10 najlepszych rad dotyczących jazdy na rowerze, jakie słyszeliśmy

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kolarstwem, wiesz, że krzywa uczenia się może być stroma. Niezależnie od tego, czy chcesz być szybszy, schudnąć, czy wygodniej jeździć na rowerze, te 10 wskazówek dotyczących jazdy na rowerze to najlepsze, co słyszeliśmy:

Kiedy zaczynasz jeździć na rowerze, może być wiele sprzętu do kupienia. O ile jednak możesz sobie pozwolić na tańszą koszulkę, kask czy buty, o tyle dobre spodenki kolarskie mogą znacznie poprawić Twój ogólny komfort. Lycra lepiej uciska mięśnie, paski nie będą się plątać i utrzymają spodenki we właściwym miejscu, a wysokiej klasy wkładka zamszowa będzie lepiej amortyzować obolałe miejsca na długich dystansach. Wysokiej jakości szorty są również zazwyczaj dobrze wykonane i skonstruowane z wysokiej jakości tkanin, które wytrzymują o wiele więcej cykli prania niż tania para, co sprawia, że dodatkowy koszt jest z czasem nieistotny.

Choć możesz nie wiedzieć, jak wyregulować przerzutkę lub obrócić koło, większości poważnych napraw roweru można uniknąć, utrzymując układ napędowy w nieskazitelnej czystości. Czyszczenie roweru również nie zajmuje dużo czasu, jest całkiem proste i może sprawić, że części będą działać dłużej i lepiej. Jeśli masz czas, wyczyść też szybko ramę i koła.

Niewłaściwie dopasowany rower może być przyczyną prawdziwego cierpienia. Ból kolan, obolałe plecy, drętwienie rąk i stóp, ból szyi i drętwienie w okolicach intymności mogą być skutkiem takich czynników, jak nieprawidłowa wysokość siodełka lub zbyt duży zasięg kierownicy. Zamiast próbować dokonywać większych poprawek w rowerze kupionym na Craigslist, przed podjęciem decyzji o zakupie lepiej jest uzyskać dobre dopasowanie roweru u specjalisty w lokalnym sklepie rowerowym. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze na zakupie więcej niż jednego roweru - i rzadziej będziesz odwiedzać fizykoterapeutę w związku ze swoimi bólami i dolegliwościami.

Istnieje wiele sprzecznych opinii na temat tego, jaka jest optymalna kadencja. Niektóre szkoły myślenia mówią, że 90 obrotów na minutę jest najlepsze. Inni twierdzą, że jazda z prędkością ponad 100 obrotów na minutę chroni mięśnie przed zmęczeniem. Ale najlepszą radą, jaką słyszeliśmy na ten temat jest to, że każda osoba jest inna i powinieneś eksperymentować z różnymi kadencjami podczas treningu, aby znaleźć taką, która jest dla Ciebie odpowiednia.

Pamiętaj, że ta rada nie oznacza, że wykonywanie części treningu interwałowego na niższym biegu z kadencją pomiędzy 60-70 obr/min i ćwiczenie wysokiej kadencji powyżej 100 obr/min nie pomoże Ci rozwinąć sprawności pedałowania i mocy; oba te sposoby mogą być korzystnym urozmaiceniem treningu.

Jeśli chcesz uzyskać jak najwięcej ze swoich treningów, zawsze powinieneś mieć plan. Oznacza to unikanie wysiłków w Strefie 3 lub treningów, które nie są ani trudne, ani łatwe, szybkie ani wolne, a mieszczą się gdzieś pomiędzy. Podczas gdy łatwe, krótkie przejażdżki są potrzebne do regeneracji, większość Twoich przejazdów powinna być albo długa i wolna, albo krótka i szybka. Rzeczy pośrodku nie przyniosą Ci tyle korzyści i ostatecznie doprowadzą do plateau w Twojej kondycji.

