3 elementy treningu, które większość rowerzystów pomija

Jako zapalony rowerzysta, słowa takie jak funkcjonalna moc progowa (FTP), trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT) i trening VO2-max mogą być częścią Twojego stałego słownictwa. Ale co by było, gdyby w tych popularnych terminach i metodach treningowych kryło się coś więcej? Jeśli szukasz innego sposobu, aby zmienić swój trening i nadal uzyskiwać szybsze tempo, nie szukaj dalej niż te trzy elementy treningu kolarskiego, których być może nie brałeś pod uwagę.

1

RÓB INTERWAŁY W PÓŹNIEJSZEJ CZĘŚCI JAZDY

Jeśli wykonałeś już kilka, jeśli nie kilkanaście udanych bloków pracy nad kondycją rowerową, stosując klasyczne interwały, takie jak 2 x 20 minut przy FTP, możesz rozważyć wykonywanie tych interwałów w późniejszej fazie jazdy. Dla wielu kolarzy z ograniczonym czasem może to być trudne do wykonania, ale może to oznaczać nieco dłuższą rozgrzewkę podczas jednej z Twoich przejażdżek w tygodniu. Na przykład jedź przez godzinę, a następnie wykonaj interwały w drugiej godzinie przed schłodzeniem.

Interwały mogą być również zarezerwowane na weekendową przejażdżkę, kiedy możesz jeździć przez kilka godzin przed wykonaniem tej jakościowej pracy. Może to stanowić wyzwanie dla Twojej zdolności do ciężkiej pracy po zmęczeniu, co może mieć kluczowe znaczenie w wyścigach szosowych lub na ostatnim okrążeniu wyścigu górskiego. Być może nie osiągniesz takich samych wartości szczytowych, ale jeśli pozostaniesz najedzony, powinieneś zauważyć, że zaczynasz poprawiać swoją zdolność do osiągania lepszych wyników w późniejszej fazie jazdy.

2

UROZMAICAJ SWÓJ TRENING

Większość kolarzy wykonuje treningi intensywne na rowerach szosowych, ponieważ mierniki mocy są zazwyczaj łatwiejsze do zainstalowania w rowerach szosowych, a wykonywanie interwałów na szosie (lub trenażerze) pozwala kolarzowi kontrolować dokładną moc wyjściową. Podczas gdy trening może wydawać się idealny, w pewnym momencie musimy zadać sobie pytanie, czy nie warto dodać nieco zmienności w zakresie mocy wyjściowej, kadencji i czynników środowiskowych (tj. wiatr, wysokość, temperatura), które dodatkowo wzmocniłyby nasz trening.

Zamiast bardzo kontrolowanej atmosfery, wprowadź sytuacje, które zmuszą Cię do doskonalenia umiejętności wymaganych do dominacji w wyścigach na wzniesieniach, przy wietrze czołowym, w gorących temperaturach lub podczas szybkiej jazdy w terenie. Dalsze korzyści poza specyficznością mogą mieć wszyscy kolarze w robieniu bloków w roku, w których jeżdżą więcej w danej dyscyplinie. Rowerzyści górscy zyskują dzięki stabilnemu pedałowaniu i możliwości odłożenia mocy bez walki o przyczepność. Rowerzyści szosowi mogą stać się znacznie bardziej płynni i zręczni dzięki jeździe w terenie.

3

JAZDA WEDŁUG ODCZUĆ

Podczas gdy moc, tętno, specyficzne interwały i cele jazdy przenoszą Twoją sprawność na wyższy poziom, ważne jest, aby zachować element uczucia w swoich jazdach. Przesunięcie uwagi na różne rzeczy w ciągu tygodnia utrzymuje świeżość treningu i pomaga przygotować się do dnia wyścigu, kiedy komputer rowerowy jest mniej przydatny. Spróbuj wykonać długą jazdę wytrzymałościową na wyczucie, unikając jazdy na biegu jałowym i wsłuchując się w swój oddech oraz odczucia w nogach w poszukiwaniu oznak, że nie jesteś "w strefie". W przypadku intensywnych przejażdżek, spróbuj użyć tego samego wzgórza lub odcinka drogi i dojdź do punktu, w którym czujesz, że jesteś w najlepszym zrównoważonym tempie, jakie możesz utrzymać i utrzymaj je! Przyzwyczaj się do siedzenia w dyskomforcie "tempa wyścigowego" bez rozpraszania się liczbami.

0 Udziały