10 sposobów na (udane) bieganie z dziećmi

Większość rodziców staje przed kilkoma problemami, gdy próbuje utrzymać nawyk biegania. Znalezienie czasu z dala od dzieci i ich codziennego rozkładu zajęć to jedno, ale prawdopodobnie trudniej jest, gdy małe dziecko po prostu musi przyjść, albo - w najlepszym przypadku - chce dołączyć do zabawy. Za każdym razem, gdy Twoje dziecko chce z Tobą biegać, jest to wspaniałe, ale z pewnością nie jest pozbawione wyzwań.

Oto 10 sposobów na to, jak przetrwać biegi bez łez - zarówno ze strony dziecka, jak i siebie:

1

ZACZNIJ OD CHODZENIA

Jeśli Twoje dzieci nigdy wcześniej nie biegały, zacznij od spacerów w gronie rodzinnym, może po drodze dorzucając kilka sprintów w stylu fartlek. Podczas spaceru ćwicz bieg w dół bloku lub do następnego słupa telefonicznego, ale trzymaj się wolnego, swobodnego tempa. Kondycja będzie się sumować przez kilka miesięcy, aż w końcu te szybkie biegi staną się normą, a przerwy na spacer zaczną się zmniejszać. Dodatkowy atut: Zabieranie dzieci na piesze sprawunki pomaga zwolnić czas na bieganie.

2

IGNORUJ LICZBY

Bieganie z wózkiem lub z nastolatkiem oznacza, że możesz nie skończyć biegu, który chciałeś zrobić lub pobić nowy PR. "Nie daj się złapać na liczby, tempo itp.", mówi Rachael Mirvish, biegaczka i matka dwójki dzieci. "Będziesz zatrzymywać się wiele razy. Po prostu ciesz się, że biegniesz". W rzeczywistości Jennifer Faraone, autorka książki "The Athletic Mom-To-Be", mówi, że jej najważniejszą wskazówką jest unikanie porównywania się do ... siebie. Nie będziesz tym samym biegaczem z dziećmi u boku - i być może będziesz musiał stłumić chęć palenia swojego 9-latka w sprincie. Po prostu pozwól mu czasem wygrać.

3

ZAINWESTUJ W DOBRY JOGGER LUB RYDWAN

Każda biegająca mama i każdy biegający tata mówią to samo: jeśli biegasz z dzieckiem na tyle małym, że nie mieści się w wózku, zainwestuj w jogger lub rydwan dla dziecka, który będzie trwały i wytrzyma każdy Twój bieg. Pro rada od mamy Donny Wolf: Zaplanuj wyjście tuż przed porą drzemki, aby Twój maluch mógł drzemać w wózku, podczas gdy Ty będziesz rejestrować swój długi bieg. Mama biegacza Krista Allen przypomina nowym mamom i tatom, aby pamiętali o nałożeniu kremu z filtrem przeciwsłonecznym, zwłaszcza na wierzch dłoni i przedramiona.

4

ZAPLANUJ WIELE PRZYSTANKÓW

Pomiędzy przerwami na toaletę a postojami na przekąski nie będziesz rejestrował super stałych czasów. Być może będziesz musiał robić więcej przerw - lub być podstępnym i przynieść więcej przekąsek. "Nie zakładaj, że twoje dziecko będzie lubić / robić rzeczy tak, jak dzieci innych", mówi Anna McLoon mama i biegacz. "Niektóre niemowlęta - gdy są już na tyle dorosłe, by jeździć w wózku - tolerują długie biegi, ale nasze nie wytrzymywały znacznie dłużej niż trzymały się przekąski".

5

ZNAJDŹ BIEGI ROZRYWKOWE

Jeśli masz dzieci, które są na ogrodzeniu o całej "rzeczy biegania", rozważ znalezienie kilku lokalnych biegów rozrywkowych i zapisz je. W ten sposób mogą zobaczyć, jak inne dzieci w ich wieku biegają i dobrze się bawią, a atmosfera imprezy może po prostu wystarczyć, aby je zaczepić. "Dzięki temu będą podekscytowane osiągnięciem czegoś i rywalizacją" - dodaje Cohen. Ponadto, jeśli masz dzieci w różnym wieku, jest to szansa dla nich wszystkich, aby wyjść i zrobić coś w swoim własnym tempie.

6

NIE NACIŚNIJ

Niektóre dzieci nie lubią biegać, czy to w wózku, czy obok Ciebie. Możesz mieć wizje idealnego dnia matki i córki na szlakach, podczas gdy twoja córka wolałaby raczej przytulić się z dobrą książką w hamaku. Nic nie szkodzi. Nie próbuj robić z dziecka biegacza, niech to się stanie naturalnie.

7

DODAJ ROWER LUB HULAJNOGĘ

Jeśli masz nastolatka, który może biegać razem z Tobą, i 7-latka, który nie do końca potrafi za Tobą nadążyć, chwyć za rekwizyt: Dzięki hulajnodze lub rowerowi młodsze dziecko może dotrzymać Ci kroku. Upewnij się jednak, że Twój mały niszczyciel potrafi jeździć na hulajnodze, zanim pozwolisz mu się rozpędzić. Jeśli twoja pięciolatka dopiero co nauczyła się jeździć na rowerze, może nie być gotowa na pokonanie pięciomilowego dystansu.

8

SPRÓBUJ TRASY

Niezależnie od tego, czy pchasz wózek, biegasz z pięciolatkiem, czy z siedmiolatkiem i czternastolatkiem, bieżnia w miejscowej szkole może być idealnym rozwiązaniem, które pozwoli Ci połączyć ciężki trening z przyjemnym spędzaniem czasu z rodziną. Ponieważ jest to jeden owal, Twoje dzieci mogą zacząć razem z Tobą, ale jeśli wolą, mogą iść swoim tempem. Jeśli się znudzą, możesz wysłać je na środek bieżni, aby pobawiły się w skoki w dal lub po prostu rzucały piłką, podczas gdy Ty skończysz kilka ciężkich sprintów.


CZYTAJ DALEJ > 5 POWODÓW, DLA KTÓRYCH BIEGANIE PO TORZE JEST NAJLEPSZE


9

ZADBAJ O SIEBIE

Bieganie z wózkiem lub po prostu zmiana kroku, aby dostosować się do krótszych nóg, może prowadzić do potencjalnych problemów z urazami, takich jak syndrom pasma IT lub zapalenie powięzi podeszwowej. Unikaj kompensacji, uważając na swoje stopy, zwracając uwagę na swój krok (używając butów Under Armour HOVR shoes śledzi Twój krok biegowy i kadencję) i będąc jeszcze bardziej świadomym swojego ciała niż zwykle.

10

WYKORZYSTAJ SWÓJ BIEG JAKO CZAS NA ZACIEŚNIANIE WIĘZI

Cohen twierdzi, że najlepiej nawiązuje więzi z nastoletnią córką, gdy obie razem biegają - praktykę tę kultywuje od 10 lat. Czas spędzony na szlakach daje im okazję do rozmowy na każdy temat, a dla rodziców szukających lepszych sposobów na nawiązanie kontaktu z dziećmi nie ma lepszego sposobu niż wspólne zaczerpnięcie świeżego powietrza, ćwiczenia i chwile medytacji. Ponadto, jeśli skończysz z mamą i mną śniadanie w hotspot w mieście, jesteś fajną mamą, a nie tylko fit mamą.

0 Udziały