Ten cytat z profesjonalisty Grega LeMonda nie mógłby być bardziej prawdziwy. Kolarstwo to ciężki sport i bez względu na to, jak długo jeździsz, zawsze będzie (i powinno być) trudno. Wraz z poprawą kondycji, powinieneś jeździć coraz ciężej i dłużej - i stawiać sobie takie same wyzwania, jakie odczuwałeś jako początkujący. Jedyną rzeczą, która powinna się zmienić jest prędkościomierz.

Tak, ogólną zasadą jest jazda po prawej stronie drogi, na pasie dla rowerów lub poboczu. Ale kiedy na drodze jest ciasno, a samochody nieustannie próbują się przed Tobą przeciskać, o wiele bezpieczniej jest zająć swoje miejsce na jezdni i jechać bezpośrednio po pasie ruchu. To daje Ci więcej miejsca do działania, jest całkowicie legalne, sprawia, że jesteś bardziej widoczny i może uchronić Cię przed potrąceniem przez pojazd próbujący wyprzedzić Cię w ciasnej przestrzeni. Kiedy przestaniesz się zatrzymywać, a prędkość pojazdów wzrośnie do poziomu, za którym nie będziesz w stanie nadążyć, zawsze możesz zjechać na prawy pas.

Nauka draftingu może mieć ogromny wpływ na dystans, jaki jesteś w stanie pokonać. Dzieje się tak, ponieważ średnio rowerzysta jadący za innym zawodnikiem oszczędza około 35% całkowitego wydatku energetycznego w porównaniu z jazdą z tą samą prędkością samemu lub z przodu. Aby jednak poczuć się komfortowo z jazdą blisko za innym rowerzystą, musisz dużo ćwiczyć z rowerzystami, którym ufasz.

W grupie przyjaciół lub z kilkoma członkami klubu rowerowego, poćwicz jazdę na linii pacyficznej - ciągnąc z przodu, a następnie wykonując drafting. Staraj się pozostawać w odległości około jednej długości roweru za rowerzystą jadącym przed Tobą, dopóki nie poczujesz się bardziej komfortowo, a następnie zmniejsz odległość do około szerokości koła, aby uzyskać maksymalne korzyści. Ćwicz na drodze z małym ruchem ulicznym lub innymi przeszkodami, gdzie nagłe hamowanie nie będzie konieczne, i upewnij się, że reszta członków grupy jest na tej samej stronie, abyście mogli się odpowiednio porozumieć, kiedy zmniejszenie prędkości (lub zatrzymanie) może być konieczne.

Będą dni, kiedy nie będziesz miał czasu na jazdę lub pogoda nie będzie na to pozwalać. W takie dni można wykonać równie dobry trening - jeśli nie lepszy - na krytym trenażerze. Choć początkowo będzie to kosztować trochę pieniędzy (trenażery wahają się od $100 do $1,000), przekonasz się, że będziesz z niego korzystać częściej, niż mogłoby się wydawać.

Trenażer wewnętrzny ułatwia szybką jazdę o każdej porze dnia, nie wymaga wielu przygotowań przed jazdą i jest znacznie bezpieczniejszy podczas wykonywania szybkich treningów interwałowych. Nie musisz się też martwić o światła drogowe, znaki stopu, ruch uliczny czy złapanie gumy w deszczu. Ponieważ nie ma jazdy na biegu jałowym, godzina na trenażerze jest tak samo dobrym treningiem, jak półtorej godziny na drodze. Ta wygoda i efektywność sprawiają, że jest to niezbędne narzędzie dla każdego, kto chce schudnąć lub poprawić swoją ogólną kondycję.

Jeśli nie masz możliwości korzystania z trenażera, zajęcia indoor cycling na lokalnej siłowni lub w studio również mogą się sprawdzić.

Tak jak we wszystkim innym, jeśli nie czerpiesz przyjemności z tego, co robisz, szanse na sukces znacznie maleją. Niezależnie od tego, czy zacząłeś jeździć na rowerze, aby się ścigać, schudnąć czy też spędzać weekendy w towarzystwie, musisz czerpać z tego przyjemność i mieć z tego jak najwięcej zabawy. W końcu to jest to, co sprawia, że wracasz po więcej i prowadzi do przyrostu kondycji, którego szukasz.

0 Udziały