3 ćwiczenia, dzięki którym lepiej pokonasz zakręty na rowerze

Niewiele jest uczuć większych niż dobrze pokonany zakręt na rowerze. Niezależnie od tego, czy mkniesz w przód i w tył na plażowym krążowniku, pokonujesz single-track na rowerze górskim, czy rzeźbisz górskie drogi na rowerze szosowym, dobrze pokonany zakręt jest jednym z powodów, dla których wiele osób jeździ na rowerze.

Jeśli uważasz, że pokonywanie zakrętów Cię przeraża, nie jesteś sam: Wielu doświadczonych kolarzy wymienia to jako swoje główne ograniczenie. Oto trzy ćwiczenia, które pomogą kolarzom poprawić pokonywanie zakrętów, a które można wykonać w zaciszu własnego podwórka lub lokalnego parku.

1

ĆWICZENIA POZA ROWEREM (OFF-BIKE DRILL)

Wiertła, które nie obejmują jazdy pomaga nam włączyć umiejętności ruchowe z poprzednich sportów i usunąć pedałowania i równowagi z równania. Wiertła i ćwiczenia, które są odizolowane od głównego sportu są dość powszechne - baseballiści używają klatek, kierowcy samochodów wyścigowych używają programów symulacyjnych (i jeżdżą na rowerach), a pływacy wykonują ćwiczenia z taśmą na pokładzie.

Aby wykonać to ćwiczenie poza rowerem, stań przed rowerem i chwyć kierownicę, stojąc nad przednią oponą. Powinieneś być zwrócony przodem do siodełka. W tej pozycji przyjmij postawę atletyczną, z ugiętymi kolanami i łokciami, tak abyś był niski i zrównoważony. Ćwiczcie przesuwanie roweru pod sobą, tak aby przednia opona przechylała się, a nie skręcała, i stukajcie wewnętrznymi częściami nóg. Użyj ramion, aby pochylić rower w kierunku, w którym patrzysz, upewnij się, że Twoje biodra i oczy poruszają się wraz z pochyleniem roweru. Spróbuj wyobrazić sobie siebie patrzącego i pochylającego się na zakrętach w tej niskiej, zrównoważonej, atletycznej postawie.

2

WAŻENIE PEDAŁÓW I POCHYLANIE SIĘ

Drugim ćwiczeniem jest jazda na rowerze, podczas której ćwiczysz przesuwanie bioder na boki, aby obciążyć pedały i pochylić rower podczas jazdy po linii prostej. Zacznij od lekkiego przesunięcia bioder w lewo, tak aby prawa stopa nie była obciążona. Upewnij się, że nadal czujesz pewien ciężar i napięcie/połączenie z rękami, ponieważ będą one pracować nad pochyleniem roweru z dala od ważonego pedału. Prawdopodobnie zauważysz, że lewa stopa opada na sam dół pedału. Spróbuj odbijać się w górę i w dół, wywierając nacisk na lewą stopę, aby sprawdzić, czy możesz przechylać rower na boki. Spróbuj tego na obu nogach podczas jazdy, aż poczujesz pod sobą ruch roweru. Uważaj, aby to rower poruszał się pod Tobą (jak w ćwiczeniu nr 1), a nie Twoje ciało poruszające się nad pionowym rowerem. Może to wymagać trochę eksperymentów, jeśli pochodzisz z klasy spin lub krytego trenażera, gdzie rower jest ustawiony pionowo i nie może się przechylać.

3

ĆWICZENIA NA STOŻKU

Slalom i ósemka to dwa ćwiczenia z użyciem stożka, które stanowią podstawowe wprowadzenie do umiejętności jazdy na rowerze. Po wykonaniu ćwiczeń poza rowerem, ważeniu się i pochylaniu, wykonaj te ćwiczenia. Używaj ich dalej jako rozgrzewki i przypomnienia do przyszłych ćwiczeń.

SLALOM

Aby wykonać ćwiczenie slalomowe ustaw dwa lub więcej pachołków w rzędzie i ćwicz skręty po łuku jak narciarz slalomowy, pamiętając o przesunięciu bioder i spojrzenia z ostatniego ćwiczenia. Pochyl rower, aby pokonać zakręty po łuku i ustawić się na tyle szeroko, aby płynnie pokonać następny zakręt. Zakręty mogą być trudniejsze dzięki zmiennemu przesunięciu i wykorzystaniu różnego terenu, aby dodać zakręty poza łukiem lub ciaśniejsze.

ÓSEMKA

Trasa ósemkowa wokół dwóch pachołków jest podobna do slalomu, ale jest wolniejsza i wymaga zmiany kierunku jazdy oraz wykonania dłuższych zakrętów. Uwaga: Musisz skręcać przez dłuższy czas, aby znaleźć się wystarczająco daleko na zewnątrz, aby rozpocząć następny zakręt. Ta cierpliwość i umiejętność szerokiego ustawiania się jest kluczowa dla eksperckiego pokonywania zakrętów. Ćwiczenie w kształcie ósemki naprawdę pomoże Ci opanować pochylanie motocykla i przesuwanie bioder (a nie tylko oczu), aby rozejrzeć się za zakrętem. Baw się różnymi powierzchniami i rozstawieniem pachołków, aby zwiększyć wyzwanie!


CZYTAJ DALEJ > 3 ĆWICZENIA, DZIĘKI KTÓRYM POPRAWISZ SWOJE WYNIKI NA ZAKRĘTACH


Pokonywanie zakrętów jest trudną umiejętnością do opanowania, ponieważ istnieje tak wiele stylów pokonywania zakrętów, ale to również sprawia, że jest to świetna zabawa, która sprawia, że nawet najbardziej doświadczeni zawodnicy są podekscytowani jazdą na rowerze. Techniki są podobne we wszystkich dyscyplinach, ale każdy typ roweru i miejsce jazdy zwiększa Twoje umiejętności pokonywania zakrętów.

Korzystanie z tych izolowane ćwiczeniana dowolnym rowerze masz, pozwala dostać się w wielu powtórzeń i zapewniają odpowiednią ilość wyzwań dla obecnego poziomu umiejętności, dzięki czemu można kontynuować postęp umiejętności.

0 Udziały