3 rzeczy, które powinny być czerwonymi flagami dla biegaczy

Kiedy jesteś skoncentrowany na treningu, może być łatwo odrzucić bóle w dążeniu do sukcesu. Są jednak pewne rzeczy, które możesz próbować ignorować, a które w rzeczywistości mogą być oznakami czegoś nieco poważniejszego, co dzieje się w Twoim ciele.

"Większość sportowców, w tym biegaczy, to odporna grupa; lubimy osiągać nasze cele i dążyć do ich realizacji" - przyznaje dr Richard Kim. Richard Kim z Kinetic Sports Medicine, lekarz z drużynami rugby Stanów Zjednoczonych i dyrektor medyczny Saratoga Palio Half-Marathon i 5K. "Jednak czasami te cele wymagają wskazówek, coachingu i zdroworozsądkowego podejścia. Jeśli okaże się, że osiągnięcie tego, co wydaje się rozsądnym celem, staje się trudne lub niemożliwe, może to wskazywać na jakąś barierę, fizyczną lub inną."

Podczas gdy niektóre problemy mogą być wynikiem psychicznej blokady na drodze, inne mogą wymagać profesjonalnej interwencji i wskazówek medycznych. Czego więc powinieneś szukać? Rozmawialiśmy z dwoma specjalistami, aby omówić niektóre powszechne problemy, które w rzeczywistości mogą być czerwoną flagą dla biegaczy.

TRZY CZERWONE FLAGI DLA BIEGACZY

Gdy rozwijasz się jako biegacz i sportowiec, możesz doświadczyć pewnych rzeczy, które mogą wydawać się niczym nadzwyczajnym, a często wcale takie nie są. Na przykład czarny lub posiniaczony paznokieć u palca u nogi może być niepokojący, ale często jest tylko oznaką zbyt ciasnych butów, a nie podstawowym problemem Twoich stóp. Czasami jednak możesz lekceważyć problem, którym należy się zająć. Oto trzy rzeczy, których biegacze powinni być świadomi:

1

UTRATA MIESIĄCZKI

Choć może to być uciążliwe (niewygodne, bolesne i nie tylko), regularne miesiączkowanie jest zdrowe. Jeśli w jednym miesiącu miesiączka jest nieregularna, nie musisz się martwić, ale jeśli w ogóle jej nie masz, skonsultuj się z lekarzem. Stan amenorrhea polega na braku cyklu przez trzy miesiące z rzędu (bez zajścia w ciążę).

"Amenorrhea, podobnie jak większość sytuacji, które nękają biegaczy, to problem z paliwem, który prowadzi do serii złożonych działań hormonalnych, które wywołują trochę efekt domina" - wyjaśnia dr William J. Previte, chirurg ortopeda z S.P.O.R.T. Institute Medical Group w San Diego, w Kalifornii. "Podstawowym problemem jest niedobór 'paliwa w' w przeciwieństwie do energii wydatkowanej ... W istocie niedobór między dostępnym paliwem a wydatkowaną energią wyzwala efekty hormonalne, takie jak obniżenie estradiolu prowadzące do braku normalnego cyklu miesiączkowego".

Dr Kim dodaje, że amenorrhea może być wynikiem zmian w odżywianiu, poziom witamin i więcej, a jego przyczyna powinna być określona przez lekarza, położnika lub specjalisty medycyny sportowej. Temat ten znalazł się w centrum uwagi, gdy zawodowa biegaczka Tina Muir podzieliła się swoją własną diagnozą amenorrhea - Przez 9 lat nie miała miesiączki - i podjęła decyzję o zaprzestaniu biegania dla własnego zdrowia. Obecnie jest matką i jedną z pierwszych biegaczek, które otwarcie mówiły o amenorrhea, a jej historia jest doskonałym przykładem tego, jak bieganie może odgrywać rolę w nieregularnych miesiączkach (nawet jeśli nie jest to jedyna przyczyna).

2

BEZSILNE NOGI

Gdy trenujesz i rozwijasz swoje mięśnie, oczywiście doświadczasz dyskomfortu. Dotyczy to zwłaszcza ciężkich treningów szybkościowych lub wyjątkowo pagórkowatych biegów długich. Jeśli regularnie doświadczasz tzw. zespołu niespokojnych nóg (RLS) i masz nieprzyjemną potrzebę ciągłego poruszania nogami, może to być coś więcej niż efekt ciężkiego biegu.

Według National Institute of Neurological Disorders and Stroke (Narodowy Instytut Zaburzeń Neurologicznych i Udaru)około 7-10% populacji cierpi na RLS. Chociaż trudno jest znaleźć przyczynę, prawdą jest, że może to być spowodowane niedoborem składników odżywczych - zwłaszcza żelaza - choć jest to tylko jedna z wielu rzeczy na długiej liście. Jednak biegacze długodystansowi doświadczający uczucia niespokojnych nóg mogą chcieć odwiedzić lekarza, aby ich poziom składników odżywczych został sprawdzony.

"Niepokojące objawy, które mogą się rozwinąć [z długich biegów] mogą obejmować szalejące nogi w nocy, co zwykle jest wynikiem wyczerpania wapnia i sodu (związanego z rozluźnieniem mięśni)" - zauważa dr Previte. "Zapewnienie wymiany tych pierwiastków pomaga uniknąć tego problemu".

3

TRUPY BIEGACZA (RUNNER'S TROTS)

Wielu biegaczy odczuwa potrzebę uderzenia do łazienki albo tuż przed, albo nawet w trakcie biegu (te linie port-a-potty na starcie każdego wyścigu są długie nie bez powodu). Twoja dieta oczywiście odgrywa pewną rolę, ale bieganie również.

"Długie biegi kierują krew raczej do mięśni niż do przewodu pokarmowego, a to zmienia zdolność naszego organizmu do ponownego wchłaniania płynów" - wyjaśnia dr Previte. "To, w połączeniu z poceniem się, prowadzi do odwodnienia, co może przyczynić się do skurczów podczas i po biegach".

Ta zwiększona "perystaltyka" - gdzie mięśnie żołądka konsekwentnie kurczą się i rozluźniają - może skutkować tym, co stało się znane jako trotyle biegacza. Dr Previte wyjaśnia, że świadome planowanie posiłków posiłków przed i po biegu może pomóc Ci uniknąć tego problemu.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

Choć ta lista nie jest wyczerpująca, przypomina o tym, jak ważna jest świadomość swojego ciała podczas treningu. Dlatego właśnie pomocne jest prowadzenie dziennika, w którym dokumentujesz swoje samopoczucie po każdym biegu i wszelkie problemy zdrowotne, których możesz doświadczać.

"Jeśli zdarza się to sporadycznie, prawdopodobnie istnieje ku temu dobry powód, taki jak niewystarczające nawodnienie lub niewystarczająca regeneracja między treningami" - podsumowuje dr Kim. "Jednak, gdy rzecz dzieje się konsekwentnie lub uporczywie, może to wskazywać na problem. Jeśli twój objaw trwa dłużej niż kilka godzin, może to wskazywać na istnienie problemu systemowego."

0 Shares