Zmierz swoją motywację do maratonu za pomocą tego testu

Jeśli kiedykolwiek przebiegłeś maraton - lub obecnie trenujesz do jednego - prawdopodobnie miałeś kogoś, kto zapytał cię: "Dlaczego?" (W rzeczywistości, być może nawet zadałeś sobie to samo pytanie podczas długiego biegu treningowego ... lub wszystkich).

Część pozostawania zmotywowanym wymaga wiedzy, dlaczego robisz to, co robisz w pierwszej kolejności. Nawet jeśli nie usiadłeś, aby w pełni, racjonalnie wyartykułować, dlaczego biegniesz 26,2 mil, coś Cię ciągnie. Tu właśnie wkracza Skala Motywacji Maratończyków (Motivation of Marathoners Scale - MOMS). Stworzona przez dwóch lekarzy, próbuje dać jakościową miarę motywacji stojącej za bieganiem w maratonach.

TŁO

Skala MOMS, opublikowana w 1993 roku w Research Quarterly for Exercise and Sport, została opracowana przez dr Kevina Mastersa i dr Bena Oglesa na podstawie pracy doktorskiej Mastersa na temat motywów biegaczy. Skala obejmuje cztery obszary: zdrowie fizyczne, społeczne, osiągnięcia i psychologiczne. Test zawiera 56 pozycji i po uszeregowaniu przez biegacza może ujawnić wgląd w to, dlaczego biegacz decyduje się na przebiegnięcie maratonu.

"Ponieważ maratończycy są przykładem wyjątkowego poświęcenia dla treningu, razem z Mastersem pomyśleliśmy, że zrozumienie ich motywów pomoże nam zrozumieć strategie pomocy osobom, które mają trudności z utrzymaniem motywacji do ćwiczeń" - mówi Ogles, profesor psychologii i dziekan Kolegium Rodziny, Domu i Nauk Społecznych na Uniwersytecie Brighama Younga.

Okazuje się, że ta skala motywacji wykracza poza maratończyków. Nie spodziewaliśmy się, że inni badacze będą dalej rozwijać tę miarę i wykorzystywać ją u innych sportowców (np. triathlonistów, ultramaratończyków), w innych kulturach i w celu zrozumienia wielu innych kwestii. Cieszymy się, że wielu z nich uznało to narzędzie za przydatne w swojej pracy."

JAK ROZWINĘŁA SIĘ SKALA

MOMS był przywoływany i testowany w innych badaniach w latach, które upłynęły od jego pierwszej publikacji. W rzeczywistości, ostatnie badanie opublikowane w Journal of Sport and Health Science w 2017 roku było wspólnym wysiłkiem badaczy z Izraela i Florydy. Stwierdzono w nim, że MOMS jest "solidną i solidną ramą" do określenia i zrozumienia motywów stojących za tak wymagającym fizycznie zadaniem. Pytanie brzmi, czy te inne badania - i dalsza praca Mastersa i Oglesa - zmieniły skalę?

"Zawsze trudno jest powiedzieć, czy pomiar ewoluuje, czy też ludzie, którzy biegają teraz, różnią się od tych z przeszłości" - przyznaje Ogles. "Jedną rzeczą [która] jest naprawdę oczywista jest to, że nasze próbki obejmują znacznie więcej kobiet biegających niż w latach 90-tych, kiedy po raz pierwszy zbieraliśmy dane na temat motywów biegania maratonu. Mamy też lepsze wyczucie bardziej typowych grup biegaczy, którzy kierują się podobnymi motywami."

CO UJAWNIŁA SKALA

Ogles dodaje, że przez lata ich próbki biegaczy składały się z biegaczy rekreacyjnych w porównaniu do elity. Początkowo był zaskoczony odkryciem, że koncentracja na osobistych osiągnięciach była wyższym motywatorem niż rywalizacja z innymi. Ponieważ biegacze w ich próbkach nie biegają zawodowo, ale są ciągnięci w kierunku dłuższych dystansów, Ogles mówi, że stało się jasne, że istnieje silne pragnienie dla biegaczy, aby dalej rozwijać swoje osobiste mistrzostwo w maratonie.

"Ciekawe jest również to, że motywacja zdrowotna jest bardzo spójna i silna" - dodaje Masters. "W rzeczywistości bieganie w maratonach nie jest konieczne dla uzyskania korzyści zdrowotnych, a dodatkowy trening i kilometraż w rzeczywistości daje stosunkowo niewielką korzyść zdrowotną w porównaniu z byciem regularnie aktywnym w znacznie mniej zaangażowany i ekstremalny sposób. Trening niesie ze sobą również ryzyko kontuzji. Mimo to, jest to ważne źródło motywacji."

Dlaczego te odkrycia są ważne? Oba podkreślają, że motywy wewnętrzne - takie jak dążenie do osiągnięcia mistrzostwa osobistego - mają tendencję do generowania bardziej długotrwałych zmian w zachowaniu niż motywatory zewnętrzne, w tym motywy społeczne, takie jak pochwała czy uznanie.

WYKONANIE TESTU

Jak więc możesz przystąpić do testu? A kiedy już go zrobisz, co powinieneś zrobić z tą informacją? Masters i Ogles pracowali nad krótszą wersją skali - zawierającą 18 pozycji w porównaniu z 56 oryginalnymi - aby uczynić test bardziej wykonalnym (i praktycznym). Możesz uzyskać dostęp do tej krótszej wersji (wciąż w wersji beta) na stronie Marathon Mind i wykonać test samodzielnie. Stamtąd możesz porównać swoje wyniki z pięcioma grupami klastrów, które Masters i Ogles zidentyfikowali dzięki dalszym badaniom nad MOMS, a które obejmują:

1. Entuzjaści biegania
2. Osoby zarządzające stylem życia
3. Osoby osiągające cele
4. Osoby osiągające sukcesy osobiste
5. Współzawodnicy



Gdy już znasz swój główny motyw i zidentyfikowałeś swoje skupisko, wykorzystaj te informacje do dalszego treningu mentalnego. "[Biegacze] mogą następnie wykorzystać [te informacje] na kilka sposobów" - instruuje Ogles. "W przypadku obszarów o wysokiej motywacji mogą zidentyfikować kluczowe zachowania, myśli itp. które pomogą wyzwolić te motywy i pomogą im w treningu. W przypadku obszarów o niskim znaczeniu, mogą zdać sobie sprawę, że włączenie szerszego zakresu motywów może pomóc im w kontynuowaniu treningu. Różnorodność powodów do treningu może często pomóc ludziom zachować świeżość, więc naprzemienne lub zróżnicowane strategie zachowania świeżości psychicznej do treningu mogą również pomóc."

0 Shares