ćwiczeń wytrzymałościowych i mięśniowo-wytrzymałościowych (np, interwały progowe).

Dla kolarzy szosowych zmienne, wyboiste i pełne strat odcinki będą wyzwaniem. Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do walki o przyczepność na podjazdach i ostrożnego pokonywania zakrętów na luźnych nawierzchniach, jest to coś, co chcesz włączyć do swojego treningu. Nie zastanawiaj się nad tym, po prostu weź swoją zwykłą jazdę i dodaj kilka luźniejszych sekcji i stopniowo zwiększaj prędkość i wysiłek, który wkładasz, aby przyzwyczaić się do ciężkiej pracy i szybkiej jazdy na luźnych powierzchniach. Przynajmniej jeden z treningów intensywnych w każdym tygodniu wykonuj na stromych, żwirowych podjazdach, które zmuszają do walki o przyczepność i radzenia sobie z niższą kadencją.

2

CIESZ SIĘ WYBOJAMI

Przyzwyczajenie się do wyboistych nawierzchni również wymaga trochę czasu. Część z nich to dyspozycja, umiejętność bycia zadowolonym z obijania się, ale jest też pewna technika pedałowania na wybojach. Może się okazać, że niższa kadencja, twardszy bieg, pomaga w pokonywaniu nierówności. Specjalna technologia rowerowa, taka jak Isospeed Decoupler firmy Trekmoże pomóc w tłumieniu drgań na drodze, ale można także poprawić konfigurację roweru do jazdy po szutrze, stosując grubszą taśmę na kierownicy, kierownicę z włókna węglowego, większe opony i niższe ciśnienie w oponach.

3

TRENUJ ZE SWOIM SPRZĘTEM

W wielu wyścigach, takich jak Dirty Kanza, najlepiej brać udział z plecakiem hydracyjnym, aby mieć przy sobie wystarczającą ilość wody i sprzętu. Trening z tym plecakiem jest obowiązkowy, aby być gotowym na dzień wyścigu i upewnić się, że nie skończysz z kiepskim plecakiem, który ociera lub przesuwa się zbytnio. Ta "gra" jest krytyczna i pomijana podczas typowych planów treningowych, w których dystans jazdy jest zwiększany przez kilka miesięcy. Rower, opony, paliwo i akcesoria, których będziesz używał, muszą być często używane podczas treningu, aby nic Cię nie zaskoczyło w dniu wyścigu. Jest to mniej ważne, gdy bierzesz udział w krótkich wyścigach szosowych i górskich, gdzie możesz poradzić sobie z dyskomfortem lub udać się po pomoc do strefy technicznej.

Powab wyścigów szutrowych polega na przygodzie z własnym wsparciem, która stawia Ciebie i Twój rower przed wymagającą trasą. Bądź tak przygotowany, jak to tylko możliwe, a następnie pokaż się i ciężko pracuj, aby pokonać wszelkie wyboje na drodze.

0 Udziały