Zmiażdż swoje pierwsze 5K dzięki 8 wskazówkom ekspertów

Zaufaj nam, będziesz pamiętał swoje pierwsze 5K na zawsze. Te nerwy, które pojawiają się, zanim jeszcze staniesz na linii startu. Koszulkę, w której biegniesz przez pierwszą milę, oblany potem, zanim przejdziesz do drugiej. I oczywiście, to niezwykłe uczucie sukcesu, gdy biegniesz do mety, z rękami wyrzuconymi w powietrze z sukcesem. Jeśli jeszcze nie udało Ci się przebiec swojego pierwszego 5K, jest dla Ciebie nadzieja. Tutaj ośmiu ekspertów daje ci swoje najlepsze wskazówki, aby wyścig był niezapomniany:

1. WYBIERZ KURS, KTÓRY CIĘ INTERESUJE

Istnieje cała masa rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę przy wyborze swoich pierwszych zawodów. Może szukasz czegoś, co toczy się wzdłuż linii brzegowej, a może czegoś, co jest całkiem płaskie. Niezależnie od tego, co może być twoją trucizną, wybierz coś, co czuje się dla ciebie wykonalne. "Spojrzenie na kurs przed pomoże Ci uzyskać wizualne wyobrażenie o tym, gdzie jesteś podczas wyścigu", mówi John Cianca, an Equinox Precision Running trener . "Zawsze bądź psychicznie przygotowany".

2. POSTĘPUJ ZGODNIE Z INTELIGENTNYM PLANEM TRENINGOWYM

"To super ważne, aby rozpocząć budowanie swojej bazy aerobowej poprzez ustanowienie planu treningowego z odpowiednią ilością dni treningowych (zarówno bieganie, jak i trening siłowy) i dni odpoczynku / regeneracji", mówi Olivia Amato, a Peloton Tread instruktor Peloton Tread. "Kiedy jesteś całkowitym nowicjuszem, może pomóc, jeśli wszystkie twoje biegi obejmują zarówno chodzenie, jak i bieganie". Zaczynasz od zera? Wypróbuj jeden z tych MyFitnessPal 5K plany dla początkujących.

3. GEAR UP

"Upewnij się, że zainwestowałeś w odpowiednie trampki do biegania", sugeruje Matty Maggiacomo, instruktor instruktor Peloton Tread. "Zbyt wiele osób chwyta starą parę, którą nosili w college'u, co w zasadzie jest jak prowadzenie samochodu na płaskich oponach". Badanie z 2012 roku opublikowane w. Journal of Experimental Social Psychology wykazały, że właściwe ubrania mogą sprawić, że skupisz się i osiągniesz lepsze wyniki.

4. UMIEŚĆ W WIDOCZNYM MIEJSCU SWÓJ PLAN TRENINGOWY

Niewidoczny, nieobecny. Dlatego chcesz zamieścić swój harmonogram treningowy gdzieś w widocznym miejscu, aby utrzymać motywację. "Umieszczenie go może pomóc w utrzymaniu odpowiedzialności", mówi Amato. Zrób sobie przysługę i spraw, by wyglądał on przyjemnie wizualnie, podczas gdy ty będziesz na nim. W ten sposób nie będziesz miał nic przeciwko gapieniu się w dół tego poniedziałkowego 3-milera.

5. POŚWIĘĆ CZAS NA ROZGRZEWKĘ

"Rozgrzewka jest bardzo, bardzo ważna" - mówi Karli Alvino, trenerka w studiu bieżni Mile High Run Club w Nowym Jorku. Poświęcenie czasu na całkowite przygotowanie mięśni do aktywności budzi połączenia nerwowo-mięśniowe potrzebne do tego, by mięśnie zaczęły pracować.

6. TRENUJ Z KOLEGĄ

"Zwiększasz swoje szanse na sukces i zmniejszasz prawdopodobieństwo, że będziesz stronił od swojego planu treningowego, jeśli masz z kim trenować" - mówi Maggiacomo. W badaniu uniwersyteckim cytowanym w czasopiśmie Journal of Consulting and Clinical Psychology, osoby, które zatrudniły trzech przyjaciół lub członków rodziny do pomocy w ich dążeniu do schudnięcia, miały lepsze wyniki odchudzania niż osoby, które nie miały żadnego systemu kumpli. Pamiętaj, że Twoi partnerzy mogą być z Tobą na każdym kroku lub wirtualnie.

7. USTAWIAJ TEMPO

"Idąc zbyt szybko na początku może przyjść ugryźć cię w końcu", mówi Cianca. "Zachowaj swoją energię na wielki finisz. W miarę jak stajesz się bardziej doświadczony, możesz nauczyć się, jak naciskać na siebie w różnych punktach biegu, nie wyczerpując się zbyt wcześnie."

8. ZAAKCEPTUJ DZIEŃ WYŚCIGU JAKO OSIĄGNIĘCIE

"Prawdopodobnie nie wygrasz tego wyścigu i to jest w porządku", mówi Lindsey Clayton, a Barry's Bootcamp instruktorka Barry's Bootcamp i współzałożycielka Brave Body Project. "Nie ma znaczenia, czy jesteś szybki czy wolny, robisz to, ponieważ chcesz spróbować czegoś nowego, uzyskać sprawność, biegać z przyjaciółmi, dobrze się bawić lub osiągnąć cel. Bądź dumny z siebie za to, że wychodzisz tam i próbujesz w pierwszej kolejności".

0 Shares