Wielka lekcja, której biegacze mogą się nauczyć od innych sportowców

Ponieważ bieganie jest najczęściej bardzo samotnym sportem, może wydawać się dziwne, że niektóre ze strategii stosowanych przez sportowców takich jak koszykarze i piłkarze mogą oferować ważne lekcje. Niezależnie od tego, czy jesteś w zespole, czy uprawiasz sport solo, na koniec dnia, wszystko co możesz zrobić, to trenować i robić to, co potrafisz najlepiej.

W przypadku biegaczy, osiągnięcie jak najlepszych wyników wymaga znacznie więcej niż tylko biegania, czego można się nauczyć, obserwując sportowców z innych dyscyplin. Od analizowania materiałów filmowych z meczów, przez ćwiczenia strzeleckie, po trening siłowy na siłowni - sportowcy uprawiający inne dyscypliny nie skupiają się tylko na jednej rzeczy, ale dbają o to, by być silnymi w wielu dziedzinach. Aby dowiedzieć się więcej i zobaczyć, jak biegacze mogą wykorzystać tę lekcję, porozmawialiśmy z czterema trenerami, którzy pracują ze sportowcami w koszykówce, piłce nożnej, triathlonie i treningu siłowym, aby uzyskać pewne spostrzeżenia.

BIEGANIE TO NIE WSZYSTKO

Wielu biegaczy może sobie poradzić, po prostu zakładając buty i regularnie biegając. To, że możesz, nie oznacza jednak, że powinieneś. Jeśli chodzi o sport, istnieją inne zajęcia uzupełniające - takie jak trening siłowy, wałkowanie pianki i plyometria - Wszystkie te elementy sprawiają, że stajesz się bardziej wszechstronnym biegaczem.

"Maratończyk musi skupić się na rozwijaniu cech, które poprawią wydajność", wyjaśnia Derek HansenDerek Hansen, międzynarodowy konsultant ds. wydajności sportowej, który pracował z medalistami olimpijskimi, rekordzistami świata i nie tylko, a także doradzał wielu profesjonalnym zespołom w NFL, NBA, MLS i NHL. "Obejmuje to: poprawę zdolności aerobowych, poprawę biomechaniki i ekonomii biegu, zapewnienie odpowiedniej diety i potrzeb snu, dobór odpowiedniego sprzętu (butów), zróżnicowanie powierzchni biegowych w celu uniknięcia kontuzji związanych z nadużyciem oraz dobór odpowiedniej objętości pracy w ciągu tygodnia".

Skupiając się na tych różnych elementach większej biegowej układanki, nie tylko stajesz się silniejszym biegaczem, ale także unikasz szansy na kontuzje. Uzupełniając swoje bieganie o dodatkowy trening i strategie regeneracjiWykorzystujesz wszystkie grupy mięśni i unikasz urazów, które wynikają z ciągłego uderzania i powtarzania ruchów podczas biegania.

"Widzę o wiele więcej kontuzji wśród sportowców uprawiających tylko bieganie niż wśród triathlonistów" - ujawnia Natasha Van Der Merwe. Natasha Van Der Merwe, zawodowa triathlonistka i dyrektor ds. programów zespołowych w Bicycle World. "Myślę, że wynika to częściowo z faktu, że sportowcy naprzemiennie pływają, jeżdżą na rowerze i biegają przez cały tydzień, co jest łatwiejsze dla organizmu. Jest to coś, co biegacze powinni szukać, aby dodać, aby pomóc w regeneracji, ale także dodatkowy bodziec aerobowy, aby poprawić swoją kondycję bez zużycia na nogach ".

WYPEŁNIJ LUKI

Jeśli chodzi o planowanie treningu uzupełniającego, nie powinieneś jednak dodawać rzeczy tylko dla samego faktu. Sportowcy, tacy jak piłkarze i koszykarze, na przykład, są celowe o tym, jakie umiejętności wyglądają, aby utrzymać i poprawić, co jest czymś, co można zastosować do biegaczy, jak również.

"Przeglądając plany treningowe i styl życia profesjonalnych sportowców" - mówi Hansen - "przyglądamy się wszystkim ich obecnym cechom i szukamy sposobu na uzupełnienie luk, niekoniecznie dodając więcej rzeczy oczywistych".

Posiadanie trenera, który opracuje twój plan treningowy i przyjrzy się, gdzie możesz potrzebować poprawy, to świetny sposób na zrobienie listy miejsc, w których możesz się poprawić (i jak się tam dostać). Dodatkowo, zrobienie inwentaryzacji swojego trening po wyścigu docelowym aby zobaczyć, co zadziałało, a co nie, to sposób, w jaki możesz osobiście przejąć kontrolę nad swoim planem treningowym. Może to oznaczać dodanie dodatkowych treningów lub może wiązać się z przerwaniem biegu w celu dopracowania formy. Tak czy inaczej, chcesz się upewnić, że dodatki przyniosą Ci osobiste korzyści, a nie że dodasz więcej pracy, która może zniweczyć Twoje obecne wysiłki.

"Trenuję wielu zawodników piłki nożnej i lekkoatletów, a większość z nich pracuje nad technikami, które pomogą im na ich pozycjach" - mówi Nate Soelberg, właściciel Utah Speed Academy. "Myślę, że biegacze mogliby wziąć przykład z ich książki i upewnić się, że trenują i biegają z odpowiednią formą/techniką, a nie tylko biegają, aby biegać i pokonywać kilometry lub dystanse w ciągu dnia. Istnieje skuteczny sposób, aby trenować i biegać, a biegacze, którzy chcą się poprawić, muszą upewnić się, że mają najlepszą formę i technikę możliwą do uzyskania, aby być ich najlepszym."

PODSUMOWANIE

Stawanie się odnoszącym sukcesy biegaczem wymaga czegoś więcej niż tylko biegania. Celowe podejście do treningu jest kluczowe i może nie tylko pomóc Ci stać się silniejszym fizycznie, ale także poprawić Twoją sprawność umysłową. Ważne jest, aby nie brać na siebie zbyt wiele i rozważyć swoje zobowiązania poza sportem, aby nie przeciążać się i potencjalnie wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

"Myślę, że szczególną lekcją mentalną, której mogą nauczyć się wszyscy biegacze, jest to, aby nie myśleć zbyt wiele i nie stresować się treningiem lub wyścigami" - dodaje Natalie Johnson, certyfikowany trener personalny oraz założycielka i główny trener w RUN F.I.T. RUN F.I.T. Coaching. "O wiele lepiej jest mieć podejście 'idź z prądem'. Stres sam w sobie powoduje wzrost hormonów stresu i tworzą spustoszenie w organizmie, same tworząc malejące zwroty".

Nawet podczas fizycznego odpoczynku możesz być mentalnie trenować, co jest kluczowym składnikiem stawania się dobrze zaokrąglonym biegaczem. Podobnie jak piłkarz ogląda taśmy z meczów, możesz poświęcić czas na przeglądanie map tras i wzniesień, na przykład przed przyszłym wyścigiem. Na koniec dnia to, co może wydawać się drobiazgiem, przekłada się na duże korzyści w wydajności.

0 Udziały